از کاشت ناخن تا سرطان ریه و پوست


از کاشت ناخن تا سرطان ریه و پوست

به دلیل استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می‌دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند. ]]>

دلایل پرهیز از کاشت ناخن

از کاشت ناخن تا سرطان ریه و پوست
به دلیل استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می‌دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
از کاشت ناخن تا سرطان ریه و پوست

آیا کاشت ناخن عوارضی به دنبال دارد و هر چند وقت یکبار باید به ناخن ها استراحت داد؟


مهمترین عوارض کاشت ناخن عبارت است از:

افزایش جذب مواد شیمیایی:

ازآنجاکه برای کاشت ناخن لازم است تا روی ناخن تراشیده شود این کار سبب نازک، ضعیف و آسیب‌پذیرتر شدن ناخن‌ها می‌شود و با توجه به این شرایط احتمال جذب مواد سمی از روی ناخن و پوست بالا می‌رود.

جدا شدن ناخن طبیعی:

هرچه ناخن کاشته شده بلندتر باشد احتمال بلند شدن ناخن از بستر هم بیشتر می‌شود.

مسمومیت و ابتلا به سرطان ریه:

گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود می‌تواند سبب مسمومیت آرایشگر و حتی مشتری شود. این نوع از مسمومیت علائم شبیه مسمومیت الکلی دارد که در موارد شدید با علائمی ازجمله بروز اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی همراه است. مواجهه طولانی‌مدت آرایشگران با این بخارهای سمی می‌تواند زمینه‌ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

عفونت قارچی ناخن به‌شدت واگیردار است و از یک نقطه از بدن به‌سرعت منتقل می‌شود و می‌تواند پوست مو را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند.


اگزما:

استفاده از محصولات کاشت ناخن و چسب‌های آن می‌تواند زمینه‌ساز بروز اگزمای تماسی باشد. این نوع اگزما ممکن است در بیشتر موارد نوک انگشتان، چشم‌ها و لب‌ها را درگیر کند. معمولاً اگزمای تماسی ناشی از این ترکیبات 48 تا 96 ساعت بعد از کاشت ناخن با علائمی مانند سرخی پوست و ضایعات خارش دارد و تاول بروز می‌کند.

قارچ ناخن:

در برخی موارد به دنبال کاشت ناخن زرد، قهوه‌ای و بعد سبز می‌شود. دلیل این مسئله رشد و تکثیر قارچ‌های میکروسکوپی است که از کراتین تغذیه می‌کنند. کراتین بخش سخت ناخن است، اما به دنبال کاشت مرتب ناخن و استفاده از چسب کراتین نازک و ضعیف می‌شود و مقاومت خود را در برابر قارچ‌ها از دست می‌دهد. عفونت قارچی ناخن به‌شدت واگیردار است و از یک نقطه از بدن به‌سرعت منتقل می‌شود و می‌تواند پوست مو را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. درمان عفونت قارچی سخت و طولانی‌مدت است و شامل چند بخش است و حدود 18 ماه طول می‌کشد.

عفونت باکتریایی:

عفونت باکتریایی هم می‌تواند زیر ناخن مصنوعی رشد کند. رنگ این نوع عفونت سبز است و زیر ناخن‌های طبیعی بلند هم ممکن بروز کند، اما بانفوذ آب داخل ناخن مصنوعی احتمال آن بالاتر می‌رود.

سرطان پوست:

به دلیل استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می‌دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.

ازجمله عوارض نادر کاشت ناخن مرگ است که آن‌هم به دنبال شدت یافتن عفونت باکتریایی رخ می‌دهد.

اگر به هر دلیلی قصد انجام کاشت ناخن‌هایتان را دارید باید هر سه ما یک‌بار آن‌ها را برداشته و اجازه دهید تا ناخن‌هایتان استراحت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مشاوره

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس