زمان سعی و خطا در کیفی‌سازی دانشگاه‌ها گذشته است


زمان سعی و خطا در کیفی‌سازی دانشگاه‌ها گذشته است

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه بعد از چند دهه توجه به کمیت و توسعه فضاهای دانشگاهی، امروز به شدت نیازمند کیفت افزایی و توجه پایدار به این موضوع هستیم و زمان سعی و خطا در این زمینه را نداریم .

به گزارش ایسنا، علی نادگران چهارشنبه ۲۲ خرداد در افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفی نظام دانشگاهی در شیراز گفت: در مسیر کیفی سازی نظام دانشگاهی راه‌های سعی و خطا را کم نرفته‌ایم و امروز نیازمند حرکتی پایدار در این بخش هستیم.

وی با تاکید بر لزوم مدنظر قراردادن آمایش مراکز آموزش عالی در کنار آمایش سرزمینی، توجه به همه جانبه نگری، برنامه محوری و داشتن سیاستی پویا را در این آمایش یادآور شد.

نادگران گفت: در کیفی سازی نظام دانشگاهی ایستگاه‌های مختلفی وجود دارد که شامل شناخت و ایجاد کیفیت، بهبود و ارتقا کیفیت، ارزیابی کیفیت و پایداری مستمر کیفیت است.

رئیس دانشگاه شیراز با تاکید براینکه از نگاه او، ارزیابی کیفیت و پایداری کیفیت، مهمترین ایستگاه در این مسیر است، گفت: ارزیابی کیفیت باید براساس شاخص‌هایی در مقوله‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و دیگر ابعاد باشد؛ باید توان رصد فارغ التحصیلان و چگونگی مهارت افزایی را ایجاد کرد و استمرار بخشید.

نادگران با اشاره به اینکه تلاش‌ها باید ناظر بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باشد، گفت: امروز فرصت سعی و خطا از دست رفته و ما نیازمند انتخاب مسیری درست بر مبنای ارزیابی کیفی و پایداری کیفی فعالیت‌های دانشگاهی هستیم.

وی با بیان اینکه در ایستگاه پایداری کیفیت نیز باید کیفیت آموزش عالی، از پایداری مناسبی برخوردار باشد، لزوم بهره مندی از تجارب را یادآور شد و تاکید کرد که هر واحد آموزش عالی باید از حداقل پایداری کیفی برخورار شود.

به گزارش ایسنا، دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفی نظام‌های دانشگاهی، به میزبانی دانشگاه شیراز و در محل سالن کنفرانس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری، از صبح چهارشنبه و با حضور میهمانانی از سراسر کشور و برخی کشورهای جهان آغاز به کار کرده است و تا بعد از ظهر پنجشنبه ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها