آغاز کنفرانس الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت


آغاز کنفرانس الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت

آیین گشایش هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت در محل پردیس مرکزی دانشگاه تهران آغاز شد

آغاز کنفرانس الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عنوان «الگوی پیشرفت، پیشران، چالش‌ها و الزامات تحقق» با مشارکت دانشگاه تهران و با حضور تعدادی از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در محل پردیس مرکزی دانشگاه تهران آغاز شد.

دبیر هشتمین کنفرانس اسلامی ایرانی پیشرفت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: این اجلاس با حضور ۴۰۰ شخصیت برجسته علمی، حوزوی و دانشگاهی به منظور بررسی چالش ها، الزامات و ملاحظات سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و عبور از مرحله نظری به مرحله عملیاتی برگزار شده است.

هادی اکبرزاده افزود: در ۸ سال گذشته اقدامات گسترده‌ای برای طراحی الگو انجام شده و الگو به مرحله نهایی و ورود به مرحله اجرا نزدیک شده و اینکه ما از حوزه نظر به حوزه عمل ورود پیدا کنیم باید یک سری ملاحظات و الزامات را در نظر بگیریم، زیرا آنچه به عنوان الگو تهیه شده روی کاغذ است و برای اینکه در صحنه عمل پیاده شود باید چالش ها، الزامات و ملاحظاتی را در نظر بگیریم که موضوع این کنفرانس است.

وی گفت: ما مجموعه‌ای تدابیر و اقداماتی را که باید انجام شود در این الگو پیشنهاد کردیم و طبیعی است همه این اقدامات اولویت و وزن یکسانی ندارند و با کمک جامعه علمی و نخبگانی باید تعدادی از این تدابیر تحت عنوان تدابیر پیشران، جزو اقداماتی قرار گیرد که ما در شورای الگو در ۱۰، ۱۵ سال اول اجرا باید به آن توجه کنیم.

دبیر هشتمین اجلاس کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: از ملاحظات و الزامات اجرای سند الگو، موضوع تقسیم کار ملی است که ما برای اجرای الگو باید مشخص کنیم هر بخش از الگو بر عهده کدام یک از نهاد‌های حاکمیتی یا مردم است.

وی گفت: نکته دیگر اینکه ما برای اجرای الگو آیا نیاز به یک نهاد‌ها و ساختار‌های جدیدی داریم و یا در چارچوب ساختار‌های جدید قابل اجراست.

اکبرزاده افزود: بحث نظارت و پایش درخصوص اجرای الگو نیز از مسائلی است که در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از این کنفرانس صورت گرفته است، گفت: در این کنفرانس حدود ۴۰۰ نفر از شخصیت‌های علمی کشور حضور دارند و بیش از ۳۰۰ مقاله علمی دریافت کرده ایم که ۱۵۸ مقاله از آن‌ها پس از داوری‌های گسترده پذیرفته شده است که در دو دسته مقالات شفاهی و پوستر در ۲ روز برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.

اکبرزاده افزود: همچنین به جز مراسم افتتاحیه و اختتامیه ۱۲ نشست داریم که در ۴ سالن به صورت همزمان در این ۲ روز برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که سند الگو با صدور بیانیه گام دوم، بازنگری و تکمیل خواهد شد؟ گفت: بیانیه گام دوم و سند الگو هر دو مکمل یکدیگرند، زیرا از یک مرجع صادر شده اند، مقام معظم رهبری که بیانیه را صادر فرمودند خودشان دستور طراحی این الگو را داده بودند بنابراین کاری که ما برای سند الگو باید انجام دهیم این است که منویات ایشان در بیانیه گام دوم را در قالب سازو کار‌هایی در این سند طراحی کنیم که ان شاءالله عملیاتی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر