رمز و رازهای معماری در معبد بهشت


رمز و رازهای معماری در معبد بهشت

معبد بهشت پکن متعلق به آئین تائو و یکی از مقدس‌ترین معابد چین و شهر پکن می‌باشد. در گذشته و در سالیان متمادی این معبد شاهد برپایی مراسم باشکوهی برای آسمان، برکت و فروانی محصولات بوده است. نمادگرایی یکی از ویژگی‌های معماری کهن چین می‌باشد که در سراسر این بنا دیده می‌شود. در واقع این معبد همانند نامش پر از رمز و راز یا نماد و نشانه‌ای از افسانه‌های...

معبد بهشت پکن - در جنوب شهر ممنوعه مجموعه بهشت که شامل پارک و معبد بهشت یا معبد آسمان قراردارد. این معبد متعلق به آئین تائو و یکی از مقدس‌ترین معابد چین و شهر پکن می‌باشد. در گذشته و در سالیان متمادی این معبد شاهد برپایی مراسم باشکوهی برای آسمان، برکت و فروانی محصولات بوده است.
رمز و رازهای معماری در معبد بهشتنماد و نشانه‌های این معبد باشکوه
نمادگرایی یکی از ویژگی‌های معماری کهن چین می‌باشد که در سراسر این بنا دیده می‌شود. در واقع این معبد همانند نامش پر از رمز و راز یا نماد و نشانه‌ای از افسانه‌های چین باستان است.
رمز و رازهای معماری در معبد بهشتعدد ۹: یکی از این نشانه ها، وجود ۹ سر اژد‌ها است که در ساختار این بنا دیده می‌شود. عدد ۹ در فرهنگ چین باستان جایگاه ویژه‌ای دارد و نماد ارتفاع و آسمان است. این عدد در جای جای این معبد دیده می‌شود.
رمز و رازهای معماری در معبد بهشتدایره‌های متحدالمرکز: هر یک از سه دایره متحدالمرکز این معبد نماد یک چیز است. یکی از آن‌ها نماد چهار فصل است دومی نماد ۱۲ ماه سال و ۲۴ ستون سومین دایره به دوره‌های برداشت محصول اشاره دارد.

نمای بیرونی معبد از سه دایره متحد‌المرکز تشکیل شده که هر کدام مربوط به یک تالار است: تالار دعای برداشت محصول، گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور در فضای بیرونی
رمز و رازهای معماری در معبد بهشتدرخت سرو: درخت سرو نماد وحدت میان آسمان و زمین است. ۴۰۰۰درخت سرو معبد بهشت را دربر گرفته اند.
مساحت معبد بهشت یا معبد آسمان در حدود ۳ هکتارمی باشد. این مجموعه ۴ برابر شهر ممنوعه و از بزرگ‌ترین معابد چین بوده که در دوران امپراطوری مینگ و چینگ ساخته شد و در سال ۱۹۹۸ به طور رسمی در فهرست میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید.

این بنای باشکوه روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار گردشگر پذیرا می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات