قیمت محصولات کرمان موتور طی یک ماه 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد!


قیمت محصولات کرمان موتور طی یک ماه 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد!

قیمت محصولات کرمان موتور در حالی طی یک ماه 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که عوامل اصلی گرانی‌ها از جمله نرخ ارز تغییری نکرده و چنین افزایش قیمتی در طول یک ماه بسیار عجیب است. شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده محصولات JAC، لیفان و هیوندای در ایران، از ابتدای اردیبهشت 98 قیمت خودرو... نوشته قیمت محصولات کرمان موتور طی یک ماه 40 میلیون تومان...

قیمت محصولات کرمان موتور در حالی طی یک ماه 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که عوامل اصلی گرانی‌ها از جمله نرخ ارز تغییری نکرده و چنین افزایش قیمتی در طول یک ماه بسیار عجیب است.

شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده محصولات JAC، لیفان و هیوندای در ایران، از ابتدای اردیبهشت 98 قیمت خودرو جک اس 3 را سه بار افزایش داد و در حال حاضر قیمت این خودرو چینی نسبت به اوایل اردیبهشت حدود 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. به صورت دقیق‌تر اگر این افزایش قیمت را بخواهیم بررسی کنیم باید بگوییم قیمت جک اس 3 در فروردین ماه سال جاری حدود 161 میلیون تومان بود، اما شرکت کرمان موتور قیمت آن را در اول اردیبهشت به 180 میلیون و 500 هزار تومان، در 8 اردیبهشت به 196 میلیون تومان و سرانجام قیمت آن را در اواخر اردیبهشت به 210 میلیون تومان افزایش داد که به طور کلی قیمت این خودرو فقط در بازه یک ماهه به میزان 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که بسیار عجیب به نظر برسد.

افزایش قیمت محصولات کرمان موتور

افزایش قیمت محصولات کرمان موتور بدون هیچ پیگیری از سوی دستگاه‌های نظارتی همچنان ادامه داشت و پس از افزایش قیمت خودرو جک اس 3، قیمت دو خودرو جک جی 4 و جک اس 5 اتوماتیک طی یک ماه به میزان 40 میلیون تومان گران‌تر شدند. از این رو جک جی 4 در فروردین سال جاری حدود 110 میلیون تومان قیمت داشت، اما در ابتدای اردیبهشت 98 قیمت آن به 115 میلیون و 500 هزار تومان، در ابتدای خرداد به 140 میلیون تومان و در 19 خرداد 98 نیز قیمت آن به 149 میلیون و 900 هزار تومان افزایش پیدا کرد. همچنین قیمت خودرو جک اس 5 اتوماتیک نیز در سه ماه نخست سال 98 با افزایش قیمت زیادی مواجه شد؛ قیمت این خودرو در فروردین سال جاری 245 میلیون و 500 هزار تومان بود، در اردیبهشت به 260 میلیون رسید و سرانجام قیمت آن در خرداد ماه 301 میلیون تومان اعلام شد.چنین افزایش قیمتی آن هم در بازه کوتاه می‌بایست از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار بگیرد.

اطلاعیه کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در خصوص اعتراضات به افزایش نامتعارف قیمت محصولات این شرکت واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد:

با توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر گران کردن غیر متعارف خودروها توسط شرکت کرمان موتور که بدون آگاهی و تحقیق کافی و صرفا جهت سیاه‌نمایی و اغراض خاص انجام پذیرفته شرکت کرمان موتور وظیفه قانونی خود می‌داند جهت آگاهی ملت عزیز ایران و مشتریان محترم اعلام دارد که افزایش قیمت صورت پذیرفته ناشی از افزایش قیمت بیش از 25 درصدی نرخ ارز نیمایی، افزایش قیمت خرید قطعات تولید داخل، افزایش هزینه‌های دستمزد و افزایش هزینه‌های حمل بوده که مستندات افزایش قیمت خودرو به نهادهای ذی‌ربط ارائه شده است.

بدیهی است پیرو بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سال 1398 که ملقب به سال رونق تولید شده است، شرکت کرمان خودرو تمامی تلاش خود را در جهت انجام امر مهم رونق تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از ضایع شدن حقوق هزاران کارگر شاغل در این شرکت انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟