فرانسه نابود کردن کالاهای لوکس فروش نرفته شرکت ها را ممنوع می‌کند


فرانسه نابود کردن کالاهای لوکس فروش نرفته شرکت ها را ممنوع می‌کند

شرکت‌های تولید کننده کالاهای لوکس هر ساله لباس‌ها و محصولات آرایشی نو بسیاری را برای تضمین میلیون‌ها یورو درآمدشان نابود می‌کنند. آنها نمی‌خواهند این محصولات را با قیمت پایین‌تر بفروشند تا پرستیژ شرکت آسیب نبیند.

فرانسه نابود کردن کالاهای لوکس فروش نرفته شرکت ها را ممنوع می‌کند

فرانسه نخستین کشور جهان خواهد بود که اقدام شرکت‌های بزرگ در نابود کردن کالاهای لوکس غیرغذایی را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه هفته گذشته با تاکید بر اینکه نابودی کالاهای لوکس فروش نرفته «اسراف و هدر دادنی رسوایی‌آمیز» است اعلام کرد که ممنوعیت این اقدام شرکت‌ها در ۲ تا ۴ سال آینده به اجرا گذاشته خواهد شد؛ این تصمیم شرکت‌های بزرگ را شوکه کرده است.

فرصت در نظر گرفته شده برای اعمال این قانون برای آن است که این شرکت‌ها راهی برای عدم نابودی محصولات فروش نیافته‌ خود پیدا کنند.

نخست‌وزیر فرانسه گفته است که در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ابتدا این ممنوعیت برای محصولاتی که مسئولیت نامحدود تولید کننده شامل‌ آنها می‌شود اعمال خواهد شد و درنهایت در پایان سال ۲۰۲۳ برای تمام محصولات اعمال می‌شود.

بیش از ۷۳۰ میلیون دلار محصولات بازگشتی یا فروش نرفته هر سال در فرانسه نابود می‌شوند.

تنها در جریان آخرین عید کریسمس، میلیون‌های محصول نو فروش نرفته از سوی شرکت آمازون نابود شدند. وزیر محیط زیست فرانسه پس از اعلام این خبر از تصمیم دولت برای تصویب قانونی برای جلوگیری از چنین اقداماتی خبر داده بود.

شرکت‌های تولید کننده کالاهای لوکس هر ساله لباس‌ها و محصولات آرایشی نو بسیاری را برای تضمین میلیون‌ها یورو درآمدشان نابود می‌کنند. هدف آنها حمایت از مارک و همچنین جلوگیری از عرضه این محصولات با قیمت‌های پایین‌تر در بازار است. همچنین این شرکت‌ها نمی‌خواهند این محصولات را با قیمت پایین‌تر بفروشند تا پرستیژ شرکت از آسیب محفوظ بماند.

برای نمونه شرکت «اچ اند ام» هر ساله حدود ۱۲ تن لباس را نابود می‌کند.

برای شرکت آمازون، مشکل اصلی محصولاتی است که اغلب از چین خریداری می‌شوند. این شرکت بزرگ آمریکایی هزینه زیادی برای انبار کردن محصولات فروش نرفته می‌پردازد و بازگردان این محصولات به چین هزینه‌ای بیش از نابودی این کالاها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403