«آینده بهتر» با الکامپ 98


دبیرکل سازمان نظام صنفی ایران در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت، این نمایشگاه که بزرگترین رویداد فناوری کشور است امسال با چند ویژگی برجسته برگزار خواهد شد. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، رسول سرائیان دبیر کل سازمان نظام صنفی ایران در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت: معمولاً هر سال به نمایشگاه الکامپ قسمت‌های جدیدی...

«آینده بهتر» با الکامپ 98
دبیرکل سازمان نظام صنفی ایران در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت، این نمایشگاه که بزرگترین رویداد فناوری کشور است امسال با چند ویژگی برجسته برگزار خواهد شد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، رسول سرائیان دبیر کل سازمان نظام صنفی ایران در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت: معمولاً هر سال به نمایشگاه الکامپ قسمت‌های جدیدی اضافه می‌شود که به روند رشد فناوری در کشورمان کمک می‌کند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه جمع کردن ذی‌نفعان مختلف در کنار یکدیگر است. کار نمایشگاه را از بهمن ماه گذشته با شعار «آینده بهتر» آغاز کردیم و تا الان از بخش‌های مختلفی که به این نمایشگاه اضافه شده، استقبال بسیار خوبی به عمل آمده است.
دبیرکل سازمان نظام صنفی ایران در خصوص بخش منحصر به افراد توان‌یاب گفت: سال گذشته برای اولین بار در یک فضای حمایتی برای توان‌یاب‌هایی که در حوزه فناوری فعال هستند ایجاد شد. نگاه ما برای ایجاد این فضا، نگاه خیریه و کمک نبود. ما نگاه تجاری به ماجرا داشتیم تا این افراد هم بتوانند مانند دیگران در این نمایشگاه فعالیت کنند. امسال نیز مانند سال قبل این فضا را با شرایط بهتر و به صورت حمایتی در اختیار توان‌یاب ها قرار خواهیم داد.
سراییان ادامه داد: طبق سال‌های گذشته الکامپ استارز، الکامپ تایکز، الکامپ ترندز، الکامپ گیمز و … در نمایشگاه حاضر هستند. الکامپ جابز را با این رویکرد ایجاد کردیم که بستری ایجاد کند تا فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا بتوانند در ایجاد اشتغال کمک کنند.
الکامپ جابز بستری خواهد بود برای جذب افراد متخصص و حمایت از افرادی که پتانسیل حضور و فعالیت در این عرصه را دارند و می‌توان با آموزش آنها فضای مهارت آموزی را برای این افراد مهیا کرد.
او تصریح کرد: خوشبختانه روند فناوری هم در حال کمک به ماست چراکه امروز در کمتر جایی ما شاهد این هستیم که بحث اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات مطرح نباشد.
سرائیان افزود: برای برگزاری این جشنواره مسئولان زیادی ما را یاری کردند. وزیر ارتباطات بحث دعوت از وزرای خارجی را در دستور کار مجموعه خود قرار داد و امیدواریم نمایشگاه امسال را با حضور تعداد قابل توجهی از وزرای ICT کشورهای مختلف برگزار کنیم.
دبیر کل سازمان نظام صنفی گفت: برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی یا الکامپ تور را طراحی کردیم تا علاقمندان بتوانند با ثبت نام در این تورها، از نمایشگاه بازدید کنند. بخش دیگری نیز برای مهمانان خارجی در نظر گرفته شده تا بتوانند از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کنند.
سرائیان خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری برای تجار و سرمایه گذاران خارجی که قصد بازدید یا حضور در نمایشگاه را دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا حضورشان در کشور بدون مشکل انجام شود.
در ادامه مهدی حیدری دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ گفت: قصد داریم نمایشگاه الکامپ را متفاوت‌تر از گذشته برگزار کنیم. به همین واسطه تسهیلاتی برای حضور شرکت‌های خارجی فراهم شده که این مسئله باعث می‌شود حضور شرکت‌های خارجی بیش از گذشته باشد.
وی در ادامه افزود: برگزاری نمایش ابزاری برای توسعه بازار فناوری است، به همین دلیل تعرفه غرفه‌های نمایشگاه امسال افزایش قیمت نداشته‌اند تا حضور در آن از این نظر مشکلی نداشته باشد.
آرش برهمند روزنامه‌نگار حوزه فناوری که که امسال نیز مانند سال قبل مسئولیت برگزاری الکام استارز را برعهده دارد، گفت: امسال در دور اول، ۴۸۰ استارتاپ برای حضور در نمایشگاه الکامپ ثبت نام کرده‌اند که با توجه به حجم درخواست‌هایی که برای ظرفیت آمده، احتمالاً فرصت دوباره‌ای برای ثبت نام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در الکام استارز، بیش از ۱۰۰ استارتاپ در کانترهای استارتاپی مستقر می‌شوند و بقیه در قالب غرفه‌های ۱۲ متری در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.
برهمند افزود: نزدیک ۶۰ درصد از استارتاپ هایی که طی سال‌های گذشته در بخش الکام استارز شکل گرفته‌اند، به قدری رشدشان چشمگیر بوده که امسال در غرفه‌های بزرگ نمایشگاه حضور دارند و به شکل جدی مشغول کار هستند. که فکر می‌کنم این اتفاق بسیار خوشایندی برای نمایشگاه الکامپ باشد.
او اضافه کرد: کمیته برگزاری نمایشگاه، در تمامی مراحل بر مسئله مهم «سرمایه‌گذار» تاکید داشت. مسئله‌ای که مهم‌ترین حلقه مفقوده بازار به حساب می‌آید. به همین جهت غرفه‌های سرمایه گذاری و شتابدهی برای آورد سرمایه و اتاق شتاب در نظر گرفته شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد.
نمایشگاه الکامپ ۲۷ تا ۳۰ تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در انتهای این نمایشگاه به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده، بهترین غرفه و… جوایزی تعلق خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری