انسان به میزان عبودیت‌اش در صراط مستقیم قرار می‌گیرد


انسان به میزان عبودیت‌اش در صراط مستقیم قرار می‌گیرد

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه در میان موجودات، رابطه انسان با خداوند ویژه است، گفت: انسان به هر میزان که بندگی الهی را به جا آورد به همان میزان در صراط مستقیم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدباقر تحریری» شامگاه جمعه ۱۰ خرداد در مراسمی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در حوزه علمیه مروی برگزار شد به تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت و اظهار کرد:‌ خداوند متعال امید به الطاف خود را در وجود انسان قرار داده است که باید آن را از طریق صراط مستقیم به دست آورد.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: خداوند زمینه‌های درونی و بیرونی رسیدن انسان به صراط مستقیم و الطاف خود را فراهم کرده است، پیامبران و ائمه معصومین(ع) به صورت خاص و آیات الهی جهان هستی به صورت عام از عوامل بیرونی هدایت انسان به صراط مسقتیم و الطاف الهی هستند.

وی با بیان اینکه هر کمالی از کمالات موجودات بر کمالات الهی تکیه دارد، عنوان کرد:‌ پیامبران و ائمه معصومین(ع) همواره انسان به توجه بر کمالات متکی بر کمال الهی هدایت می‌کردند که متوجه الطاف الهی شده و در صراط مستقیم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انسان در صراط مستقیم به سوی خداوند حرکت می‌کند، ابراز کرد: این حرکت به صورت مکانی نیست بلکه توجه به غیب، آیات الهی و هدایت پیامبران و اولیاء الهی مبتنی بر دستورات خداوند است که باید به صورت عملی آن را به کار بسته و در این مسیر مجاهدت کند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه در بین همه موجودات رابطه انسان با خداوند به صورت ویژه است، گفت:‌ این رابطه خاص تنها مبتنی بر بندگی الهی است که می‌تواند انسان را به جایگاهی برساند که سایر موجودات مطیع و مسخر او شوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی یادآور شد: وقتی انسان مقابل پروردگار عامل خضوع و خشوع شایسته‌ای داشته باشد مخلوقات او نیز در برابر انسان خضوع خواهند کرد. انسان به هر میزان که بندگی الهی را به جا آورد به همان میزان در صراط مستقیم قرار می‌گیرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022