بن سلمان گران‌ترین تابلوی نقاشی جهان را در کجا نگه‌ می‌دارد؟ + عکس


وبسایت «آرت نت» در مطلبی محل نگهداری گران‌ترین تابلوی نقاشی جهان را که ولیعهد سعودی در سال 2017 خریده بود، فاش کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به گزارش نامه نیوز، گرانقیمت‌ترین نقاشی جهان و اثر لئوناردو داوینچی در یوت، کشتی تفریحی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، نگهداری می‌شود. تابلوی «منجی جهان» اثر لئوناردو داوینچی، نقاش دوره رنسانس ایتالیاست که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار به فروش رفت.
بن سلمان گران‌ترین تابلوی نقاشی جهان را در کجا نگه‌ می‌دارد؟ + عکس
تابلوی موسوم به «سالواتور موندی» که عبارت لاتین «منجی جهان» است، عیسی (ع) را در حین عبادت با دست راست خود و نگهداری یک گوی با دست چپ خود نشان می‌دهد. ادعا‌هایی هم مطرح شده است مبنی بر این که این تابلوی نقاشی را شخصا داوینچی نکشیده است و کار یکی از شاگردان او است.
ارزش کشتی تفریحی محمد بن سلمان ۵۰۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.
روزنامه گاردین این تابلو را گرانقیمت‌ترین اثر هنری حال حاضر در جهان عنوان می‌کند. محل نصب این این تابلوی نقاشی پس از آخرین حراج در سال ۲۰۱۷ تا پیش از درز این خبر نامعلوم بود. دوشنبه وبسایت «آرت نت» که خبر‌های هنری را پوشش می‌دهد محل تابلو را مشخص کرد.
شایان ذکر است، خرید این تابلو از سوی بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به مسئله‌ای جنجالی تبدیل شد. روزنامه هافینگتن پست در مطلبی در این‌باره نوشت ۴۵۰ میلیون دلاری که معمار جنگ یمن صرف خرید این تابلو کرد می‌تواند جان ۲۱ میلیون یمنی را که با بحران غذا مواجه هستند نجات دهد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق