چند نکته مهم و مفید برای استرس و اضطراب بعد از زایمان


همیشه نداشتن اطلاعات کافی در همیه موارد زندگی مشکلات زیادی را به همراه دارد از جمله آن ها استرس و اضطراب بعد از زایمان می باشد که بیشتر خانوم ها با این مشکل برخورد می کنند که نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه عواقبی را به دنبال دارد. در ادامه یکسری از مشکلاتی که بیشتر … نوشته چند نکته مهم و مفید برای استرس و اضطراب بعد از زایمان اولین بار در خاتون...

همیشه نداشتن اطلاعات کافی در همیه موارد زندگی مشکلات زیادی را به همراه دارد از جمله آن ها استرس و اضطراب بعد از زایمان می باشد که بیشتر خانوم ها با این مشکل برخورد می کنند که نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه عواقبی را به دنبال دارد. در ادامه یکسری از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه هستن را مورد بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید.

چند نکته مهم و مفید برای استرس و اضطراب بعد از زایمان

شاخصه های استرس و اضطراب بعد زایمان

بسیاری از افراد پس از زایمان در مراحل مختلف شاید شیش هفته و یا بیشتر از آن دچار استرس و اضطراب شوید این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکسرس از علائم شاخص آن به صورت زیر می باشد.

نگرانی های مداوم عصبی بودن و یا زود عصبی شدن داشتن ترس و دلهره نداشتن توانایی برای تمرکز مشکلات خواب وکم اشتهایی

بحران تنش جسمانی

از آنجایی که اطلاعات پزشکان متخصص در خصوص افسردگی بعد از زایمان لحظه به لحظه در حال گسترش می باشد ولی همچنان افرادی زیادی هستند که درباره استرس و اضطراب بعد از زایمان و یا افسردگی پس از زایمان اطلاعاتی ندارند و دلیل این موضوع این است که اضطراب پس از زایمان یک چیز حقیقی نیست و به خودیِ خود ایجاد نمی‌شود. این بیماری به علت پی تی اس دی به وجود می‌آید و از دسته‌های فرعی این مرض روانی محسوب می‌شود.

در حالی که درصد مادران مبتلا به این بیماری دقیق نیست، اما تحقیقی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که در حدود ۸.۵ درصد از تمامی مادران، به اضطراب پس از زایمان دچار می‌شوند!

اگر شما هم به یکی از این علائم دچار هستید سریعا به پزشک خود مراجعه کنید تا پزشک شما بتواند در زمان کمتری این مشکلات شما را برطرف کند. لازم به ذکر است که بگوییم وقتی به پزشک خود مراجعه کردید حتما تمامی علائم خود را به صورت کامل با پزشک خود در میان بگذارید.

چند نکته مهم و مفید برای استرس و اضطراب بعد از زایمان

وضعیت ناشی از استرس و اضطراب پس از زایمان

استرس و اضطراب بعد از زایمان به صورت افکار و خود آزاری های شدیدتر و مزمن تر می باشند به صورتی که به موضوعاتی از قبیل شاید کودکتان در خطر می باشد و فرو رفتن در این افکار و خود خوری کردن باعث می شود مشکلات زیادی در شما به وجود بیاورد.

این تفکرات باعث می شود ذهن شما را مشغول کند و در نهایت کنترل آن از دستتان خارج می شود و سبب این می شود که عملکرد روز و شب شما دچار اختلال شود و از خواب و خوراک کافی محروم شوید اگر علائم اضطراب پس از زایمان در شما نیز ظاهر شده، بهترین کار این است که سریعاً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

نشانه های استرس و اضطراب در مرحله اول

اگر در مرحله اول با مشکلاتی که گفته شد مواجه شدین به پزشک خود مراجعه کنید ولی شاید با این صحبت پزشک برخورد کنید که این علائم در هفته های اول زایمان برای تمامی افراد کاملا طبیعی می باشد. اما اگر این علائم را به طور کامل دارید پس حتما بر رویه سخنان خود پافشاری کنید و به طور کامل و واضح علائم خود را به پزشک بگویید و اگر نتیجه بخش نبود به پزشک دیگری مراجعه کنید .

ورزش کردن و داشتن تحرک بدنی روزانه

ورزش کردن به این منظور نیست که حتما در یک باشگاه ورزشی خود را ثبت نام کنید ورزش کردن می تواند به پیاده روی طولانی و یا قدم زدن می باشد به هر حال داشتن تحرک در درمان استرس و یا اضطراب پس از زایمان به شما کمک زیادی می کند. و بعد از آمادگی پیدا کردن می توانید در رشته های ورزشی حرفه ای شرکت کنید.

به خاطر داشته باشید که نشستن در خانه و فکر کردن بیماری شما را بیشتر می کند بنابراین ورزش کردن یا تحرک بدنی می‌تواند شما را تا مقدار زیادی از قید و بند اضطراب رهایی دهد.

و در آخر

با در نظر داشتن این نکته، اگر متوجه ظهور علائم اضطراب پس از زایمان در خودتان شدید، بدانید که اصلاً تنها نیستید. بسیاری از مادران جهان در این تجربه با شما شریک هستند. اما کاری که حتماً باید بکنید این است که در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید و مشکلتان را با او در میان بگذارید. آن‌ها می‌توانند برای شما برنامه‌ای منسجم و درست پایه گذاری کنند، تا با عمل کردن به آن، از شر این بیماری خلاص شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی