استحکام فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حرف‌های قرآنی است/به تبیین تدریجی قرآن نیاز داریم


استحکام فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حرف‌های قرآنی است/به تبیین تدریجی قرآن نیاز داریم

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه برای استحکام فعالیت‌های فرهنگی باید حرف‌هایمان قرآنی باشد، گفت: باید شوراهای مشورتی و هیئت‌های اندیشه‌ورز برای اجرایی شدن و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» در بیست و نهمین نشست روسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور که امروز (چهارشنبه، 22 خرداد ماه) در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد با اشاره به فعالیت 100 هزار هیئت مذهبی و 70 هزار مسجد در کشور، گفت: ما باید از همه ظرفیت های کشور برای توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه استفاده کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال 97 کمتر شده است، اظهار کرد: بودجه ای که تاکنون یعنی خرداد ماه 1398 به این سازمان تخصیص یافته، نسبت به همین دوره زمانی در سال 97 حدود یک پنجم است.

قمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه گروه های مردم از جمله معلمان مدارس، استادان دانشگاه ها و هنرمندان باید مروج فرهنگ و آموزه های قرآن در کشور باشند، تصریح کرد: اگر نورانیت قرآن در کشور فراگیر شود آن گاه شاهد کاهش و از بین رفتن بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این بیانیه باید تبدیل به یک گفتمان در کشور شود. بنده فعالیت در این زمینه را جزو رسالت های خود می دانم.

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: ما می خواهیم حرف هایمان قرآنی باشد زیرا این موضوع موجب استحکام فعالیت های فرهنگی کشور می شود، بنابراین سازمان دارالقرآن الکریم باید نور قرآن را در سراسر کشور بگستراند.

وی ادامه داد: امروز به تبیین تدریجی قرآن نیازمندیم؛ بنابراین اگر مقام معظم رهبری شرایط کشور ما به جنگ احزاب تشبیه کردند باید آیات مرتبط با آن برای مردم بیان و تبیین شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: گاهی کلی دوندگی های ما تاثیر ندارد اما یک آیه اثر مهم تری در سرنوشت یک فرد یا یک قوم دارد.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و واحدهای زیرمجموعه آن از جمله سازمان دارالقرآن الکریم باید با توجه و تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درباره سبک زندگی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

قمی افزود: اینکه همه جامعه باید دینی و معنوی باشند منافاتی با وجود مسجد ندارد. حتما برای تعالی جامعه نیازمند استادان، معلمان و هنرمندان مروج قرآن و مساجد هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید شوراهای مشورتی و هیئت های اندیشه ورز برای اجرایی شدن و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری