فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه های توسعه استان اردبیل تأثیرگذار است


فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه های توسعه استان اردبیل تأثیرگذار است

گروه اجتماعی- نماینده گرمی(مغان) در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یکی از پتانسیل های علمی و پژوهشی مؤثر استان اردبیل در راستای توسعه همه جانبه است، خاطرنشان کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در بسیاری از زمینه های توسعه استان می تواند تأثیرگذار باشد.

فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه های توسعه استان اردبیل تأثیرگذار استبه گزارش ایکنا از اردبیل، میرحمایت میرزاده نماینده گرمی(مغان) در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته 20خردادماه در نشست با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی استان با شناسایی نیاز‌های منطقه، فعالیت‌های خود را در راستای رفع آن‌ها متمرکز و فعالیت‌های شاخصی برای استفاده از ظرفیت‌های استان شروع و زیرساخت‌های خوبی برای این امر فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یکی از پتانسیل های علمی و پژوهشی مؤثر استان اردبیل در راستای توسعه همه جانبه است، خاطرنشان کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در بسیاری از زمینه های توسعه استان می تواند تأثیرگذار باشد همچنین این نهاد می تواند با ورود به توسعه کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی شهرستان گرمی، فرصت مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال جوانان ایجاد کند.

نماینده گرمی(مغان) در مجلس شورای اسلامی، توسعه مطالعات و شناسایی گیاهان دارویی شهرستان گرمی(مغان) را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های گیاهان دارویی کشور است به همین خاطر باید زمینه کشت، تولید و فرآوری این گیاهان فراهم شود.

میرزاده، طرح ارائه شده توسط جهاددانشگاهی برای توسعه گیاهان دارویی شهرستان گرمی را کاربردی عنوان کرد و برای تأمین اعتبار لازم برای اجرایی کردن این طرح قول مساعد داد.

وی توسعه فعالیت‌های مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در شهرستان گرمی را خواستار شد و افزود: برای توسعه فعالیت‌ها در جهت استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل، باید همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با جهاددانشگاهی افزایش یابد.

در این نشست رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در استان ارائه و اظهارکرد: جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه‌های پزشکی با اولویت سلامت باروری، کشاورزی با اولویت گیاهان دارویی و فندق استان و گردشگری با اولویت گردشگری سلامت فعالیت دارد.

مهران اوچی اردبیلی از استقرار ۱۵شرکت و یک هسته فناور با ۳۴ ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: فعالیت‌های این مرکز در راستای توسعه بهره‌برداری از پتانسیل گیاهان دارویی اندومیک و بومی استان است.

وی اضافه کرد: برای گسترش فعالیت‌ شرکت‌های مستقر و تسهیل روند اجرای طرح‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ کشت بافت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی تجهیز و راه‌اندازی شده است که مکمل فعالیت‌های آن‌ها در جهت تولید محصول فناورانه است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این نهاد، تصریح‌کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی سه مرکز آموزشی در اردبیل و 2 مرکز در شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی راه‌اندازی کرده است و با نیازسنجی دوره‌های مورد نیاز فراگیران، در جهت ایجاد مهارت و توانمندسازی ارائه می‌کند.

اوچی اردبیلی یادآور شد: جهاددانشگاهی با تمام توان خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کند و آمادگی دارد در راستای توسعه استان به انجام فعالیت‌های مأموریت محور اقدام کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید