روز جهانی مبارزه با کار کودکان 2019: «کودکان باید رویاپردازی کنند نه کار»


روز جهانی مبارزه با کار کودکان 2019: «کودکان باید رویاپردازی کنند نه کار»

برگردان: گروه خبر کتابکروز جهانی مبارزه علیه کار کودکان هر سال 12 ژوئن برگزار می‌شود. سازمان بین‌المللی کار روز جهانی مبارزه علیه کار کودکان را در سال 2002 راه‌اندازی کرد تا توجه جهانیان را به این معضل جلب کند. شعار روز جهانی مبارزه با کار کودکان 2019 «کودکان باید رویاپردازی کنند نه کار» انتخاب شده است. براساس تازه‌ترین آمار در حال حاضر هنوز 152...

روز جهانی مبارزه علیه کار کودکان هر سال ۱۲ ژوئن برگزار می‌شود. سازمان بین‌المللی کار روز جهانی مبارزه علیه کار کودکان را در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی کرد تا توجه جهانیان را به این معضل جلب کند.

شعار روز جهانی مبارزه با کار کودکان ۲۰۱۹ «کودکان باید رویاپردازی کنند نه کار» انتخاب شده است. براساس تازه‌ترین آمار در حال حاضر هنوز ۱۵۲ میلیون کودک کار وجود دارد و از هر ۱۰ کودک کار ۷ کودک در حوزه کشاورزی کار می‌کنند.

امسال در روز جهانی مبارزه با کار کودکان سازمان بین‌المللی کار دستاوردهای جهانی در حوزه مبارزه با کار کودکان را در طول ۱۰۰ سال فعالیتش مرور خواهد کرد. همچنین این سازمان برای تصویب و اجرای کامل کنوانسیون «بدترین اشکال کار کودک» (کلیه اشکال بردگی یا شیوه‌های مشابه بردگی، از قبیل فروش و قاچاق کودکان، بندگی به علت بدهی و رعیتی و کار یا زور یا اجباری، از جمله استخدام به زور یا اجباری کودکان برای استفاده در درگیری مسلحانه، استفاده، فراهم کردن یا عرضه کودک برای روسپی‌گری، تولید زشت‌نگاری یا اجراهای زشت‌نگارانه، استفاده، فراهم کردن یا عرضه کودک برای فعالیت‌های غیرقانونی به ویژه برای تولید و قاچاق موادمخدر و کاری که به دلیل ماهیت آن یا شرایطی که در آن انجام می‌شود، احتمال دارد برای سلامتی، ایمنی یا اخلاقیات کودکان ضرر داشته باشد)، کنوانسیون «حداقل سن کار» و «کنوانسیون ممنوعیت کار اجباری» تلاش خواهد کرد.

منظور از کودکان کار، کودکان کارگری هستند که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند در نتیجه بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی‌بهره‌اند و سلامت روحی و جسمی آن‌ها در خطر است. کار کودکان به این معنی است که فقر همچنان وجود دارد. ریشه‌کن کردن کار کودکان به معنی توسعه و فرصت‌های بهتر برای همه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا