گناه، قدرت عقل و تشخیص انسان را از بین می‌برد


گناه، قدرت عقل و تشخیص انسان را از بین می‌برد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از سنت‌های خداوند مرگ است که انسان را از گردنکشی بازمی‌دارد، گفت: در آسمان تقوا و انسانیت نیز باید مراقب بود که شیاطین به حریم مقدسات دینی،‌ عفت و تقوای شما نفوذ نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه دوشنبه، ۲۰ خرداد در درس اخلاق مسجد جامع ازگل به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تفاسیر سوره مبارکه صافات، گفت: نظم، تعاون و همکاری خلقت الهی جهان به قدری مسنجم است که خداوند به نیروهای بازدارنده، آمران به معروف و ناهیان از منکر آن قسم خورده است.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ شما هم باید همچون ملائکه منظم و نسبت به ظلم منزجر باشید؛ وقتی نظم عمومی باشد و پاکی‌ها محقق شود جلوی هرزگی و رانت را می‌گیرند و دل‌های شما الهی می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه بر اساس آیات الهی انسان دلبری جز خدا ندارد، تصریح کرد:‌ خداوند در آیاتی از قرآن کریم پس از قسم‌ به مساله توحید و یکانگی خود می‌فرماید دلبر شما تنها خدا و رب آسمان‌ها و زمین است.

وی افزود: نظم دقیق عالم وحدت هستی را به شما نشان می‌دهد که انسان تنها یک اله و رب در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه نظم مستمر خلل ناپذیر از وحدانیت رب حکایت دارد، ابراز کرد:‌ انسان باید خود را با معنویت و اخلاق و صفات الهی زیبا کند، نباید زشتی و قبحی در ظاهر و باطن او باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ستارگان عوالم بزرگی هستند که خداوند آنها را زیبایی آسمان شما قرار داده است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم آنها مسئولیت و ماموریت دارند تنها زیبایی آسمان شما نیستند بلکه مانع عبور شیاطین و جن‌ها هستند. در آسمان تقوا و انسانیت نیز باید مراقب بود که شیاطین به حریم مقدسات دینی،‌ عفت و تقوای شما نفوذ نکنند.

وی با بیان اینکه مرگ از مظاهر توحید است، تاکید کرد:‌ هیچ قدرتی نتوانسته با سنت الهی مقابله کند، یکی از سنت‌های خداوند مرگ است که انسان را از گردنکشی بازمی‌دارد. مرگ وسیله انتقال انسان به ابدیت است.

حجت الاسلام صدیقی با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان از لجن بدبویی خلق شده است، ابراز کرد:‌ اگر کسی به خلقت خود که از گل بدبویی بوده توجه کند، دچار گردنکشی و غرور نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گناه، انسان را مسخ می‌کند، خاطرنشان کرد: انسانی که غرق گناه شده نمی‌تواند پاکی را ببیند، آنها معجزه را هم ببینند به سخره گرفته و آن را قبول نمی‌کنند در حالی که اعجاز قدرت خداوند است که به پیامبران و اولیاء خود عطا کرده و کار بشر نیست. انسان وقتی گناه کند خداوند عقل و تشخیص را از او می‌گیرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟