صنایع دستی فراموش شده قزوین احیا می شوند


عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست با غاده حجاوی رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی افزود: تنوع صنایع دستی قزوین نشانگر حضور و سکونت اقوام و فرهنگ‌های مختلف در این شهر و استان است. زاهدی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی و تاریخی قزوین، گفت: این شهر برای بیش از 50 سال در […] نوشته صنایع دستی فراموش شده قزوین احیا می شوند اولین بار در جامع...

عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست با غاده حجاوی رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی افزود: تنوع صنایع دستی قزوین نشانگر حضور و سکونت اقوام و فرهنگ‌های مختلف در این شهر و استان است.

زاهدی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی و تاریخی قزوین، گفت: این شهر برای بیش از ۵۰ سال در دوره صفویه پایتخت ایران بوده است.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع دستی، گفت: باید برای حفظ و رونق هنرهای دستی برنامه مناسبی نیز برای فروش و عرضه آنها داشته باشیم وگرنه در این خصوص به موفقیت دست نمی‌یابیم.

زاهدی همچنین با اشاره به تجمیع واحدهای فروش صنایع دستی قزوین در کاروانسرای سعدالسلطنه، گفت: اراده دولت بر این است تا با تکمیل طرح ساماندهی و بهسازی و مرمت این کاروانسرا این فضا که به مرکز ساخت و عرضه هنرهای دستی تبدیل شده بیش از پیش برای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی مورد استفاده قرار دهد.

وی با اشاره وجود کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده شهری کشور د، قزوین گفت: این فضا در گذشته‌های تاریخی قلب تجاری قزوین بوده و امروزه نیز با ساماندهی و بهسازی به بازار صنایع دستی قزوین تبدیل شده است.

استاندار قزوین گفت: کاروانسرای سعدالسلطنه با توجه به قدمت تاریخی و واقع شدن در مرکز قزوین ار بهترین مکان‌ها در ایران برای نمایش و عرضه صنایع دستی است.

زاهدی با اشاره به تعیین هفته‌ای به نام قزوین و برگزاری برنانه های فرهنگی در این ایام با کمک شهرداری و میراث فرهنگی، گفت: این هفته کلکسیونی از برنامه‌های فرهنگی است که دردر کنار خود می‌تواند صنایع دستی را به مردم معرفی و عرضه کند

صنایع دستی فراموش شده قزوین احیا می شوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو