عکاسی ابزاری کارآمد در اصلاحات اجتماعی است


عکاسی ابزاری کارآمد در اصلاحات اجتماعی است

این عکاس با بیان اینکه عکاسی ابزار کارآمدی در اصلاحات اجتماعی در برنامه های اجتماعی و سیاست های کلان جامعه است،گفت: عکاسی توانسته است در برنامه ریزی های اجتماعی و اصلاحات اجتماعی و برنامه ریزی های سیاسی تاثیرگذارباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست سومین جشنواره عکس خوشه و رونمایی از پوستر و فراخوان این رویداد پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۰ خرداد با حضور یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی ، سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و افشین شاهرودی، حسن غفاری از اعضای هیأت داوران مسابقه هیات عکس و جمعی از مدیران این وزارتخانه در سالن توسعه برگزار شد.

در این نشست «افشین شاهرودی» با انتقاد از نامگذاری عنوان جشنواره برای مسابقه خوشه گفت: کلمه جشنواره را برای یک رویداد کنار بگذاریم کلمه جشنواره این قدر در این سال ها به نادرست استفاده شده است که در رویدادهای عکاسی که معنای خود را از دست داده است، هدف بیشتر جشنواره ها بیلان کاری برای مدیران است. ما در قدم های اولیه این مسابقه پیشنهاد کردیم که عنوان جشنواره را از این رویداد بردارند که عده ای هنرمند عکاس در کنار هم جمع شوند و این رویداد سازنده را رقم بزنند.

عکاس و عضو هیأت داوران مسابقه عکس خوشه اظهار کرد: اینکه چرا من به عنوان یک داور در این دوره این رویداد حضور دارم چون خوشه می تواند قدم اساسی و ریشه‌ای در ارتباط با نان برمی‌دارد.

وی افزود: عکاسی لااقل در 120 -130 سال گذشته ثابت کرده است ابزار کارآمدی در اصلاحات اجتماعی در برنامه های اجتماعی و سیاست های کلان جامعه است. اولین قانون کودکان کار دنیا نتیجه یک پروژه عکاسی با عنوان نقش شرایط اجتماعی در ارتکاب جرم بود. عکاسی توانسته است در برنامه ریزی های اجتماعی و اصلاحات اجتماعی و برنامه ریزی های سیاسی تاثیرگذار است.

این عکاس همچنین گفت: می خواهیم با دوربین به نان نگاه جدی تری داشته باشیم و مسئولانی که در رأس این رویداد هستند با درک درست از این مقوله حمایت کردند و قدم اساسی برای مسابقه خوشه برداشته شد. اگر از این رویداد حمایت های لازم شود مطمئنا می تواند به عنوان مسابقه عکاسی تاثیرگذاری در کشور شناخته شود.

افشین شاهرودی تصریح کرد: امیدوارم مدیران شرایطی را فراهم کنند که این رویداد،‌ رویداد ریشه داری باشد که اگر مدیران دیگری آمدند این رویداد را خراب نکنند. رویداد عکس خوشه را جدی بگیریم. این رویداد می تواند به حرکت تاثیرگذار در فعالیت های اجتماعی شناخته شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق