محمدرضا حافظی درگذشت


محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور درگذشت؛ او گفته بود:‌ مبنای اصلی گام گذاشتن من در مسیر خیر مدرسه‌سازی، مرگ پسر جوانم امیر حافظی بود که زندگی مرا اداره می‌کرد، اما در حادثه تصادفی به همراه همسرش از دنیا رفت.

محمدرضا حافظی درگذشت
محمدرضا حافظی "رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز" کشور درگذشت؛ او گفته بود:‌ مبنای اصلی گام گذاشتن من در مسیر خیر مدرسه‌سازی، مرگ پسر جوانم "امیر حافظی" بود که زندگی مرا اداره می‌کرد، اما در حادثه تصادفی به همراه همسرش از دنیا رفت.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور که مدتی در بستر بیماری بود، درگذشت.
روز گذشته وزارت آموزش‌وپرورش مراسمی برای تجلیل از این چهره ماندگار در عرصه مدرسه‌سازی برگزار کرد؛ مراسمی که بدون حضور مهمان اصلی‌اش برگزار شد.
بیماری و بستری‌شدن در بیمارستان، فرصت دیدار با پیر مدرسه‌سازی ایران را از برگزار‌کنندگان این مراسم تجلیل دیرهنگام گرفت.
محمدرضا حافظی که 87 سال سن داشت، عمر خود را در مسیر مدرسه‌سازی گذراند، او دکترای مدیریت خود را از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا اخذ کرد.
حدود 20 سال قبل، اولین هسته شکل‌گیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در مشهد مقدس آغاز شد و تعدادی از خیران در کنار هم این مجمع را ایجاد کردند که امروز بیش از 30هزار عضو دارد و یک سوم مدارس کشور را ساخته است.

پسرم که گمان نادرستی درباره‌اش داشتم، مسیر زندگی‌ام را تغییر داد

آنگونه که خود او گفته بود:‌ مبنای اصلی این کارم، مرگ پسر جوانم "امیر حافظی" بود که زندگی مرا اداره می‌کرد، اما در حادثه تصادفی به همراه همسرش از دنیا رفت.
فوت پسرم باعث تنبهی در زندگی من شد، من در زمان حیات پسرم از او حمایت‌های مالی می‌کردم و تصورم این بود که او پول‌ها را در مسیر نادرستی هزینه می‌کند، اما بعد از فوتش دیدم در جوانی کار خیر انجام می‌داده و به نیازمندان کمک می‌کرده است. او بود که به من یاد داد عبادت به جز خدمت خلق نیست و من هیچگاه نمی‌توانم این خاطره را فراموش کنم.
بعد از فوتش منزلی را که در منطقه جردن برای زندگی این دو جوان خریده بودم، فروختم و اولین دبیرستان را در زادگاهم به نام پسرم ساختم.
محمدرضا حافظی بیش از 14 مدرسه در کل کشور ساخته بود و در مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز کمک‌های خیران را برای ساخت مدارس در مناطق مختلف کشور ساماندهی می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس