در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!


در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!

باغ خزندگان اصفهان، مهیج و پرطرفدار - یکی از متفاوت‌ترین چهره‌های شهر اصفهان را می‌توانید در بین پارک‌های متنوع و هیجانی انگیزی مانند باغ خزندگان این شهر مشاهده کنید که تجربه‌ای کاملا متفاوت را برایتان به همراه خواهد داشت. باغ خزندگان اصفهان با داشتن گونه‌های بسیار زیاد و متنوع جانوری که شاید در هیچ جای دیگر از کشورمان نتوانید مانند آن‌ها را پیدا...

باغ خزندگان اصفهان، مهیج و پرطرفدار - یکی از متفاوت‌ترین چهره‌های شهر اصفهان را می‌توانید در بین پارک‌های متنوع و هیجانی انگیزی مانند باغ خزندگان این شهر مشاهده کنید که تجربه‌ای کاملا متفاوت را برایتان به همراه خواهد داشت. باغ خزندگان اصفهان با داشتن گونه‌های بسیار زیاد و متنوع جانوری که شاید در هیچ جای دیگر از کشورمان نتوانید مانند آن‌ها را پیدا کنید، در چند سال اخیر در بین گردشگران به شدت طرفدار پیدا کرده است و به همین خاطر در ادامه نگاهی به بخش‌های مختلف آن خواهیم داشت.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!معرفی باغ خزندگان اصفهان
یکی از خوبی‌های شهر اصفهان، وجود جاذبه‌های گوناگون برای سلایق مختلف می‌باشد؛ به عبارت دیگر اگز اهل تاریخ و موزه گردی هستید یا تمایل زیادی به حیات وحش و تماشای انواع خزندگان، آبزیان و پرندگان دارید و یا حتی عاشق خرید هستید، در هر صورت در این شهر برای شما حق انتخاب‌های زیادی وجود دارد. باغ خزندگان اصفهان یکی از متفاوت‌ترین باغ وحش‌های ایران می‌باشد که در سال ۱۳۹۱ تاسیس و در لیست جاذبه‌های گردشگری این شهر قرار گرفت.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!
باغ خزندگان در یکی از بهترین مناطق تفریحی اصفهان به نام پارک ناژوان قرار گرفته است و به همین خاطر شرایط بسیار خوبی را برای لذت بردن از تماشای سایر جانواران و تفریح را به خوبی فراهم نموده است. در این باغ شرایط زیست محیطی مختلف و مطابق با نوع خزندگان در نظر گرفته شده است و در نهایت ۳۷ ویراریوم بزرگ و کوچک برای نگهداری و رشد و تکثیر این خزندگان فراهم شده است. تنوع بالا در گونه‌های جانوری موجود در این باغ باعث شده است تا نه تنها افراد برگسال، بلکه کودکان نیز از تماشای آن لذت ببرند و ساعات سرشار از شور و هیجان را در آن تجربه کنند.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!! گونه‌های جانوری باغ خزندگان اصفهان
متفاوت‌ترین ویژگی باغ خزندگان اصفهان با سایر نمونه‌ها در سایر شهر‌های کشورمان، وجود مجموعه‌ای خزندگان سمی و غیر سمی زنده، تاکسیدرمی شده و سایر حشرات می‌باشد که هر یک متعلق به یک گوشه از جهان می‌باشند. بهترین تنوع جانوری در بخش مار‌های این باغ به چشم میخورد که اغلب آن‌ها توسط سلطان مار ایران یعنی علی ارجنگی اهدا کشف و اهدا شده است.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!
مار‌های باغ خزندگان اصفهان
تمام افرادی که اهل ترس و هیجان هستند، باغ خزندگان و بخش مار‌های زنده‌ی آن را از مهم‌ترین و بهترین جا‌هایی می‌دانند که در اصفهان باید تجربه کرد و بدون شک درس‌های زیادی در آن خواهید آموخت. از جمله مار‌های این مجموعه می‌توان به ما بوآی کلمبیایی، شاه مار مرجانی تایلندی، مار پیتون آفریقایی، مار پیتون آلبینو هندی، مار سیاه زنگی، مار شاخدار، افعی، مار افعی پلنگی، مار آتشی، مار سوجه، کفچه مار خراسانی، مار آبی و مار قیطانی اشاره کرد. این بخش از باغ خزندگان ممکن است کمی برای کودکان با سن کم مناسب نباشد، اما یکی از بهتری و هیجان انگیزترین قسمت‌های سفر برای نوجوانان و جوانان خواهد بود.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!
علاوه بر مار‌های بسیار متنوع و نادر، در باغ خزندگان این فرصت نصیبتان می‌شود تا از سایر خزندگان زیبا و البته گاهی ترسناک نیز بازدید کنید. برای مثال می‌توانید به واریوم‌های مربوط به نگهداری ایگوانا، تمساح‌های آمازون، اژد‌های کمودو و مانیتور بنگال بروید یا از مار و گوساله دو سر و همچنین عقرب و خفاش و کوسه‌های این باغ نیز دیدن کنید.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!امکانات تفریحی باغ خزندگان اصفهان
با توجه به اینکه باغ خزندگان در مجموعه ناژوان قرار گرفته است، در نتیجه شرایط بسیار مناسبی برای استراحت و تفریح در آن فراهم شده است. به بعرات دیگر، پس از گشت و گذار و بازدید از بخش‌های مختلف باغ خزندگان، می‌توانید تله سیژ سوار شوید یا همراه با سایر افراد خانواده قایق سواری کنید. لازم به ذکر است که در اطراف باغ خزندگان آلاچیق و رستوران و کافه برای استراحت و خوردن غذا‌های خوشمزه در آن فراهم شده است.
جاذبه‌های دیدنی اطراف باغ خزندگان

در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!

باغ پرندگان
از دیگر جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار و مشهور اصفهان که در فاصله‌ی بسیار کم با باغ خزندگان قرار گرفته است، مجموعه‌ی بی نظیر پرندگان می‌باشد که گونه‌های بسیار زیبا و نادر از تمام دنیا را گرد هم جمع آوری نموده است. این باغ در حاشیه رود زیانده رود و در زمینی به مساحت ۵۵ هزار مترمربع بیش از ۱۳۰ گونه پرنده را در بخش‌های مختلف نگهداری و به نمایش گذاشته است. اردک، فلامینگو، پلیکان‌های مختلف، انواع قو، طوطی، قرقاول، کبک و عقاب و شاهین از جمله پرندگانی هستند که در این باغ به نمایش گذاشته شده اند.
در اصفهان به مهمانی خزندگان بروید!!آکواریوم تونلی

به جرات می‌توان گفت، اگر به اصفهان بروید و در کنار باغ خزندگان دقایقی را در بزرگترین آکواریوم تونلی ایران سپری نکنید، سفرتان ناقص است و حسابی ضرر کرده اید. این آکواریوم در عمق ۷ متری از زمین قرار گرفته و حدود ۴۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. از جمله گونه‌های آبزیان موجود در آکواریوم اصفهان می‌توان به اسب دریایی، خرچنگ آبی، خروس آبی، عقرب ماهی، گاو ماهی، ماهی اویار، ماهی کمانگیر، کوسه نهنگ، گاو کوسه و کوسه سرچکشی اشاره کرد.
از دیگر جاذبه‌های دیدنی اطراف باغ خزندگان می‌توان به موزه صدف و باغ پروانه‌ها اشاره کرد که برخلاف دو مجموعه‌ی قبلی، موجودات زنده در آن نگهداری نمیشوند و می‌توانید از انواع فسیل و کلکسیون پروانه‌های خشک شده بازدید کنید.

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق