بازگشت ستاره‌ها به تلویزیون


بازگشت ستاره‌ها به تلویزیون
سری‌سازهای بزرگ تلویزیون دوباره به این قاب جادویی برمی‌گردند.

تلاش مدیران تلویزیون برای آشتی دادن چهره‌های محبوب مردم با رسانه ملی و بازگرداندن اعتبار از دست رفته این مجموعه بزرگ رسانه‌ای وارد فاز عملیاتی شده و گویا چهار کارگردان صاحب نام و محبوب سریال‌های تلویزیونی قرار است برای شبکه‌های سیما سریال بسازند. پیش‌تر نیز خبرهایی از نهایی شدن قرارداد مجموعه کلاه قرمزی برای پخش در نوروز ۹۹ و همچنین پخش سریال پایتخت و ساخت سری دوم سریال «نون.خ» در رسانه‌ها منتشر شده بود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که تلویزیون خودش را برای نیمه دوم امسال و سال آینده آماده می‌کند تا چشم مردم را به سریال‌های تازه‌اش بدوزد. البته این همه ماجرا نیست. هم اکنون دو سریال الف ویژه در دست تولید است و به گفته رئیس مرکز سیما فیلم، کارهایشان مطابق برنامه پیش می‌رود. یکی سریال «سلمان» داود میرباقری که قرار است تابستان امسال تصویربرداری‌اش آغاز شود و دیگری سریال «موسی(ع)» است که به دلیل کسالت کارگردانش با توقف مواجه شد اما قرار است به زودی ساخت این مجموعه از سر گرفته شود.

جشن سربرون

مجتبی راعی که تجربه ساخت فیلم‌های «عصر روز دهم»، «تولد یک پروانه» و... را در کارنامه دارد برای ساخت سریالی با نام «جشن سربرون» با تلویزیون قرارداد بسته است. سریالی که چند مقطع تاریخی را از قبل از انقلاب مشروطه تا خرداد ۴۲ روایت می‌کند. کار جدید راعی، کاری کاملا تاریخی و سنگین است و به گفته حسین کرمی رئیس سیما فیلم تا پایان سال بخش عمده آن آماده نمایش می‌شود. این سریال هم مثل بسیاری از پروژه‌های الف سیما کم حاشیه نداشت. «علی آشتیانی‌پور» تهیه‌کننده پیشین این سریال اواخر فروردین ماه امسال گفت: «قرارمان بر این بود تا بعد از نوروز این سریال وارد مرحله پیش‌تولید شود، اما به دلایل مالی این اتفاق نیفتاد و من هم تصمیم گرفتم از تهیه‌کنندگی کار انصراف بدهم.» جشن سربرون درباره ماجراهای عشایر در برهه زمانی قبل از انقلاب است و ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد.

طلاق

از سوی دیگر سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی نیز در مرحله پیش‌تولید است و به زودی به مرحله تصویربرداری می‌رسد. فیلمنامه این سریال توسط شعله شریعتی نوشته شده است. البته پیش‌تر خبرهایی درباره توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی مطرح شده بود. طالبی مهرماه سال گذشته گفته بود: این مجموعه برای تلویزیون ساخته نمی‌شود و در تلاش هستم آن را برای شبکه نمایش خانگی آماده کنم. اما مدتی نگذشت که گویا او حرفش را پس گرفت و دوباره به سیما برگشت تا زیر سایه رسانه ملی پشت دوربین طلاق برود.

ده پهلوان

حسن فتحی نیز همان‌طور که پیش‌تر خبرش رسیده بود گویا قراردادی با سیما برای ساخت سریالی با نام «ده پهلوان» امضا کرده است. البته خود فتحی مهرماه سال گذشته چنین خبری را کذب محض خواند و گفت: درحال حاضر هیچ تصمیمی برای ساخت سریال «ده پهلوان» ندارم. با این حال رئیس سیما فیلم دوباره از وجود چنین قراردادی خبر داده و این یعنی سیما با فتحی به توافق رسیده است.‌ البته تکذیبیه سال گذشته فتحی درباره خبری بود که سازمان سینمایی اوج را تهیه‌کننده سریال خوانده بود. فیلمنامه «ده پهلوان» با نام قبلی «هفت پهلوان» چندین سال است که برای تولید به سازمان صداوسیما ارائه شده است.

نیوجرسی

همچنین سیامک انصاری و جواد رضویان پروژه‌ای را برای سیما تعریف کرده‌اند که هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و برخی دیگر از امور مربوط به ساخت آن از جمله برآورد هزینه و... نیز انجام شده و به زودی آماده تصویربرداری می‌شود. نام موقت این سریال تلویزیونی «نیوجرسی» است. ماجرای این سریال به بلوک‌های سیمانی شهرداری‌ها برمی‌گردد که جلوی مغازه‌هایی می‌گذارند که مالیات و عوارض نمی‌دهند. دغدغه اصلی این سریال، مسائل شهری است و بناست چنانچه مشکلی پیش نیاید هرچه زودتر جلوی دوربین برود.

نکته قابل توجه آن است که به احتمال بسیار زیاد این سریال از ایده یک فیلم سینمایی به همین نام بهره‌مند شده است. اسفندماه سال ۹۶ خبری درباره ساخت فیلمی با نام «نیوجرسی» منتشر شد که قرار بود مسعود اطیابی آن را بسازد. احتمالا این فیلمنامه در نهایت تبدیل به سریال شده و انصاری و رضویان کار را در دست گرفته‌اند. تهیه‌کننده این فیلم قرار بود محسن شایان‌فر باشد. کسی که صبغه تلویزیونی قوی دارد و احتمالا همین موضوع سبب شده تا کار را از سینما به تلویزیون بکشاند.

بازگشت مهران مدیری

همچنین سیما با مهران مدیری هم به توافق اولیه بر سر ساخت یک سریال ۳۰ قسمتی رسیده است. البته هنوز اطلاعاتی از این سریال ۳۰قسمتی منتشر نشده و قصه و نام آن مشخص نشده است. اما به نظر می‌رسد که فعلا ساخت مجموعه دورهمی در دوره جدید، اولویت مدیری است و پس از آن به سراغ ساخت سریال خواهد رفت.

donya-e-eqtes​ad.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تلویزیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد