پیام تسلیت نماینده ولی‎فقیه و استاندار لرستان در پی درگذشت محمدرضا حافظی


پیام تسلیت نماینده ولی‎فقیه و استاندار لرستان در پی درگذشت محمدرضا حافظی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‎فقیه و استاندار لرستان در پیام مشترکی درگذشت محمدرضا حافظی، پدر مدرسه‌‌سازی ایران را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت نماینده ولی‎فقیه و استاندار لرستان در پی درگذشت محمدرضا حافظیبه گزارش ایکنا از لرستان، در پی در‌گذشت محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور آیت‎الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و سید‌موسی خادمی، استاندار این استان در پیامی مشترک در گذشت این خیر مدرسه‌ساز لرستانی را تسلیت گفتند.
در این پیام تسلیت آمده است: «خبر ناگوار و اندوهبار درگذشت چهره ماندگار و فرهنگ‌دوستِ عرصه نیکوکاری و فرهنگ، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور محمدرضا حافظی موجب تأثر و تألم فراوان شد.
حافظی از فرزندان فرهیخته و نام‌آورِ کهن دیار لرستان، انسانی وارسته و نیک‌سرشت بودند که سالیان درازی از عمر خویش را صرف خدمت به فرهنگ این مرز و بوم و اقدامات خیر و خداپسندانه کرده و از این رهگذر منشأ خدمات ارزشمند فراوانی در گوشه و کنار ایران زمین شدند که هر کدام مصداق بارز باقیات صالحات است.
مرحوم محمدرضا حافظی با تلاشی ستودنی برای تشکیل و تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و با بذل بی‌دریغ مال خود تا آخرین لحظات عمر گرانبها را به‌همراه دیگر خیرین و نیکوکاران پاک‌سرشت در خدمت دستگاه تعلیم و تربیت بود و به ساخت مدارس بی‌شماری در اقصی‌نقاط کشور همت گمارد.
اینجانبان این ضایعه اندوهناک و غم‌بار را به عموم مردم و به جامعه خیرین و نیکوکاران کشور به‌ویژه خیرین مدرسه‌ساز، خادمان فرهنگ این مرز و بوم همچنین مردم شریف لرستان و خانواده مرحوم حافظی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح عالی این مرد بزرگ علو درجات را مسئلت می‌کنیم».
یادآور می‏‌شود، محمدرضا حافظی، رئیس انجمن خیران مدرسه‌ساز کشور، امروز در سن هشتاد و هشت سالگی در بیمارستان ایران‌مهر تهران دارفانی را وداع گفت.
روز گذشته مراسم نکوداشت وی با نام «مهر خوبان» از سوی وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد و اعلام شد وی به‌دلیل کسالت در بیمارستان بستری است.
حافظی متولد ۱۳۱۰ بود و مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا آمریکا دریافت کرد. او را می‌توان از پیشگامان و خیران در عرصه مدرسه‌سازی به‌شمار آورد که زندگی و سرمایه خود را سال‌ها در این عرصه به‌کار برد و در عرصه اجرایی نیز وارد این میدان شد و جمع کثیری از خیران مدرسه‌ساز را شناسایی و به این سمت و سو هدایت کرد. از او مدارس زیادی به یادگار مانده است. وی از سال ۱۳۷۸ به ریاست جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور انتخاب شد و تا پایان عمر پُر بهایش در این سمت باقی ماند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403