تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...


تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...

برگزاری دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده/ تکذیب هرگونه تغییر در دولت/ تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/ دیدار وزیر خارجه آلمان با ظریف/ دو روایت جداگانه از رقابت مطهری و جعفرپور برای ریاست کمیسیون فرهنگی/ مروری بر نظر حقوقدانان درباره ثبت و ضبط اموال مسئولان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیستم خرداد...

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در خصوص تغییرات احتمالی در کابینه دوزادهم بیان کرد: هرگونه تغییر در دولت را تکذیب می‌کنم. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تغییراتی در دولت قرار نیست اتفاق بیفتد و باید بگویم آقایان رحمانی و غلامی از این شایعات ناراحت هستند.

همچنین معاون اول رئیس جمهور پس از بازدید از کارخانه واگن سازی تهران با بیان اینکه نباید فضا را برای تلاش و ابتکار عمل مدیران کشور در جبهه مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن ناامن کنیم، اظهار داشت: امروز وزیر نفت و کارکنان این وزارتخانه در خط مقدم مقابله با تحریم‌ها قرار دارند و نباید مدیران کشور را علاوه بر جبهه مقابله با فشار اقتصادی دشمن در جبهه‌های داخلی درگیر کنیم.

در دو روایت جداگانه از رقابت مطهری و جعفرپور برای ریاست کمیسیون فرهنگی، طیبه سیاوشی گفت: با توجه به ترکیب ۱۷ نفره کمیسیون فرهنگی که یک نفر از فراکسیون مستقلین، ۸ نفر از فراکسیون ولایی و ۸نفر از فراکسیون امید هستند طبیعتا رای یک نماینده مستقل یعنی آقای کاتب در انتخابات کمیسیونی تعیین کننده است. طبق اعلام هیات رییسه فراکسیون مستقلین ایشان قول داده بود که برای ریاست کمیسیون فرهنگی به آقای مطهری رای بدهد اما این کار را نکرد. درحالی که غلامرضا کاتب در این رابطه گفت: من هیچ توافقی در این باره نه با فراکسیون امید نه با فراکسیون ولایی داشتم و بر اساس اعتقاد خودم به جمشید جعفرپور رای دادم.

تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...

ابراهیم احمدی، استاد دانشگاه در یادداشتی با طرح این سوال که «آیا شینزو آبه،نخست‌وزیر ژاپن حامل پیامی شبیه مدل پیمان صلح سان‌فرانسیسکو و متقاعد کردن ایران برای پذیرش این توافق است؟» نوشته است:چه کسی بهتر از کشور زخم خورده ژاپن و در عین حال تحت سلطه سیاسی امریکا بهتر می‌تواند ایران را به پذیرش خواسته‌های ظالمانه و یک‌طرفه امریکا ترغیب و متقاعد کند؟ بایستی از تاریخ جنگ جهانی دوم و صلح سان‌فرانسیسکو عبرت گرفت و زیر بار حرف زور هیچ کشوری، علی الخصوص آمریکای غیر قابل اعتماد و معامله‌گر نرفت.

قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه هم درباره اینکه چرا باید از سفر آبه به تهران پالس مثبت به جهان مخابره شود، تاکید کرد: ایران نباید اجازه دهد که نتیجه‌ سفر شینزوآبه، نخست‌وزیر ژاپن به تهران همراه با نتایج منفی باشد و برداشتی منفی از نتایج این سفر به جامعه جهانی منتقل شود.

همچنین حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر قریب الوقوع نخست وزیر ژاپن به ایران را بسیار مهم خواند و در عین حال از تلاش‌های برخی برای کم اهمیت جلوه دادن این سفر انتقاد کرد و گفت: متأسفم که در ایران عده‌ای به خاطر منافع خود حاضرند که کشور را دوباره ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار دهند. وی افزود: سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران در قالب مناسبات دو جانبه است.

روزنامه ژاپن تایمز هم تاکید کرد که شینزو آبه به عنوان یک میانجی دیپلماتیک یا ناقل پیامی از سوی رئیس جمهور آمریکا به ایران سفر نخواهد کرد و این سفر به منظور کاهش تنش‌های موجود انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم عصر پنجشنبه (۲۳ خرداد ۹۸) در راس هیئتی سیاسی جهت حضور در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر می‌کند.

تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...

سید عباس موسوی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد رد درخواست ایران از سوی روسیه برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ گفت:درخواستی از روسیه برای خرید اس ۴۰۰ نداشته ایم. سخنگوی وزارت امور کشورمان در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه قطر روز گذشته اظهاراتی مطرح کرده مبنی بر اینکه این کشور در حال انجام گفت‌وگوهای جداگانه‌ای بین مقامات ایران و آمریکاست و آیا ایران این موضوع را تأیید می‌کند، تصریح کرد: گمان نمی‌کنم آنچه که وزیر خارجه قطر در ارتباط با موضوع گفت‌وگو مطرح کردند به معنای مذاکره با معنای خاص دیگری باشد. ایشان چندی پیش به تهران آمده بودند و گفت‌وگوهایی را با مقامات ایران داشتند. قطر به عنوان یکی از کشورهای منطقه نگرانی‌هایی داشتند که این نگرانی‌ها را با مقامات ایران در میان گذاشتند و ما نیز نظرات آن‌ها را شنیدیم.

همچنین برخی منابع به نقل از رئیس جمهور لبنان اعلام کردند که میشل عون درمورد پرونده نزار زاکا با رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کرده است و یک مقام لبنانی(عباس ابراهیم) را مسئول این پرونده قرار داده تا زاکا را به بیروت بازگرداند.

تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین خود در نشست شورای حکام در وین، پایتخت اتریش با ابراز نگرانی درباره مسائل ایجاد شده پیرامون توافق هسته‌ای خواستار یافتن راه حلی برای کاهش این تنش‌ها از طریق گفت‌وگو و مذاکره شد. یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: من نسبت به افزایش تنش‌ها پیرامون موضوع هسته‌ای ایران نگران هستم. من به‌طور جدی تاکید کرده‌ام که اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران یک دستاورد مهم برای راستی‌آزمایی هسته‌ای است.

تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان که برای سفر یک روزه به تهران سفر کرده است ، با حضور در ساختمان وزارت خارجه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد. براساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه، فیشر رئیس آلمانی سازوکار اینستکس نیز وزیر خارجه آلمان را در جریان این سفر همراهی می‌کند.

محمود فرازنده هم به تازگی به عنوان سفیر جدید ایران در آلمان انتخاب شده است، امروز در جریان مذاکرات وزیران امور خارجه ایران و آلمان در تهران حضور داشت.

محمدجواد ظریف پس از مذاکره با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک، گفت‌وگوهای خود با همتای آلمانی‌اش را جدی ، صریح و طولانی عنوان کرد و گفت: هدف ایران واروپا حفظ برجام و جلوگیری از تنش در منطقه است. ظریف تاکید کرد: جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران باید متوقف شود.

در این نشست هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: در منطقه خاورمیانه شرایط حساس و جدی است و افزایش تنش و خارج شدن آن از کنترل به نفع هیچ کس نیست . وی افزود : امروز صحبت‌های فشرده‌ای در مورد برجام داشتیم . تلاش می‌کنیم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم البته معجزه هم نمی‌توانیم بکنیم. وی تاکید کرد که حفظ‌برجام در صورتی امکان پذیر است که تمام طرف‌ها به تعهدات‌شان پایبند باشند. آلمان و اتحادیه اروپا سعی می‌کنند عدم حضور آمریکا در برجام را جبران کنند و باعث حفظ برجام شوند ولی ما این مساله که چون یک طرف تعهداتش را کاهش داده است طرف دیگر هم تعهداتش را کاهش دهد نمی‌پذیریم.

درجریان این نشست یک خبرنگار ایرانی از هایکوماس پرسید که شما در سخنان خود در این نشست خبری اعلام کردید که آلمان به دنبال کاهش تنش در منطقه است در حالی که آلمان درحال حاضر به صورت مرتب سلاح‌هایی را به کشورهای منطقه می‌فروشد و با این کار خود باعث افزایش تنش در منطقه شده است و از طرف دیگر آلمان سابقه فروش سلاح‌های شیمیایی به صدام را نیز در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق دارد که هایکوماس از پاسخ دقیق به این سوال خودداری کرد و به بیان کلیات پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران و آلمان بعد از شرکت در کنفرانس خبری مشترک، دور دوم گفت‌وگوهای خود را در تهران آغاز کردند.

تکذیب تغییرات در دولت/تحلیل هایی از سفر آبه به تهران/هایکو ماس در تهران و...

دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد. در ابتدای این جلسه که با حضور هیأت عالی قضائی، متهمین و وکلای مدافع آنان، جمعی از شکات و وکلا، تیم پزشکی و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، قاضی منصوری به تشریح روند رسیدگی به این پرونده پرداخت.

وکیل مدافع علیرضا صلحی -پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض شده است- گفت که جلسه دیگری برای رسیدگی دوباره به پرونده موکلش در تاریخ ۷ خردادماه برگزار شده است.

*نظر حقوقدانان درباره «ثبت و ضبط اموال مسئولان» را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (دو شنبه) بیستم خرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق