ادای احترام به شهید ایرانی بوسنی با قرائت قرآن + عکس


ادای احترام به شهید ایرانی بوسنی با قرائت قرآن + عکس

گروه بین‌الملل ـ مراسم بیست‌و‌ششمین سالگرد شهادت رسول حیدری، شهید ایرانی جنگ بوسنی و محمد آودیچ، هم‌رزم بوسنیایی وی با قرائت قرآن و اهدای گل در محل شهادت این دو شهید در این کشور برگزار شد.

ادای احترام به شهید ایرانی بوسنی با قرائت قرآن + عکس

به گزارش ایکنا از بوسنی؛ در این مراسم که دیروز، 19 خرداد، برگزار شد، خانواده شهدای بوسنی، مسئولان نظامی سیاسی، فرهنگی و دینی شهرهای ویسوکو، کاکان، زنیتسا، منطقه برزا، الیاش و بوسوواچا حضور داشتند.

سلیمان افندی چلیکوویچ، امام‌اصلی کاکان، مدحت افندی امام اصلی ویسوکو، طاهر مانجوکا رئیس بنیاد شهید کاکانی، خانم امرا رئیس بنیاد شهید ویسوکو، ژنرال آمیر کوبوورا فرمانده سابق تیپ هفتم مسلمانان بوسنی و رئیس انجمن رزمندگان تیپ، جمال افندی حاجیچ امام اصلی ویسوکو، علی البلداوی نماینده مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در منطقه بالکان، خانم دینکا اومانوویچ معاون شهردار ویسوکو، خانم رامیزا گوردیچ نماینده انجمن مادران سربرنیتسا و دانش‌آموزان کالج فارسی بوسنیایی و دبستان راهنمایی گلستان از حاضران در این مراسم بودند.

مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و در ادامه محمود حیدری، سفیر ایران در بوسنی، حجت الاسلام محمدجعفر زارعان از هم‌رزمان شهید و مؤسس کالج ‌فارسی بوسنیایی و تعداد دیگری از شخصیت‌های حاضر سخنرانی کردند.

خواندن بخش‌هایی از یک کتاب درباره زندگینامه رسول حیدری و محمد آودیچ از سوی مجری برنامه و اجرای تواشیح درباره شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان حاضران با اهدای گل و قرائت فاتحه، به مقام این دو شهید ادای احترام کردند.

گفتنی است؛ شهید رسول حیدری و محمد آودیچ ظهر روز ۱۹ خرداد سال ۱۳۷۲ که عید غدیر بود، در جریان جنگ بوسنی توسط کروات‌های متعصب در منطقه چاتیچ کاکان واقع در ۳۵ کیلومتری شمال سارایوو به شهادت رسیدند.

بزرگداشت شهادت 22 غیر نظامی

گزارش دیگری از بوسنی حاکی است، هم‌زمان با بیست و‌ششمین سالگرد شهادت 22 نفر از غیر نظامیان منطقه «لیه شوو» در شهرداری الیاش استان سارایوو توسط صرب‌ها، یاد و خاطره این شهدا در سارایوو گرامی داشته شد.

دانش‌آموزان کالج فارسی بوسنیایی، دبستان گلستان و مهدکودک بهار، اساتید وکارمندان و تعدادی از مسئولان جامعه اسلامی و مقامات کشوری و لشکری استان سارایوو در این مراسم حضور یافتند و با اهدای گل و قرائت قرآن، به شهدای بوسنی ادای احترام کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت