سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019


سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

ارومیه – کمتر از دو روز به برگزاری هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت های جهان 2019 به میزبانی ارومیه نمانده و هم اکنون پایتخت والیبال آسیا مهیای میزبانی شایسته این رقابت ها است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سکینه اسمی- بالاخره ماه‌ها تلاش مسئولان آذربایجان غربی به ثمر نشست و کمتر از دو روز به برگزاری هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹ با حضور کشورهای پرآوازه ای چون کانادا، لهستان، روسیه و ایران در ارومیه زمان باقی مانده است.

ارومیه از دیرباز به پایتخت والیبال آسیا و شهر عاشقان والیبال مشهور است و رشته ورزشی والیبال قدمت بسیار دیرینه ای در این شهر تاریخی کهن و مرزی دارد به طوری که عشق به والیبال در رگ و خون همه مردم این شهر جاری است.

پس از میزبانی شایسته رقابت‌های آسیایی والیبال این بار نوبت میزبانی رقابت‌های جهانی این ورزش در پایتخت والیبال آسیاست میزبانی که تاکنون همه مسئولان استان با اتحاد و همدلی سنگ تمام گذاشته‌اند تا تیم‌ها و میهمانان این دوره با خاطره‌ای خوب این شهر را ترک کنند.

اقدامات و تلاش‌ها با استانداردهای جهانی والیبال از سال گذشته در ارومیه آغاز شده و در کمتر از دو روز مانده به مسابقات تمام امکانات و تجهیزات از جمله محل برگزاری مسابقات، فضای شهری، هتل‌ها، مراکز اقامتی، اقدامات پزشکی امنیتی به شکل شایسته ای آماده سازی شده است.

برگزاری رقابت‌های ورزشی در حد جهانی نیازمند آماده سازی های امکانات مناسب با استانداردهای سختگیرانه مسئولان فدراسیون جهانی والیبال همراه بود اما هیچکدام از این قواعد و قوانین سخت مانع تلاش‌ها و اتحاد مسئولان آذربایجان غربی نشده و امروز ارومیه خود را برای قرار گرفتن در ردیف شهرهای جهانی چون میلان، کن، توکیو و… آماده کرده است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

همه چیز برای برگزاری هفته سوم والیبال لیگ ملت‌ها آماده است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آماده سازی شهر ارومیه برای میزبانی مسابقات جهانی والیبال در ارومیه گفت: هم اکنون تمام امکانات، تجهیزات برای برگزاری شایسته این دوره از بازی‌ها در ارومیه فراهم شده و همه چیز برای برگزاری هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های جهان آماده است.

عبدالله چمن گلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای اعلام میزبانی این دوره از مسابقات با تشکیل کمیته‌های ۱۷ گانه تلاش‌ها و اقدامات را از ماه‌های گذشته در ارومیه آغاز کرده‌ایم افزود: محل برگزاری این دوره از رقابت سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته است اما برای رفع کاستی‌های آن در این مسابقات آماده سازی شد.

وی خرید کفپوش، رنگ آمیزی، بهبود وضعیت نور سالن، بهسازی صندلی‌ها و شماره گذاری آنها، اختصاص جایگاه ویژه خبرنگاران، جایگاه ویژه بانوان، نصب دوربین‌های ویدئوچک و بهبود وضعیت سرمایشی بر اساس استانداردها و قواعد فدراسیون جهانی والیبال را بخشی از این اقدامات عنوان کرد.

چمن گلی با بیان اینکه در کنار آماده سازی محل بازی‌ها تلاش شده است فضای شهر ارومیه کاملاً والیبالی شود گفت: در این راستا توسط شهرداری ارومیه نزدیک ۴۰ المان ورزشی والیبال در مناطق مختلف شهر ارومیه نصب شده که فضای خاص ورزشی به سطح شهر بخشیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار نصب المان‌ها مسابقات همچون تندیس بازیکنان والیبال قدیمی شهر، المان دورنالاریوواسی به ارتفاع ۳.۵ متر و المان والیبال اقدامات عمرانی و فضاسازی شهری از جمله زیباسازی شهر نیز توسط شهرداری انجام شده است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

۷۰۰ صندلی ویژه بانوان در ورزشگاه غدیر آماده سازی شده است

چمن گلی وجود هواداران ویژه در شهر ارومیه به دلیل علاقمندی بالا به رشته ورزشی والیبال را یکی از مزیت‌های این شهر و میزبانی عنوان کرد و گفت: این مسابقات ملی کشورمان است و هیچ پرچمی غیر از پرچم کشورمان در دست تماشاگران نخواهد بود و شعارهایی هم که توسط لیدر تحت نظارت فدراسیون سرداده خواهد شد کاملاً شعارهای ملی در حمایت از تیم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با درخواست را هواداران برای رعایت تمام موازین هواداری اظهارداشت: در این دوره از مسابقات ورود بانوان به سالن نیز آزاد است که در این خصوص نزدیک به ۷۰۰ صندلی برای بانوان در نظر گرفته شده که ۴۵۰ صندلی با بلیت فروشی در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت و بقیه به پیشکسوتان و خانواده ورزش خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه برای اولین بار در این سطح جهانی میزبانی رقابت‌ها را برعهده دارد اظهارداشت: بیش از دو میلیارد نفر در دنیا این رقابت‌ها را تماشا خواهند کرد که در ابعاد مختلف می‌تواند مزیت‌های زیادی در بخش سرمایه گذاری، ورزشی و گردشگری به همراه داشته باشد.

چمن گلی با بیان اینکه این مسابقات میزبانی لیگ ملت‌های والیبال، آغاز میزبانی شهر ارومیه در رقابت‌های معتبر جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی است ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده که حدود ۳۰ میلیارد ریال آن از منابع مالی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تأمین شده که امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی از این سرمایه گذاریها به نحو احسن بهره ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ساماندهی مبادی ورودی شهر با تعریض و آسفالت از فرودگاه، بهسازی محوطه ورزشگاه ۶ هزار نفری، بهسازی خیابان‌های منتهی به سالن و مسیر ورودی بانوان را از دیگر اقدامات استان در راستای این میزبانی عنوان کرد.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

متن بیانیه عذرخواهی بازیکن لهستان در آئین افتتاحیه قرائت می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص جزئیات برگزاری مسابقات نیز گفت: هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹ از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه امسال به میزبانی ارومیه با حضور تیم‌های ایران، کانادا، لهستان و روسیه در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌شود.

چمن گلی با بیان اینکه برای تیم‌ها سه روز تمرین در سالن محل برگزاری در نظر گرفته شده و پس از آن از ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه با برگزاری دیدار تیم‌های لهستان و روسیه بازی‌های هفته سوم رسماً آغاز می‌شود گفت: ساعت ۲:۴۵ بامداد روز ۲۷ خرداد تیم‌های حاضر در هفته سوم، از طریق فرودگاه شهید مدنی تبریز کشورمان را ترک خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور کشور لهستان در این هفته از رقابت‌ها گفت: به خاطر حاشیه‌هایی که بعد از صحبتهای ضدایرانی کوبیاک، بازیکن لهستان به وجود آمده با هماهنگی‌های انجام گرفته میان FIVB و فدراسیون لهستان متن بیانیه عذرخواهی این بازیکن در ورزشگاه غدیر ارومیه قرائت می‌شود.

چمن گلی در خصوص پوشش خبری و تلویزیونی این مسابقات و نیز فروش بلیط بازی‌ها نیز گفت: تمام این مسابقات با امکانات و تجهیزات روز دنیا از شبکه سه سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود و نزدیک ۴۵ خبرنگار و عکاس از رسانه‌های ملی و استانی این رقابت‌ها را پوشش خواهند داد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به حرف و حدیث‌هایی در زمینه بازار سیاه بلیط و نیز مهندسی سکوها عنوان کرد: بلیت فروشی والیبال برای نخستین بار در این رقابت‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و قیمت بلیت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده هر چند در ابتدای فروش و روز اول مسابقات بخاطر مشکلات فنی شرمنده هواداران شدیم اما در هم اکنون این مشکل فنی رفع شده است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

پخش مستقیم مسابقات در دو نقطه شهر ارومیه

وی با بیان اینکه برای هر ۲ بازی در یک روز، یک بلیت فروخته می‌شود و تماشاگران می‌توانند با خرید بلیت هرکدام از بازی‌ها، دیگر دیدار همان روز را نیز از نزدیک تماشا کنند اضافه کرد: افرادی که بلیت تهیه نکرده‌اند، در زمان برگزاری مسابقات به سالن مراجعه نکنند زیرا اجازه ورود به آنان داده نخواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با هدف رفاه حال علاقمندان و افرادی که نتوانسته باشند به سالن بیایند مسابقات در دو نقطه شهر ارومیه به صورت مستقیم پخش خواهد شد گفت: در دو محل آمفی تئاتر روباز پارک ایللرباغی و پارک استقلال ارومیه مانیتورهایی برای تماشای مسابقات به صورت زنده تعبیه شده است.

استاندار آذربایجان غربی در آخرین روند آماده سازی سالن غدیر ارومیه در خصوص میزبانی مسابقات جهانی والیبال در ارومیه از آمادگی کامل استان برای برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات برای برگزاری مطلوب این مسابقات اندیشیده شده است.

محمد مهدی شهریاری برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه را فرصتی بی نظیر برای استان عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت این مسابقات به بهترین نحو برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های استان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: بی تردید مردم استان و بویژه شهر ارومیه استقبال شایسته ای از ورزشکاران و میهمانان داخلی و خارجی مسابقات خواهند داشت و فرهنگ بالای خود را به به نمایش خواهند گذاشت.

شهریاری شهریاری همچنان پیگیر برگزاری موفق مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه هستم خاطرنشان کرد: در روزهای باقی مانده به آغاز مسابقات مسئولان مرتبط تشریفات را مورد توجه قرار دهند و با هماهنگی با پیشکسوتان ورزشی زمینه برگزاری مسابقات را به نحو احسنت فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بلیط فروشی باید شفاف و بدون مشکل باشد و عوامل دخیل باید سریعاً این مشکل رو برطرف کنند و نیز بیمه تماشاگران والیبال نیز باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا مشکلی در این خصوص بوجود نیاید.

شهریاری با تاکید بر رعایت اخلاق در این دوره از مسابقات از سوی هواداران تاکید کرد: بی تردید مردم استان و بویژه شهر ارومیه استقبال شایسته ای از ورزشکاران و میهمانان داخلی و خارجی مسابقات خواهند داشت و فرهنگ بالای خود را به به نمایش خواهند گذاشت.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

فضای شهر ارومیه جهت استقبال از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان ساماندهی شد

شهردار ارومیه نیز در خصوص آخرین اقدامات مدیریت شهری برای آماده سازی شهر ارومیه در راستای میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال در ارومیه گفت: فضای شهری و نیز ورودی‌های شهر ارومیه جهت استقبال از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان ساماندهی شد.

محمد حضرت پور با بیان اینکه برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان را بهترین بستر برای جذب گردشگر است عنوان کرد: ارومیه ۲۰۲۰ ارومیه شهر ایده ال برای گردشگری نکته و قدرت بارز و مهم برای معرفی شهر است که قطعاً برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان بهترین بستر و ابزار برای معرفی ارومیه و تحقق شعار ۲۰۲۰ و جذب گردشگر است.

وی با اعلام اینکه جهت استقبال شهر ارومیه برای برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال باید ارومیه هم از نظر زیر ساختی و هم ازنظر نرم افزاری به جهانیان معرفی شود اضافه کرد: فضای شهر ارومیه به ویژه ورودی‌های شهر جهت استقبال از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و معرفی ارومیه به جهانیان و توسعه صنعت گردشگری آماده شده است.

وی با اشاره به ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه جهت استقبال از مسابقات اظهار کرد: تعریض و ساماندهی ورودی و خروجی بزرگراه بسیج واقع در جاده سلماس در بیش از ۵.۲ کیلومترطول و تعریض باند با میانگین عرض ۱۲ متر در حال تکمیل شدن است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

نصب ۱۵ سازه حجمی والیبال در شهر ارومیه

شهردار ارومیه با اشاره به احداث پیاده رو با عرض پنج الی هفت متر در این بزرگراه گفت: احداث پیاده رو شامل اجرای عملیات‌های خاکبرداری، خاکریزی، لایه رو سازی، جدول گذاری، پیاده رو سازی و جابه جایی تأسیسات تیرهای برق، شبکه آب، شبکه مخابرات است.

حضرت پور نصب نمادهایی چون تندیس بازیکنان والیبال قدیمی شهر به تعداد ۷ عدد، جانمایی المان دورنالاریوواسی به ارتفاع ۳.۵ متر در ورودی ورزشگاه، نصب ۱۵ عدد سازه حجمی، تعویض المان فلکه خیرین و نصب المان توپ والیبال، جانمایی ۲۰ عدد المان سرسره گل در مسیر فرودگاه تا پل سوم خرداد، ۱۰ عدد المان آویز گل، طراحی و جانمایی ۴ عدد نیمکت طرح والیبال در تقاطع بلوار شورا، المان توپ والیبال به تعداد ۳ عدد از جمله اقدامات جهت استقبال از برگزاری لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در سطح شهر ارومیه عنوان کرد.

وی با اشاره به نصب نمادهای مناسبتی در مسیرهای منتهی به محل برگزاری مسابقات، گفت: نمادهای والیبال به زبان لاتین و نماد توپ والیبال و معرفی ارومیه به عنوان شهر والیبال در قالب صنایع دستی این شهر و المان‌های خوش آمد گویی در مسیرهای منتهی به محل برگزاری مسابقات نصب شده است.

حضرت پور نصب تلویزیون‌های شهری در سه پارک، نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در تقاطع‌های غیر همسطح و میدان‌های شهری، رنگ آمیزی نرده‌ها، کاشت گل در میدان‌ها و بلوارهای سطح شهر و داخل و دور ورزشگاه و مسیرهای منتهی به ورزشگاه جهت زیبا سازی منظر شهری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت بالای تماشاگران علاقمند، یک امتیاز بشمار می‌آید در جلب نظر مسئولین فدراسیون والیبال برای اعطای امتیاز میزبانی، این ظرفیت شامل تمام مردم و جوانان علاقمند می‌باشد و مختص فرد یا گروهی نیست گفت: مصداق فرهنگی، ورزشی این موضوع کسب امتیاز میزبانی بازی‌های گروهی جام ملت‌های والیبال هست که فارغ از شرایط آب و هوایی و امکانات و خوشنامی ارومیه به شهر عاشقان والیبال، مدیون توان مدیریتی نیروها و جوانان انقلابی در سایه وحدت و همدلی است.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: خروجی برگزاری مسابقات ورزشی در این سطح که قریب به ۲ میلیارد تماشاگر در سراسر جهان مخاطب رسانه‌ای به همراه خواهد داشت فرصت تکرار نشدنی در این برهه از زمان است که همت و تعصب مردم و مسئولین را می‌طلبد تا از دست نرود و تبدیل و سود مادی و معنوی مردم استان شود...

وی یادآور شد: معرفی فرهنگ غنی مردم استان، داشته‌ها و منابع طبیعی، آثار متعدد تاریخی و باستانی، جاذبه‌های گردشگری به مردم کشور و گردشگران خارجی امر مهمی است که در قالب فاز توسعه فرهنگی، از برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت انقلابیون آبادگر استان بشمار می‌رود که با توکل بر خدا بر این مهم هم دست خواهیم یافت.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

اورژانس هوایی در محل سالن غدیر مستقر می‌شود

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص آمادگی اورژانس استان در مسابقات جهانی والیبال افزود: در این دوره از مسابقات اورژانس استان با آمادگی کامل به همراه سایر بخش‌های درمانی برای برگزاری شایسته مسابقات آماده ارائه خدمات است.

باقر بهرامی در گفتگو با مهر از حضور سه دستگاه آمبولانس در محل بازی‌های هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان در ارومیه خبر داد و گفت: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با کادر مجرب پزشکی آماده ارائه خدمات در طول دوره بازی‌ها خواهد بود.

وی از استقرار اورژانس هوایی در ورزشگاه غدیر ارومیه هم خبر داد و اظهارداشت: در کنار اورژانس هوایی با تمامی امکانات و کادر مجرب پزشکی بیمارستان امام خمینی ارومیه نیز برای ارائه خدمات پزشکی در این دوره از مسابقات آماده سازی شده است.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آماده سازی ۱۵ تیم اورژانس در مسابقات لیگ جهانی والیبال افزود: ۳۰ نفر کادر مجرب پزشکی در این تیم‌ها حضور داشته و خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

مراکز اقامتی ارومیه برای میزبانی تیم‌های حاضر در لیگ جهانی والیبال آماده سازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر مراکز و هتل‌ها برای اقامت تیم‌ها حاضر در لیگ جهانی والیبال در ارومیه به نحو شایسته آماده سازی شده است.

جلیل جباری در گفتگو با مهر با بیان اینکه تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات در هتل آنا اقامت خواهند داشت اظهارداشت: در این ارتباط هتل‌ها و مراکز اقامتی ارومیه با برخورداری از کادری مجرب و ارائه امکانات خدماتی و رفاهی برای پذیرایی از گردشگران و ورزشکاران آماده هستند.

وی این میزبانی را فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری اعلام و خاطرنشان کرد: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و هدایت تیم‌های ورزشی حاضر در لیگ جهانی والیبال در ارومیه از راهنمایان گردشگری استفاده خواهد شد.

جباری با تاکید بر اینکه میهمانان این رقابت مهم ورزشی می‌توانند به عنوان سفیران گردشگری، توانمندی‌ها و استعدادی گردشگری آذربایجان‌غربی را در سطح کشور و جهان معرفی کنند افزود: طراحی و چاپ نقشه‌های راهنمای گردشگری ارومیه و نقاط دیگر استان و پخش مستند و فیلم‌های مربوط به جاذبه‌های گردشگری استان در طول مسابقات از جمله دیگر اقدامات این اداره کل برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی درباره سایر اقدامات این اداره کل نیز گفت: به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، چندین بنر تبلیغاتی در ابعاد بزرگ طراحی شده که قرار است در فضاهای اطراف محل برگزاری مسابقات و سایر نقاط شهر به ویژه مسیر تردد تیم‌های خارجی نصب شود.

ارومیه در حالی میزبان هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ است که این مسابقات می‌تواند بهترین ابزار برای معرفی و تحقق طرح ارومیه ۲۰۲۰ باشد.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سکینه اسمی- بالاخره ماه‌ها تلاش مسئولان آذربایجان غربی به ثمر نشست و کمتر از دو روز به برگزاری هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹ با حضور کشورهای پرآوازه ای چون کانادا، لهستان، روسیه و ایران در ارومیه زمان باقی مانده است.

ارومیه از دیرباز به پایتخت والیبال آسیا و شهر عاشقان والیبال مشهور است و رشته ورزشی والیبال قدمت بسیار دیرینه ای در این شهر تاریخی کهن و مرزی دارد به طوری که عشق به والیبال در رگ و خون همه مردم این شهر جاری است.

پس از میزبانی شایسته رقابت‌های آسیایی والیبال این بار نوبت میزبانی رقابت‌های جهانی این ورزش در پایتخت والیبال آسیاست میزبانی که تاکنون همه مسئولان استان با اتحاد و همدلی سنگ تمام گذاشته‌اند تا تیم‌ها و میهمانان این دوره با خاطره‌ای خوب این شهر را ترک کنند.

اقدامات و تلاش‌ها با استانداردهای جهانی والیبال از سال گذشته در ارومیه آغاز شده و در کمتر از دو روز مانده به مسابقات تمام امکانات و تجهیزات از جمله محل برگزاری مسابقات، فضای شهری، هتل‌ها، مراکز اقامتی، اقدامات پزشکی امنیتی به شکل شایسته ای آماده سازی شده است.

برگزاری رقابت‌های ورزشی در حد جهانی نیازمند آماده سازی های امکانات مناسب با استانداردهای سختگیرانه مسئولان فدراسیون جهانی والیبال همراه بود اما هیچکدام از این قواعد و قوانین سخت مانع تلاش‌ها و اتحاد مسئولان آذربایجان غربی نشده و امروز ارومیه خود را برای قرار گرفتن در ردیف شهرهای جهانی چون میلان، کن، توکیو و… آماده کرده است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

همه چیز برای برگزاری هفته سوم والیبال لیگ ملت‌ها آماده است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آماده سازی شهر ارومیه برای میزبانی مسابقات جهانی والیبال در ارومیه گفت: هم اکنون تمام امکانات، تجهیزات برای برگزاری شایسته این دوره از بازی‌ها در ارومیه فراهم شده و همه چیز برای برگزاری هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های جهان آماده است.

عبدالله چمن گلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای اعلام میزبانی این دوره از مسابقات با تشکیل کمیته‌های ۱۷ گانه تلاش‌ها و اقدامات را از ماه‌های گذشته در ارومیه آغاز کرده‌ایم افزود: محل برگزاری این دوره از رقابت سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته است اما برای رفع کاستی‌های آن در این مسابقات آماده سازی شد.

وی خرید کفپوش، رنگ آمیزی، بهبود وضعیت نور سالن، بهسازی صندلی‌ها و شماره گذاری آنها، اختصاص جایگاه ویژه خبرنگاران، جایگاه ویژه بانوان، نصب دوربین‌های ویدئوچک و بهبود وضعیت سرمایشی بر اساس استانداردها و قواعد فدراسیون جهانی والیبال را بخشی از این اقدامات عنوان کرد.

چمن گلی با بیان اینکه در کنار آماده سازی محل بازی‌ها تلاش شده است فضای شهر ارومیه کاملاً والیبالی شود گفت: در این راستا توسط شهرداری ارومیه نزدیک ۴۰ المان ورزشی والیبال در مناطق مختلف شهر ارومیه نصب شده که فضای خاص ورزشی به سطح شهر بخشیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار نصب المان‌ها مسابقات همچون تندیس بازیکنان والیبال قدیمی شهر، المان دورنالاریوواسی به ارتفاع ۳.۵ متر و المان والیبال اقدامات عمرانی و فضاسازی شهری از جمله زیباسازی شهر نیز توسط شهرداری انجام شده است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

۷۰۰ صندلی ویژه بانوان در ورزشگاه غدیر آماده سازی شده است

چمن گلی وجود هواداران ویژه در شهر ارومیه به دلیل علاقمندی بالا به رشته ورزشی والیبال را یکی از مزیت‌های این شهر و میزبانی عنوان کرد و گفت: این مسابقات ملی کشورمان است و هیچ پرچمی غیر از پرچم کشورمان در دست تماشاگران نخواهد بود و شعارهایی هم که توسط لیدر تحت نظارت فدراسیون سرداده خواهد شد کاملاً شعارهای ملی در حمایت از تیم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با درخواست را هواداران برای رعایت تمام موازین هواداری اظهارداشت: در این دوره از مسابقات ورود بانوان به سالن نیز آزاد است که در این خصوص نزدیک به ۷۰۰ صندلی برای بانوان در نظر گرفته شده که ۴۵۰ صندلی با بلیت فروشی در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت و بقیه به پیشکسوتان و خانواده ورزش خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه برای اولین بار در این سطح جهانی میزبانی رقابت‌ها را برعهده دارد اظهارداشت: بیش از دو میلیارد نفر در دنیا این رقابت‌ها را تماشا خواهند کرد که در ابعاد مختلف می‌تواند مزیت‌های زیادی در بخش سرمایه گذاری، ورزشی و گردشگری به همراه داشته باشد.

چمن گلی با بیان اینکه این مسابقات میزبانی لیگ ملت‌های والیبال، آغاز میزبانی شهر ارومیه در رقابت‌های معتبر جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی است ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده که حدود ۳۰ میلیارد ریال آن از منابع مالی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تأمین شده که امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی از این سرمایه گذاریها به نحو احسن بهره ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ساماندهی مبادی ورودی شهر با تعریض و آسفالت از فرودگاه، بهسازی محوطه ورزشگاه ۶ هزار نفری، بهسازی خیابان‌های منتهی به سالن و مسیر ورودی بانوان را از دیگر اقدامات استان در راستای این میزبانی عنوان کرد.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

متن بیانیه عذرخواهی بازیکن لهستان در آئین افتتاحیه قرائت می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص جزئیات برگزاری مسابقات نیز گفت: هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹ از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه امسال به میزبانی ارومیه با حضور تیم‌های ایران، کانادا، لهستان و روسیه در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌شود.

چمن گلی با بیان اینکه برای تیم‌ها سه روز تمرین در سالن محل برگزاری در نظر گرفته شده و پس از آن از ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه با برگزاری دیدار تیم‌های لهستان و روسیه بازی‌های هفته سوم رسماً آغاز می‌شود گفت: ساعت ۲:۴۵ بامداد روز ۲۷ خرداد تیم‌های حاضر در هفته سوم، از طریق فرودگاه شهید مدنی تبریز کشورمان را ترک خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور کشور لهستان در این هفته از رقابت‌ها گفت: به خاطر حاشیه‌هایی که بعد از صحبتهای ضدایرانی کوبیاک، بازیکن لهستان به وجود آمده با هماهنگی‌های انجام گرفته میان FIVB و فدراسیون لهستان متن بیانیه عذرخواهی این بازیکن در ورزشگاه غدیر ارومیه قرائت می‌شود.

چمن گلی در خصوص پوشش خبری و تلویزیونی این مسابقات و نیز فروش بلیط بازی‌ها نیز گفت: تمام این مسابقات با امکانات و تجهیزات روز دنیا از شبکه سه سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود و نزدیک ۴۵ خبرنگار و عکاس از رسانه‌های ملی و استانی این رقابت‌ها را پوشش خواهند داد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به حرف و حدیث‌هایی در زمینه بازار سیاه بلیط و نیز مهندسی سکوها عنوان کرد: بلیت فروشی والیبال برای نخستین بار در این رقابت‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و قیمت بلیت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده هر چند در ابتدای فروش و روز اول مسابقات بخاطر مشکلات فنی شرمنده هواداران شدیم اما در هم اکنون این مشکل فنی رفع شده است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

پخش مستقیم مسابقات در دو نقطه شهر ارومیه

وی با بیان اینکه برای هر ۲ بازی در یک روز، یک بلیت فروخته می‌شود و تماشاگران می‌توانند با خرید بلیت هرکدام از بازی‌ها، دیگر دیدار همان روز را نیز از نزدیک تماشا کنند اضافه کرد: افرادی که بلیت تهیه نکرده‌اند، در زمان برگزاری مسابقات به سالن مراجعه نکنند زیرا اجازه ورود به آنان داده نخواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با هدف رفاه حال علاقمندان و افرادی که نتوانسته باشند به سالن بیایند مسابقات در دو نقطه شهر ارومیه به صورت مستقیم پخش خواهد شد گفت: در دو محل آمفی تئاتر روباز پارک ایللرباغی و پارک استقلال ارومیه مانیتورهایی برای تماشای مسابقات به صورت زنده تعبیه شده است.

استاندار آذربایجان غربی در آخرین روند آماده سازی سالن غدیر ارومیه در خصوص میزبانی مسابقات جهانی والیبال در ارومیه از آمادگی کامل استان برای برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات برای برگزاری مطلوب این مسابقات اندیشیده شده است.

محمد مهدی شهریاری برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه را فرصتی بی نظیر برای استان عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت این مسابقات به بهترین نحو برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های استان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: بی تردید مردم استان و بویژه شهر ارومیه استقبال شایسته ای از ورزشکاران و میهمانان داخلی و خارجی مسابقات خواهند داشت و فرهنگ بالای خود را به به نمایش خواهند گذاشت.

شهریاری شهریاری همچنان پیگیر برگزاری موفق مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه هستم خاطرنشان کرد: در روزهای باقی مانده به آغاز مسابقات مسئولان مرتبط تشریفات را مورد توجه قرار دهند و با هماهنگی با پیشکسوتان ورزشی زمینه برگزاری مسابقات را به نحو احسنت فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بلیط فروشی باید شفاف و بدون مشکل باشد و عوامل دخیل باید سریعاً این مشکل رو برطرف کنند و نیز بیمه تماشاگران والیبال نیز باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا مشکلی در این خصوص بوجود نیاید.

شهریاری با تاکید بر رعایت اخلاق در این دوره از مسابقات از سوی هواداران تاکید کرد: بی تردید مردم استان و بویژه شهر ارومیه استقبال شایسته ای از ورزشکاران و میهمانان داخلی و خارجی مسابقات خواهند داشت و فرهنگ بالای خود را به به نمایش خواهند گذاشت.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

فضای شهر ارومیه جهت استقبال از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان ساماندهی شد

شهردار ارومیه نیز در خصوص آخرین اقدامات مدیریت شهری برای آماده سازی شهر ارومیه در راستای میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال در ارومیه گفت: فضای شهری و نیز ورودی‌های شهر ارومیه جهت استقبال از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان ساماندهی شد.

محمد حضرت پور با بیان اینکه برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان را بهترین بستر برای جذب گردشگر است عنوان کرد: ارومیه ۲۰۲۰ ارومیه شهر ایده ال برای گردشگری نکته و قدرت بارز و مهم برای معرفی شهر است که قطعاً برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جهان بهترین بستر و ابزار برای معرفی ارومیه و تحقق شعار ۲۰۲۰ و جذب گردشگر است.

وی با اعلام اینکه جهت استقبال شهر ارومیه برای برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال باید ارومیه هم از نظر زیر ساختی و هم ازنظر نرم افزاری به جهانیان معرفی شود اضافه کرد: فضای شهر ارومیه به ویژه ورودی‌های شهر جهت استقبال از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و معرفی ارومیه به جهانیان و توسعه صنعت گردشگری آماده شده است.

وی با اشاره به ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه جهت استقبال از مسابقات اظهار کرد: تعریض و ساماندهی ورودی و خروجی بزرگراه بسیج واقع در جاده سلماس در بیش از ۵.۲ کیلومترطول و تعریض باند با میانگین عرض ۱۲ متر در حال تکمیل شدن است.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

نصب ۱۵ سازه حجمی والیبال در شهر ارومیه

شهردار ارومیه با اشاره به احداث پیاده رو با عرض پنج الی هفت متر در این بزرگراه گفت: احداث پیاده رو شامل اجرای عملیات‌های خاکبرداری، خاکریزی، لایه رو سازی، جدول گذاری، پیاده رو سازی و جابه جایی تأسیسات تیرهای برق، شبکه آب، شبکه مخابرات است.

حضرت پور نصب نمادهایی چون تندیس بازیکنان والیبال قدیمی شهر به تعداد ۷ عدد، جانمایی المان دورنالاریوواسی به ارتفاع ۳.۵ متر در ورودی ورزشگاه، نصب ۱۵ عدد سازه حجمی، تعویض المان فلکه خیرین و نصب المان توپ والیبال، جانمایی ۲۰ عدد المان سرسره گل در مسیر فرودگاه تا پل سوم خرداد، ۱۰ عدد المان آویز گل، طراحی و جانمایی ۴ عدد نیمکت طرح والیبال در تقاطع بلوار شورا، المان توپ والیبال به تعداد ۳ عدد از جمله اقدامات جهت استقبال از برگزاری لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در سطح شهر ارومیه عنوان کرد.

وی با اشاره به نصب نمادهای مناسبتی در مسیرهای منتهی به محل برگزاری مسابقات، گفت: نمادهای والیبال به زبان لاتین و نماد توپ والیبال و معرفی ارومیه به عنوان شهر والیبال در قالب صنایع دستی این شهر و المان‌های خوش آمد گویی در مسیرهای منتهی به محل برگزاری مسابقات نصب شده است.

حضرت پور نصب تلویزیون‌های شهری در سه پارک، نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در تقاطع‌های غیر همسطح و میدان‌های شهری، رنگ آمیزی نرده‌ها، کاشت گل در میدان‌ها و بلوارهای سطح شهر و داخل و دور ورزشگاه و مسیرهای منتهی به ورزشگاه جهت زیبا سازی منظر شهری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت بالای تماشاگران علاقمند، یک امتیاز بشمار می‌آید در جلب نظر مسئولین فدراسیون والیبال برای اعطای امتیاز میزبانی، این ظرفیت شامل تمام مردم و جوانان علاقمند می‌باشد و مختص فرد یا گروهی نیست گفت: مصداق فرهنگی، ورزشی این موضوع کسب امتیاز میزبانی بازی‌های گروهی جام ملت‌های والیبال هست که فارغ از شرایط آب و هوایی و امکانات و خوشنامی ارومیه به شهر عاشقان والیبال، مدیون توان مدیریتی نیروها و جوانان انقلابی در سایه وحدت و همدلی است.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: خروجی برگزاری مسابقات ورزشی در این سطح که قریب به ۲ میلیارد تماشاگر در سراسر جهان مخاطب رسانه‌ای به همراه خواهد داشت فرصت تکرار نشدنی در این برهه از زمان است که همت و تعصب مردم و مسئولین را می‌طلبد تا از دست نرود و تبدیل و سود مادی و معنوی مردم استان شود...

وی یادآور شد: معرفی فرهنگ غنی مردم استان، داشته‌ها و منابع طبیعی، آثار متعدد تاریخی و باستانی، جاذبه‌های گردشگری به مردم کشور و گردشگران خارجی امر مهمی است که در قالب فاز توسعه فرهنگی، از برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت انقلابیون آبادگر استان بشمار می‌رود که با توکل بر خدا بر این مهم هم دست خواهیم یافت.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

اورژانس هوایی در محل سالن غدیر مستقر می‌شود

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص آمادگی اورژانس استان در مسابقات جهانی والیبال افزود: در این دوره از مسابقات اورژانس استان با آمادگی کامل به همراه سایر بخش‌های درمانی برای برگزاری شایسته مسابقات آماده ارائه خدمات است.

باقر بهرامی در گفتگو با مهر از حضور سه دستگاه آمبولانس در محل بازی‌های هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان در ارومیه خبر داد و گفت: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با کادر مجرب پزشکی آماده ارائه خدمات در طول دوره بازی‌ها خواهد بود.

وی از استقرار اورژانس هوایی در ورزشگاه غدیر ارومیه هم خبر داد و اظهارداشت: در کنار اورژانس هوایی با تمامی امکانات و کادر مجرب پزشکی بیمارستان امام خمینی ارومیه نیز برای ارائه خدمات پزشکی در این دوره از مسابقات آماده سازی شده است.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آماده سازی ۱۵ تیم اورژانس در مسابقات لیگ جهانی والیبال افزود: ۳۰ نفر کادر مجرب پزشکی در این تیم‌ها حضور داشته و خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.

سنگ تمام ارومیه پایتخت عاشقان والیبال برای مسابقات لیگ جهانی 2019

مراکز اقامتی ارومیه برای میزبانی تیم‌های حاضر در لیگ جهانی والیبال آماده سازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر مراکز و هتل‌ها برای اقامت تیم‌ها حاضر در لیگ جهانی والیبال در ارومیه به نحو شایسته آماده سازی شده است.

جلیل جباری در گفتگو با مهر با بیان اینکه تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات در هتل آنا اقامت خواهند داشت اظهارداشت: در این ارتباط هتل‌ها و مراکز اقامتی ارومیه با برخورداری از کادری مجرب و ارائه امکانات خدماتی و رفاهی برای پذیرایی از گردشگران و ورزشکاران آماده هستند.

وی این میزبانی را فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری اعلام و خاطرنشان کرد: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و هدایت تیم‌های ورزشی حاضر در لیگ جهانی والیبال در ارومیه از راهنمایان گردشگری استفاده خواهد شد.

جباری با تاکید بر اینکه میهمانان این رقابت مهم ورزشی می‌توانند به عنوان سفیران گردشگری، توانمندی‌ها و استعدادی گردشگری آذربایجان‌غربی را در سطح کشور و جهان معرفی کنند افزود: طراحی و چاپ نقشه‌های راهنمای گردشگری ارومیه و نقاط دیگر استان و پخش مستند و فیلم‌های مربوط به جاذبه‌های گردشگری استان در طول مسابقات از جمله دیگر اقدامات این اداره کل برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی درباره سایر اقدامات این اداره کل نیز گفت: به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، چندین بنر تبلیغاتی در ابعاد بزرگ طراحی شده که قرار است در فضاهای اطراف محل برگزاری مسابقات و سایر نقاط شهر به ویژه مسیر تردد تیم‌های خارجی نصب شود.

ارومیه در حالی میزبان هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ است که این مسابقات می‌تواند بهترین ابزار برای معرفی و تحقق طرح ارومیه ۲۰۲۰ باشد.

کد خبر 4638784

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا