هشتگ برای صعود بانوان بسکتبالیست به المپیک


هشتگ برای صعود بانوان بسکتبالیست به المپیک

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان از راه اندازی پویشی برای صعود تیم ملی سه نفره به المپیک خبر داد

هشتگ برای صعود بانوان بسکتبالیست به المپیکبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ بسکتبال سه نفره از المپیک ۲۰۲۰ توکیو به این بازی‌ها راه پیدا می‌کند و چهار تیم سه نفره در هر بخش مردان و زنان براساس رده جهانی به این بازی‌ها صعود می‌کنند. ژاپن به عنوان میزبان،​ سهمیه جداگانه دارد و سه تیم نیز در تورنمنت‌های انتخابی،​ جواز المپیک را کسب می‌کنند.

نیکا بیک لیک لی سرمربی تیم ملی سه نفره بانوان ایران با اشاره به اینکه رنکینگ جهانی بانوان سه نفره ایران در حال حاضر ۱۳ است،​ از راه اندازی یک هشتگ در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که بانوان سراسر کشور را به برگزاری ایونت‌ها (مسابقات) سه نفره تشویق می‌کند. هدف از این کار، بالا بردن رده بانوان ایران در رنکینگ جهانی است که تعداد ایونت‌های داخلی در آن تاثیر زیادی دارد.

بانوان ایرانی برای این کار بیش از شش ماه فرصت دارند و در صورتی که پنج یا شش رده در رنکینگ جهانی صعود کنند، احتمال صعود به بسکتبال سه نفره المپیک را خواهند داشت.

فدراسیون جهانی بسکتبال برای رعایت توازن میان قاره‌ها از هر قاره، یک تیم را براساس رده جهانی انتخاب می‌کند و به همین دلیل رسیدن به رده‌های ششم و هفتم رنکینگ جهانی نیز می‌تواند برای صعود بانوان ایرانی به مسابقات سه نفره المپیک کافی باشد.

کمیته بسکتبال سه نفره همچنین به دنبال راه اندازی لیگ سه نفره و فعالیت‌های دیگری است که روی رده جهانی بانوان ایران تاثیر بگذارد.

در حال حاضر کشور‌های چین، روسیه، مغولستان،​ رومانی، استونی،​ فرانسه، ژاپن،​ اوکراین، مجارستان و هلند در رده‌های اول تا دهم رده بندی جهانی بسکتبال سه نفره بانوان قرار دارند.

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران در صورت از دست دادن شانس صعود براساس رنکینگ می‌تواند در تورنمنت‌های انتخابی شرکت کند که صعود از این تورنمنت‌ها بسیار سخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا