اخراج یکی از رهبران معترضان سودان از این کشور


شورای نظامی حاکم بر سودان یکی از رهبران معترضان را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از رهبران شورشیان سودان روز دوشنبه همزمان با دومین روز جنبش نافرمانی مدنی به منظور اعمال فشار بر نظامیان حاکم بر خارطوم از سودان اخراج شد. یک هفته پس از سرکوب خونین تحصن معترضان در برابر مقر فرماندهی ارتش در خارطوم و یک روز پس از هشدار ارتش، سودان به حالت تعطیل درآمد.

گروه رسانه های دیجیتالی نت بلاک اعلام کرد همزمان با این رویدادها اینترنت تقریبا به طور کامل در سودان قطع شد. نت بلاک اعلام کرد با این وضعیت ارتباط کشور با خارج قطع شده است. این درحالیست که معترضان از اینترنت برای انتشار پیام های خود استفاده می کنند.
سرکوب ها در سودان از سوم ژوئن 118 و بیش از 500 کشته برجای گذاشت. بنابر اعلام کمیته پزشکان نزدیک به معترضان اکثر این کشته شدگان مربوط به حمله به تحصن کنندگان در برابر مقر ارتش است. با این حال مقامات سودان شمار کشته شدگان در این حوادث را 61 نفر اعلام کردند که 49 نفر آنها به ضرب گلوله جنگی در خارطوم کشته شدند.
طبق بیانیه منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی سونا, شورای نظامی انتقالی دوشنبه شب اعلام کرد شماری از نیروهای پلیس را در ارتباط با سرکوب های خونین روز یکشنبه دستگیر کرد. به شمار این افراد و رتبه آنها و همچنین اتهاماتی که با آن رو به رو هستند اشاره ای نشده است.
از سوی دیگر رسانه های دولتی از آزادی یاسر آرمان معاون جنبش مردمی آزادی سودان و اسماعیل جلاب و مبارک اردال دو تن از همراهانش که در اعتراضات هفته گذشته دستگیر شده بودند خبر دادند. اما آرمان به یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در جوبا گفت: وی در واقع اخراج شده است و باید به سودان جنوبی برود و آزاد نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...