درخواست «مقتدی صدر» از عربستان برای بازسازی بقیع


درخواست «مقتدی صدر» از عربستان برای بازسازی بقیع

مقتدی صدر در سالروز تخریب قبرستان بقیع از دولت عربستان خواست تا این قبرستان را بازسازی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در صفحه توئیتر خود نوشت: هشتم شوال سالروز سالروز تخریب قبرستان بقیع در عربستان به دست گروه منحرف مدعی اسلام است.

رهبر جریان صدر افزود: از این رویداد دهها سال گذشته است و عربستان در این مدت تحت نفوذ تندروها ضعیف و ناتوان بود.

مقتدی صدر، در درخواست مجددی از عربستان به ویژه ولیعهد این کشور خواست تا قبرستان بقیع را بازسازی کنند. در این کار رضایت خداوند است و درگیری های طایفه ای را که در منطقه وجود دارد و پس از تخریب بقیع افزایش یافته است، پایان می دهد.

صدر در یاداشت توئیتر خود از خداوند برای همه کسانی که کار صالح می کنند و از جنگها دوری می کنند و برای فعالسازی گفتگوی اسلامی که رژیم صهیونیستی،آمریکا و انگلیس را خشمگین می کند؛ تلاش می کنند، توفیق مسالت کرد. این سه کشور اساس بلاها و مشکلات ملتها هستند.

گفتنی است، قبرستان بقیع از قدیمی ترین قبرستان های مسلمانان است که قدمت آن به قبل از اسلام برمی گردد. قبرستان بقیع مدفن چهار نفر از امامان شیعه به نام های «امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) است. قبرستان بقیع در دوره وهابیت به علت شرک دانستن زیارت قبور تخریب شد. به طوری که وهابیون حجاز یکبار در سال 1220 به مدینه حمله و این قبرستان را تخریب کردند، اما «محمد علی پاشا» حاکم مصر آن را بازسازی کرد. وهابی بار دیگر در سال 1344 به این شهر حمله کردند و به تخریب اماکن مذهبی اقدام کردند . علمای ایران در همان سال به خاطر اهانت به بقیع عزای عمومی اعلام کردند.

این اقدام وهابیون ادامه داشت، به طوری که «شیخ عبدالله بلیهد» مفتی وهابی با صدور فتوای به زمینه سازی تخریب قبور اقدام کرد و در هشتم شوال 1345 بقعه های بقیع تخریب شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری