بدون دانشگاه هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند/الگوی پیشرفت با نقد تقویت می‌شود


بدون دانشگاه هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند/الگوی پیشرفت با نقد تقویت می‌شود

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری بدون دانشگاه به پیشرفت نمی‌رسد، گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بعد از دو سال وارد فاز اجرایی می‌شود و برای تقویت آن باید نگاه نقادانه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، «محمود نیلی احمدآبادی» در افتتاحیه هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که صبح امروز (چهارشنبه، 22 خرداد) در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بعد از دو سال وارد فاز اجرایی می شود و برای تقویت آن باید نگاه نقادانه ای داشت.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: در ایران از نظر نهادها، سازمان ها و موسسات در تدوین اسناد همان قانون مشابه نهادها و سازمان های دنیا هستیم اما علت عدم موفقیت ما این است که اسناد ما بومی نشده است.

وی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری بدون دانشگاه به پیشرفت نمی رسد، اظهار کرد: در ایران دانشگاه های بسیاری ایجاد شده اما در این دانشگاه ها به بهره وری آن طور که باید توجه نشده است.

نیلی ابراز کرد: ما در کشور به اسناد جامع علمی کشور نیازمند هستیم اما در ایران با تغییر دولت ها، سیاست ها دستخوش چالش می شوند و این مشکل بزرگی است.

وی در مورد دلایل اینکه چرا در اجرای اسناد موفقیت نبوده ایم، گفت: اگرچه در کشور اسناد مختلفی داریم اما وقتی از چهره های دانشگاهی درباره اسناد پرسیده می شود، اطلاعات کافی ندارند و سندی امکان پیاده سازی دارد که در جامعه مبنا باشد؛ به همین جهت ما باید در متدولوژی اسناد متمرکز شویم زیرا روش تدوین اسناد هم مهم است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: وقتی سندی در کشور تدوین می شود، باید در جامعه در مورد آن سند، عطش و درخواست وجود داشته باشد و جامعه علاقه مند به اجرای آن باشد اما در کشور ما این گونه نبوده و در مورد اطلاع رسانی در مورد اسناد کمکاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم اسناد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را تا چند سال آینده تدوین کنیم باید با تحولات سریع همخوان باشد، همان طور که وقتی از من پرسیده می شود تا 10 سال آینده دانشگاه ها چطور می شود، دقیق نمی توانم در مورد آن توضیح دهم زیرا امروز هوش مصنوعی و آموزش الکترونیک تحولات سریعی را رقم زده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا