دستگاه‌ها آمادگی خود را برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزایش دهند / حاشیه نشینی مشکل اصلی استان


دستگاه‌ها آمادگی خود را برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزایش دهند / حاشیه نشینی مشکل اصلی استان

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید سیستم‌های ایمنی بازار تبریز مجهز شود، گفت: آتش سوزی اخیر در بازار تبریز هشداری بود که باید همواره نظارت ها در این خصوص ارتقا یابد بر این اساس دستگاه‌ها آمادگی خود را برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزایش دهند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در تبریز با بیان اینکه باید در مورد تاسیسات بازار و سیستم‌های ایمنی آن به صورت اساسی چاره‌اندیشی شود، گفت: مسئولان و بازاریان تجهیزات ایمنی و خاموش کردن آتش در بازار بزرگ تبریز را به روز رسانی کنند و از تجهیزات روز دنیا در بازار استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف برق در استان ضروری است، ابراز داشت: وزارت نیرو سیاست‌های تشویقی نیز در این خصوص در نظر گرفته است و اجرای این سیاست‌ها می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه هرچه تولید برق را افزایش دهیم تا زمانی که الگوی مصرف اصلاح نشود دچار مشکلات می شویم، افزود: باید همه مردم و صنایع و ادارات برای کاهش مصرف برق تلاش کنند.

وی از تصویب تغییر ساعات کاری ادارات استان در ایام پیک مصرف برق تیر و مرداد خبر داد و گفت: روز آغاز تغییر ساعات کاری هم بر اساس ضرورت، تعیین خواهد شد. معتقد هستم دو هفته برای تغییر ساعات اداری کافی است ولی نسبت به شرایط مصرف روز در مورد آن تصمیم می‌گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی سپس در خصوص مشکل حاشیه نشینی شهر تبریز نیز گفت: حاشیه نشینی مشکل اصلی در کلانشهر تبریز و استان آذربایجان شرقی است و باید این مسئله حل شود.

وی با اشاره به تهدیدهای مناطق حاشیه نشین گفت: حاشیه‌نشینی تهدیدی برای شهرها است، این موضوع تنها از منظر حوادث طبیعی نباید بررسی شود و بلکه می تواند تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی برای شهرها داشته باشد.

پورمحمدی به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در بسیاری از استان ها اشاره کرد و گفت: باید همواره برای وقوع سیلاب آماده باشیم، به طوری که لایروبی مسیر رودخانه‌ها در چند ماه گذشته از وارد شدن خسارات ناشی از سیل در استان جلوگیری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۰ سال طول می کشد تا تمام رودخانه‌ها با اعتبارات فعلی لایروبی شوند، گفت: همچنین باید توجه ویژه ای به حریم رودخانه‌ها داشت، نهادهای مسئول موظف هستند هر سازه‌ای که در حریم و بستر رودخانه‌ها احداث شده را تخریب کنند.

۴۶

کد خبر 1268482

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022