رییس جهادکشاورزی استان تهران: 47 پروژه به ارزش 107 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود


رییس جهادکشاورزی استان تهران: 47 پروژه به ارزش 107 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 47 پروژه کشاورزی به ارزش 107 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی (21 تا 27 خردادماه) در استان افتتاح می شود.

«کریم ذوالفقاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای یک هزار و ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: با افتتاح کامل این پروژه‌ها سالانه بیش از ۱۳ هزار تن به میزان تولیدات بخش کشاورزی استان تهران افزوده می‌شود و همچنین ۴۸ هزار و ۵۰۶ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: از مجموع این پروژه‌ها ۱۸ طرح در بخش آب و خاک، ۱۷ پروژه تولیدات گیاهی، ۵ طرح تولیدات دامی، ۵ طرح منابع طبیعی و همچنین مابقی در بخش‌های صنایع کشاورزی و شیلات و امور آبزیان است که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، بخشی زیادی از این پروژه‌ها با اعتبارات دولتی و بخش دیگر نیز از طریق آورده مجریان این طرح‌ها افتتاح می‌شود.

رییس جهادکشاورزی استان تهران: 47 پروژه به ارزش 107 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود

ذوالفقاری همچنین به مهمترین پروژه‌ها قابل افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: بهره برداری از واحد پرورش گاو شیری، گلخانه گل شاخه بریده، صنایع تبدیلی و غذایی، گلخانه‌های سبزی و صیفی، مرکز اصلاح نژاد دام سبک، واحد تولید قارچ و همچنین تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری را از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در بخش کشاورزی استان تهران اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بیشتر در شهرستان‌های ورامین، دماوند، شمیرانات و ری افتتاح می‌شود.

شعار امسال هفته جهاد کشاورزی «رونق تولید، امنیت غذایی» اعلام شده است.

** پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پیامی، آغاز هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد سازندگی را تبریک گفت.

در پیام کریم ذوالفقاری آمده: امروزه بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از بخش‌های بنیادین نظام اقتصادی کشور با استفاده از تمامی ابزارها، نیروهای متخصص وکار آمدترین تکنیک‌ها برای دستیابی به اهداف عالی خود که همانا استقلال، امنیت غذایی و توسعه همه جانبه است در حال تلاش است.
در آغاز هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد سازندگی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که یادآور مجاهدت‌ها و زحمات شبانه روزی جهادگران در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی تا به امروز بوده، بدین وسیله، اینجانب این هفته را به تمامی کارکنان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض نموده، امیدوارم با لطف و عنایات خاصه خداوند منّان و با تأسی از راه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهیدان بزرگوار، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه در جهت حفظ ارزش‌ها و خدمت رسانی به مردم و همچنین افزایش تولید در راه خودکفایی محصولات کشاورزی بیش از پیش موفق و پاینده باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب