طرز تهیه کلوچه سیب با طعم دارچین بسیار خوشمزه و مقوی


سیب یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه ها و از گذشته به عنوان یکی از میوه هایی بوده است که پزشکان به خوردن روزانه آن تاکید داشته اند.به همین خاطر است که از این میوه فوق العاده ،دسرها و کیک و کلوچه های خوشمزه تهیه می گردد.کلوچه سیب با طعم دارچین که بسیار خوشمزه … نوشته طرز تهیه کلوچه سیب با طعم دارچین بسیار خوشمزه و مقوی اولین بار در خاتون آنلاین....

سیب یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه ها و از گذشته به عنوان یکی از میوه هایی بوده است که پزشکان به خوردن روزانه آن تاکید داشته اند.به همین خاطر است که از این میوه فوق العاده ،دسرها و کیک و کلوچه های خوشمزه تهیه می گردد.کلوچه سیب با طعم دارچین که بسیار خوشمزه هم هست و طرفداران بسیاری نیز دارد به دلیل داشتن طعم فوق العاده خاص این کلوچه سبب شده است که بیشتر افراد به دنبال طرز تهیه آن باشند.

در این مقاله می خواهیم طرز تهیه کلوچه سیب با طعم دارچین را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

طرز تهیه کلوچه سیب با طعم دارچین بسیار خوشمزه و مقوی

مواد لازم برای تهیه کلوچه سیب با طعم دارچین

آرد شیرینی: ۱ و ۱/۴ پیمانه (۱۷۷ گرم) جو دوسر پرک: ۱ و ۱/۴ پیمانه جوش شیرین: ۱/۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین: ۱ قاشق چایخوری نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری کره: ۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم) نرم شده شکر قهوه‌ای روشن: ۳/۴ پیمانه (۱۶۰ گرم) تخم مرغ: ۱ عدد سیب: ۱ پیمانه نگینی شده

مراحل تهیه کلوچه سیب با طعم دارچین

برای تهیه کلوچه سیب با دارچین قبل از شروع کار باید فر خود را با حرارت 350 درجه و یا 175 درجه روشن کنید و اجازه دهید فر شما گرم شود و سپس سینی مخصوص فر خود را با کاغذ روغنی یاهمان کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید.

و مواد از قبل تهیه شده را به ترتیبی که گفته می شود مخلوط کنید به این صورت که آرد، جو دوسر، دارچین، جوش شیرین و نمک را به کمک همزن به مدت زمان 20 ثانیه هم بزنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعد کره و شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید تا این مواد یک دست شود و سپس تخم مرغ و اسانس وانیل را به این مواد اضافه می کنیم برای مخلوط کردن این مواد از همزن برقی کمک بگیرید.

و در ادامه سیب های نگینی خورد شده را در ظرفی ریخته و مقداری آبلیمو روی ان ها می ریزیم و سپس مخلوط آرد را به ترکیب تخم مرغ و کره اضافه کنید و مخلوط کنید تا زمانی که کاملا ترکیب شوند، سپس سیب را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

خمیر آماده شده را به کمک قاشق در سینی فر به فاصله 2 اینج بریزید و سپس سینی کلوچه را در فر گرم شده به مدت 14 تا 15 دقیقه بماند.

بعد از پخته شدن کلوچه ها سینی را از فر خارج کنید و به آن ها دست نزنید و اجازه دهید کلوچه ها خنک شود چون اگر به کلوچه های سرد نشده دست بزنید خورد می شوند.

نکات مهم برای پخت کلوچه سیب دارچینی

بهتر است برای درست کردن کلوچه سیب، از سیب های شیرین استفاده نکنید. سیب ها را حتما نگینی خورد کنید زیرا به راحتی در مواد شما پخته و مخلوط شود و هم اینکه مزه آن به خوبی در کلوچه احساس شود. لیمو را از دستور حذف نکنید زیرا باعث می شود سیب براق شود و طعم آن را بهتر کند. بهتر است از ترازو برای اندازه دقیق مواد استفاده کنید زیرا بسیار حساس می باشد. برای قالب زدن بهتر است از اسکوپ استفاده کنید تا اندازه های آن یکدست شود.

مناسب ترین نوع کلوچه در تمامی فصل های سال

همان طور که می دانید سیب یکی از میوه هایی است که در تمامی فصول سال یافت می شود و کلوچه ای که با سیب درست شود طعم عالی خواهد داشت پیشنهاد می کنم این کلوچه خوشمزه را حتما درست کنید و قول می دهم شما هم یکی از طرفدارن این کلوچه خوشمزه خواهید شد.

جو دوسر یکی از غلات مقوی و مفید محسوب می شود جو دوسر بسیار لطیف و سبک است برای همین هم در بسیاری از کلوچه‌ها نقش مهمی دارد. شخصا این ماده غذایی را به دلیل خواص فراوانش از جمله برای کبد و دستگاه گوارش بسیار دوست دارم. ضمن اینکه یک ماده چند کاره است که هم می‌تواند برای شما اوتمیل بسازد و هم در کنار نان‌های کلاسیک ظاهری دوست داشتنی به نانتان بدهد. من اخیرا و به تازگی متوجه شدم که چند شرکت ایرانی هم مبادرت به تهیه جو دوسر پرک کرده‌اند که البته به دلیل دسترسی نداشتن و مصرف نکردن آنها، نمی‌توانم نظری بدهم، اما اگر به مغازه قنادی و یا مغازه‌های فروش مواد غذایی خارجی دسترسی دارید، جو دوسر پرک با مارک Quaqer را به شما توصیه می‌کنم. این برند یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده جو دوسر در جهان است.

طعم دهنده مهم و مفید دیگر این کلوچه خوشمزه دارچین می باشد. این ماده گرم و معطر یک رقیق کننده خون عالی و در عین حال یک مسکن درد و تقویت کننده روحیه است. خواص دارچین آنقدر فراوان است که مصرف آن به همه توصیه می‌شود، اما یک نکته مهم که باید بدانید این است که این ماده حاوی ماده‌ای به نام کومارین است که مصرف مقدار زیاد آن برای کبد مضر است؛ بنابراین موقع مصرف روزانه دارچین، این نکته را هم بخاطر بسپرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!