لزوم تقویت نقش مساجد در فعالیت‌های قرآنی/بودجه‌های قرآنی افزایش بیابد


لزوم تقویت نقش مساجد در فعالیت‌های قرآنی/بودجه‌های قرآنی افزایش بیابد

تاکید بر احیاء و تقویت جایگاه مساجد در توسعه فعالیت‌های قرآنی، افزایش بودجه‌‌های قرآنی و استفاده از فناوری‌های نوین به ویژه در زمینه فضای مجازی از مهمترین مباحث مطرح شده در نشست روسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بیست و نهمین نشست روسای ادارات امور قرآنی تبلیغات اسلامی سراسر کشور امروز (چهارشنبه، 22 خرداد ماه) در محل سازمان دارالقرآن الکریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی»، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

بنا بر این گزارش، تعدادی از روسای امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان ها با انتقاد از کاهش بودجه قرآنی و تخصیص حداقلی همین بودجه ها به سازمان دارالقرآن الکریم و واحدهای استانی آن، بر لزوم افزایش بودجه قرآنی کشور تاکید کردند.

تاکید بر جایگاه مساجد در توسعه فعالیت های قرآنی کشور به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری که در شب اول ماه مبارک رمضان امسال در جمع جامعه قرآنی کشور مطرح شد، یکی از دغدغه های جدی مطرح شده در این نشست بود.

همچنین، تعدادی از روسای ادارات امور قرآنی استان ها با اشاره به بیانیه راهبردی و کاربردی گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد بر لزوم برنامه ریزی گسترده تر، دقیق تر و عملیاتی تر از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و واحدهای استانی آن در حوزه ترویج سبک زندگی تأکید کردند.

این گزارش می افزاید: روسای ادارات امور قرآنی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در بخش دیگری از این هم اندیشی، استفاده از فناوری های نوین به ویژه در زمینه فضای مجازی را برای توسعه فعالیت های قرآنی کشور ضروری دانستند و تصریح کردند اگر می خواهیم نهضت قرآنی در کشور فراگیر شود باید از این فناوری ها به نحو درست استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمعی از روسای ادارات امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان ها در ادامه این نشست با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فتنه در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان بر این موضوع تاکید کردند اگر فرهنگ قرآنی در کشور حاکم شود، مطمئنا آسیب های اجتماعی، معضلات فرهنگی و مشکلات اقتصادی کاهش خواهد یافت و به تبع آن پیوند میان مسئولان و مردم تقویت می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403