زمان برگزاری کنکور به تعویق نمی‌افتد


زمان برگزاری کنکور به تعویق نمی‌افتد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اختصاص سهمیه مناسب برای داوطلبان مناطق سیل‌زده گفت: زمان برگزاری کنکور به تعویق نمی‌افتد

زمان برگزاری کنکور به تعویق نمی‌افتدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم خدایی اظهار داشت: آزمون سراسری فرآیند طولانی‌مدت دارد که بخش کوچکی از آن نرم‌افزاری و بخش اعظم آن عملیات فیزیکی و میدانی است.
وی افزود: بعد از برگزاری آزمون حدود ۲۰ روز برای جمع‌آوری پاسخنامه‌ها از کل کشور، تصحیح اوراق، استخراج نتایج و اعلام نتایج اولیه طول می‌کشد. همچنین برگزاری و تصحیح اوراق آزمون علمی برخی از رشته‌های نظیر رشته‌های گروه هنر ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می‌برد.
خدایی گفت: از طرفی از آنجایی که هر ساله نتایج کنکور پایان شهریور اعلام می‌شود ثبت نام و شروع ترم تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود اواسط مهر است، با این وجود اگر آزمون سراسری به تعویق بیفتند قطعاً بسیاری از برنامه‌های زمان‌بندی تغییر خواهد کرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری با توجه به فشردگی آزمون‌ها در تابستان باعث تغییر در سایر آزمون‌ها از قبیل کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، آزمون فنی و حرفه‌ای که قرار است در مرداد و شهریور برگزار شود، می‌شود و مشکلاتی ایجاد می‌کند. داوطلبان باید توجه کنند که برنامه زمانی کنکور ماه‌ها قبل اعلام شده است و بسیاری برنامه‌های زندگی، شخصی و کاری خود را براساس آن در نظر گرفته‌اند و تغییر زمان آزمون باعث نارضایتی بسیاری خواهد شد.
خدایی تصریح کرد: داوطلبان بدانند وزارت علوم و سازمان سنجش با جدیت برای اختصاص سهمیه مناسب برای داوطلبان مناطق سیل‌زده تلاش می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس