گوگل تایید کرد که برخی از گوشی ها با بدافزار تروجان عرضه شدند


گوگل تایید کرد که برخی از گوشی ها با بدافزار تروجان عرضه شدند

گوگل درنهایت تایید کرد که برخی از گوشی‌های اندرویدی همراه با بدافزار تروجان به بازار عرضه شدند. یافتن بدافزار در گوشی‌ها امری غیرطبیعی نیست و اگر از وب‌سایت‌های ناامن یا منابع غیررسمی به دانلود اپلیکیشن یا موارد دیگر بپردازید احتمال نفوذ بدافزار به گوشی هوشمندتان را افزایش می‌دهید. با این حال به نظر می‌رسد که... نوشته گوگل تایید کرد که برخی از...

گوگل درنهایت تایید کرد که برخی از گوشی‌های اندرویدی همراه با بدافزار تروجان به بازار عرضه شدند.

یافتن بدافزار در گوشی‌ها امری غیرطبیعی نیست و اگر از وب‌سایت‌های ناامن یا منابع غیررسمی به دانلود اپلیکیشن یا موارد دیگر بپردازید احتمال نفوذ بدافزار به گوشی هوشمندتان را افزایش می‌دهید. با این حال به نظر می‌رسد که تنها دانلود از منابع ناامن باعث نفوذ بدافزار به گوشی هوشمندتان نمی‌شود. گوگل به تازگی تایید کرده است که برخی گوشی‌های اندرویدی به ‌طور از پیش نصب شده دارای بدافزار تروجان بودند.

یکی از بدافزارهایی که گوشی‌های هوشمند بسیاری را در معرض خطر قرار داد بدافزار تریدیا بود که روی تلفن‌های هوشمند مقرون به‌صرفه اندرویدی یافته شد. گفته‌های مسئولان گوگل نشان‌دهنده این موضوع است که برخی از محصولات قبل از اینکه به دست کاربران برسند بر روی آنها بدافزار نصب شده بوده است.

این بدافزارها به هکرها اجازه می‌دهند تا به‌صورت از راه دور به اطلاعات کاربر دسترسی داشته باشند یا دستوراتی را روی گوشی هوشمند کاربر اجرا کنند. با این حساب نه‌تنها اطلاعات کاربر در معرض خطر قرار می‌گیرد بلکه امکان اجرای دستورات هکرها روی دستگاه وجود دارد.

گوگل گفته که به کمک شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند با استفاده از آپدیت‌های مختلف، بدافزارها را حذف کرده است، اما با این حال مشخص نیست که میزان ضرر و زیان وارده به محصولات و همچنین کاربران چقدر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها