بازیکن پیشین پرسپولیس : رفتار ویلموتس بابازیکنان شبیه کلوپ است


تیم ملی ایران در برابر کره جنوبی نسبت به بازی های سال های اخیرش با روش و سبک متفاوتی بازی کرد و ویلموتس نشان داد که بیشتر به دنبال بازی با تفکرات تهاجمی است. نوشته بازیکن پیشین پرسپولیس : رفتار ویلموتس بابازیکنان شبیه کلوپ است اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

بازیکن پیشین پرسپولیس : رفتار ویلموتس بابازیکنان شبیه کلوپ است

حمید مطهری : تیم ملی با تفکر تهاجمی برابر کره بازی کرد
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۹
بازیکن پیشین پرسپولیس : رفتار ویلموتس بابازیکنان شبیه کلوپ است

تیم ملی ایران در برابر کره جنوبی نسبت به بازی های سال های اخیرش با روش و سبک متفاوتی بازی کرد و ویلموتس نشان داد که بیشتر به دنبال بازی با تفکرات تهاجمی است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی ایران در دومین بازی دوستانه اش با مارک ویلموتس سرمربی جدید وبلژیکی اش در شهر سئول با کره جنوبی به تساوی دست پیدا کرد. با توجه به اینکه تیم ایران در هشت سال قبل با کارلوس کی روش به مصاف حریفان می رفت بازی های تیم ملی هنوز با بازی های زمان کی روش مقایسه می شود. اینکه تیم ملی در بازی تدافعی ضعیف تر و در بازی تهاجمی قوی تر عمل می کند موضوعی است که زیاد درباره آن بحث می شود. حمید مطهری مربی فصل گذشته تیم نساجی مازندران و بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره این بازی گفت:

« بازی بدی نبود. ویلموتس مدت زیادی نیست که با تیم ملی کار می کند و بنابراین اگر بخواهیم خیلی روی بازی تیم ملی ریز شویم درست نیست.»

او افزود:

« اما به طور کلی می توانم بگویم که انگاردر این فرصت کم نشان داده که دوست دارد تیمش رو به جلو بازی کند. در شروع بازی هم تیم با کریم انصاریفرد و مهدی طارمی و با دو مهاجم بازی کرد. البته که بازی با یک یا دو مهاجم نشانگر تدافعی و تهاجمی بودن سبک بازی نیست اما شکل آرایش تیمی ما به گونه ای بود که جهانبخش و ترابی از کناره ها اضافه می شدند و طارمی و کریم هم در خط حمله بازی می کردند.»

حمید مطهری در ادامه اضافه کرد:

« در خط هافبک حضور احسان حاج صفی و امید ابراهیمی نیز با توجه به خصوصیات و بازی رو به جلوی احساس حاج صفی به نظر رویکرد تهاجمی تر را دنبال می کرد. نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد آزادی عمل خیلی بیشتری است که ویلموتس به مدافعان کناری اش داده است به خصوص رامین رضائیان که در این بازی کاملا در کارهای هجومی شرکت می کرد.»

بازیکن سابق پرسپولیس همچنین درباره ساختار تدافعی تیم ملی و فرصت هایی که تیم ملی کره جنوبی روی دروازه ایران به وجود آورد گفت:

« طبیعت بازی این است که زمانی که تفکر رو به جلو دارید باگ هایی در خط دفاعی به وجود می آید اما این موضوعی است که با تمرینات مستمر حل شدنی است و ویلموتس اگر زمان بیشتری در اختیار داشته باشد می تواند این مشکل را هم حل کند.»

حمید مطهری با اشاره به تغییراتی که در نیمه دوم بازی توسط ویلموتس در بازی تیم ملی به وجود آمد گفت:

« ویلموتس در شروع نیمه دوم با بیرون کشیدن جهانبخش شکل بازی را عوض کرده و با سه هافبک مرکزی بازی کرد. او البته در ۱-۳-۲-۴ نوراللهی را جلوتر از حاج صفی و ابراهیمی بازی داد و طارمی را به گوش برد تا انصاریفرد تنها در نوک بازی کند. به نظر من اما پست نوراللهی آنجا نیست و اگر در هافبک دفاعی بازی کند توانمندی هایش به مراتب بیشتر خواهد بود. با این وجود تغییرات سرمربی تیم ملی باعث تغییر روند بازی و محکم تر شدن خط دفاعی شد. ما گلی که خوردیم روی یک توپ بلند و اشتباه از سوی مدافعام بود که توپ را به حریف کادو دادیم اما در نیمه با تغییر آرایش کمتر چنین موقعیت هایی به حریف دادیم.»

مربی نساجی در لیگ هجدهم درباره عملکرد مارک ویلموتس هم گفت:

« خارج از نتایجی که در این دو بازی به دست آمد من احساس می کنم که او مربی خوب و صاحب سبکی است و می تواند سبک بازی تیم ما را تغییر بدهد.» او افزود:« هر مربی سبک متفاوتی دارد، بعضی مربیان مثل کی روش خیلی به جزئیات توجه می کنند ولی ویلموتس به بازیکنانیش آزادی عمل بیشتری می دهد. در بازی امروز دیدیم که بارها بازیکنان ایران در عمق با پاس های کوتاه یک و دو کردند اما در زمان کی روش حملات ما روی ضدحمله و موقعیت ها روی سانتر بیشتر به دست می آمدند. البته این را هم باید بگویم که ما نمی توانیم دنبال این باشیم که همیشه بخواهیم فوتبال تهاجمی بازی کنیم چون هر حریفی مختصات و توانایی خاص خودش را دارد و برنامه ریزی متفاوتی را می طلبد. ما نمی توانیم همیشه فقط به خودمان نگاه کنیم و باید یک چشممان هم به حریفان باشد.»

حمید مطهری در پاسخ به اینکه ویلموتس همان نفرات تیم جام ملت ها را برای این بازی های دوستانه به تیم ملی دعوت کرد هم اضافه کرد:

« طبیعی است که مربی که تازه آمده از همان لیستی که در جام ملت ها و جام جهانی بازی کرده اند استفاده کند. او هنوز بازی های لیگ ایران را ندیده و به مرور با دیدن بازی های لیگ فکر می کنم بازیکنان دیگری نیز شانس رسیدن به تیم ملی را پیدا خواهند کرد.»

حمید مطهری همچنین گفت:

« درباره تیم ملی باید بگویم خیلی خوشحال هستم که وحید هاشمیان در کادرفنی تیم ملی است. من با وحید همبازی بودم ، او واقعا آدم خوبی است و توانایی های فنی بالایی هم دارد. این خیلی خوب است که چنین مربیانی بیایند و در سطح اول فوتبال ایران کار کنند. امیدوارم همیشه شایسته سالاری حکمفرما باشد و بچه هایی که مثل هاشمیان واقعا حقشان است بتوانند کار کنند.»

حمید مطهری در بخش آخر صحبت هایش بازهم به ویلموتس پرداخته و گفت:

« موضوعی که در ویلموتس دیدم و دوست دارم این است که حس خوبی بین خودش وبازیکنان ایجاد کرده است. من همین دوبازی را از او دیدم اما در این بازی ها معلوم بود او شور وحرارت بالایی دارد. با بازیکنان دست می دهد و آن ها را در آغوش می گیرد. این رفتارش من را یاد یورگن کلوپ می اندازد که چنین رفتاری با بازیکنانش دارد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند