بزرگ‌مرد مدرسه‌ساز ایران آسمانی شد


بزرگ‌مرد مدرسه‌ساز ایران آسمانی شد

گروه جامعه ــ محمدرضا حافظی، بزرگ مرد عرصه مدرسه‌سازی ایران که ریاست جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور را بر عهده داشت، به لقاءالله پیوست.

بزرگ‌مرد مدرسه‌ساز ایران آسمانی شد

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ساعتی پیش در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.
حافظی به علت بیماری مدتی پیش در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری شده بود که ظهر امروز به دیار باقی شتافت.

شب گذشته، 20 خردادماه، آیین تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و مراسم نکوداشت حافظی با حضور سعید اوحدی رییس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهرالله رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد، اما این خیر مدرسه‌ساز به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و نتوانست در مراسم حضور پیدا کند.
وی در سال ۱۳۳۵ در شهر بروجرد به دنیا آمد. پدرش مصطفی حافظی از پایه گذاران صنعت برق و نیز کارخانه آرد در شهر بروجرد بود. رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری ایکنا و سایر رسانه‌ها داشت ماجرای خیر شدن خود را چنین بیان کرده بود: «مرگ پسرم موجب شد تحولی در کار من ایجاد شود تا کار او که مدرسه‌سازی بود را ادامه دهم؛ لذا می‌توان گفت مدرسه‌سازی می‌تواند در یک خانواده و یا در یک اجتماع تحولی به وجود آورد».

مراسم تشییع، تدفین و ترحیم محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس