گران‌ترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی 500 میلیون دلاری بن سلمان


گران‌ترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی 500 میلیون دلاری بن سلمان

یک وب سایت تخصصی هنری خبر داده است که تابلوی معروف «منجی جهان» اثر داوینچی در کشتی تفریحی محمد بن سلمان نگهداری می‌شود.

گران‌ترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی 500 میلیون دلاری بن سلمان
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، گرانقیمت‌ترین نقاشی جهان و اثر لئوناردو داوینچی در یوت، کشتی تفریحی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نگهداری می‌شود. تابلوی «منجی جهان» اثر لئوناردو داوینچی، نقاش دوره رنسانس ایتالیاست که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار به فروش رفت.

یورونیوز گزارش داد تابلوی موسوم به «سالواتور موندی» که عبارت لاتین «منجی جهان» است، عیسی پیامبر مسیحیان را در حین عبادت با دست راست خود و نگهداری یک گوی با دست چپ خود نشان می‌دهد. ادعا‌هایی هم مطرح شده است مبنی بر این که این تابلوی نقاشی را شخصا داوینچی نکشیده است و کار یکی از شاگردان او است.

دو سال پیش گفته شد که خریدار، یک شاهزاده گمنام سعودی است و بعد‌ها گفته شد که وی ارتباط نزدیکی با محمد بن سلمان دارد. اما مقامات اطلاعاتی آمریکا چندی بعد فاش کردند که این فرد، از جانب خود بن سلمان برای این خرید مأمور شده بوده است.

عربستان البته واکنش نشان داد و گفت که این تابلو از سوی یک تبعه سعودی که عامل خرید دولت امارات متحده عربی بوده، خریداری شده و بناست که در شعبه جدید موزه لوور در این کشور به نمایش درآید.

روزنامه گاردین این تابلو را گرانقیمت‌ترین اثر هنری حال حاضر در جهان عنوان می‌کند. محل نصب این این تابلوی نقاشی پس از آخرین حراج در سال ۲۰۱۷ تا پیش از درز این خبر نامعلوم بود. دوشنبه وبسایت «آرت نت» که خبر‌های هنری را پوشش می‌دهد محل تابلو را مشخص کرد.

دو سال پیش هم نیویورک تایمز در گزارشی به دارایی های گران قیمت محمد بن سلمان پرداخت. یکی از این اموال قصر مجللی است که بن سلمان در سال ۲۰۱۵ در پاریس خریده و پس از دو سل، هویت این شاهزاده سعودی به عنوان خریدار گمنام آن لو رفت.

در ابتدای گزارش سال ۲۰۱۷ این روزنامه آمریکایی آمده است: «دو سال پیش که قصر (تازه‌ساز) لوئی چهاردهم به فروش رفت، مجله «فورچونز» آن را «گران‌ترین خانه دنیا» لقب داد و نویسنده مجله مد و زیبایی «تاون اند کانتری» که از دیدن مشخصات این قصر از خود بیخود شده بود، مقاله‌ای در وصف فواره‌های طلایی، مجسمه‌های مرمرین و پارک دالان دالان ۵۷ جریبی آن نوشت؛ اما در میان همه این گزارش‌ها و مقالات توصیفی، جای یک چیز خالی بود: نام خریدار این ملک ۳۰۰ میلیون دلاری.»
گران‌ترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی 500 میلیون دلاری بن سلمان

این قصر که در شهر «لوئینز ونسان» فرانسه قرار دارد، بر اساس مدارک قانونی به چند شرکت تعلق دارد که همگی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری «هشت» است؛ این یک شرکت سعودی است که مدیریتش در دست بنیاد شخصی محمد بن سلمان است. مشاوران مالی خانواده سلطنتی عربستان البته با صراحت به نیویورک تایمز گفته‌اند که این قصر نهایتاً متعلق به بن‌سلمان است.
نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۷ نوشت: «قصر جدید بن سلمان، ظاهری قرن هفدهمی دارد، اما در زیر این لایه ظاهری، یک سازه جدید و مدرن قرار دارد. به لطف تکنولوژی قرن بیست و یکمی این قصر، فواره‌ها، سیتسم صوتی، نورپردازی و سامانه تهویه مطبوع کل مجموعه از راه دور و توسط برنامه نصب شده بر روی آیفون بن‌سلمان، قابل کنترل است.»

علاوه بر آن، محمد بن سلمان برای خرید یک قایق تفریحی ۵۰۰ میلیون دلاری از یک کارخانه‌دار روس و خرید یک شکارگاه خصوصی مجلل ۶۲۰ جریبی در نزدیکی پاریس هم از هویت همین شرکت سرمایه‌گذاری «هشت» استفاده کرده بود.
گران‌ترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی 500 میلیون دلاری بن سلمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!