عربستان عامل ناآرامی های غرب آسیا است


محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر قطر گفت عربستان به نیرویی برای ایجاد نا آرامی ها در غرب آسیا تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره, محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر علاوه بر این موضوع, در سخنانی که در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد گفت عربستان به نیرویی برای ایجاد نا آرامی ها در خاورمیانه تبدیل شده است و این کشور اغلب برای تحمیل دیدگاه های استبدادی خود به باج خواهی و اعمال فشارهای اقتصادی روی می آورد.

آل ثانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد به نظر می رسد بحران کشورهای خلیج (فارس) باعث ایجاد منازعه های دیگری در منطقه شده است که حل و فصل آنها را دشوارتر کرده است, از جمله بحران در لیبی و سومالی که عربستان تلاش می کند در این کشورها حکومت های وابسته به خود را به حکم برساند.
وزیر امور خارجه قطر افزود کشورش در معرض اقدامات مخدوش کننده و زیانباری قرار گرفته است که عربستان و امارات آن را هدایت می کنند. وی در این زمینه به باج خواهی عربستان و امارات از برخی کشورهایی اشاره کرد که به حمایت این دو کشور نیاز دارند, تا از سیاست مخالفت با قطر پیروی کنند و این مسئله, زمینه بسیاری از نا آرامی ها را در کشورهای شاخ آفریقا و منطقه جنوب صحرا فراهم کرده است.
وی تأکید کرد عربستان و امارات هر کشوری را که مستبدان بر آن حکومت نکنند, کشوری تروریستی قلمداد می کنند.
وزیر خارجه قطر همچنین با اشاره به تحولات اخیر سودان, قتل عام و کشتارهای اخیر در این کشور را وحشیانه توصیف کرد.
اخبار مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست