به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ضیافت الهی، کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان اجرا شد.

وی اعلام کرد: در اجرای این طرح ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری داشتند.

علیزاده خاطرنشان ساخت: طرح ضیافت الهی با هدف ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم مهمترین بخش طرح ضیافت الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به فعال بودن ۳۰۸ کلاس آموزش قران کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه گیلان، گفت: در ماه رمضان امسال 116 محفل جزء خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان برگزار شد.

وی اضافه کرد: برجسته‌ترین محفل جز خوانی که به همت اوقاف گیلان در آستان خواهر امام رشت برگزار که از شبکه استانی باران به صورت زنده پخش شد.

علیزاده اعلام کرد: 224 هزار نفر از محافل ترتیل خوانی و جز خوانی بقاع متبرکه گیلان استفاده کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: 198 هزار نفر نیز در محافل انس با قرآن کریم بقاع متبرکه گیلان حضور پیدا کردند.

وی اذعان داشت: 78 هزار نفر از زائران و مجاوران بقاع متبرکه از جلسات تفسیر بقاع متبرکه بهره مند شدند.

علیزاده، اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت: 640 هزار نفر در مراسم لیالی قدر بقاع متبرکه گیلان شرکت کردند.

وی به برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز در 17 بقعه شاخص مجری ظرح ضیافت الهی در گیلان اشاره کرد و گفت: 5200 کودک با حضور در غرفه کودکان خیمه های معرفت، ضمن بازی، مبانی اسلامی را متناسب با سن خود فرا گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: 593 مورد مشاوره مذهبی و خانوادگی هم در خیمه های معرفتی که در قالب طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه برپا شد، ثبت شده است.

وی از برپایی ضیافت افطاری ساده در 42 بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: 64 هزار نفر از روزه داران گیلانی وغیر گیلانی مهمان این ضیافت های ساده افطاری بودند که از محل نیات واقفان خیراندیش و کمک های مردمی در هشت شهر گیلان برپا شده بود.

علیزاده یادآور شد: 21 بقعه متبرکه گیلان نیز شب های قدر اقدام به توزیع وعده سحری نموده و سه هزار و 630 نفر از این اقدام بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: در مجموع 830 هزار نفر از زائران و مجاوران از برنامه های مختلف طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه گیلان بهره مند شدند.