تاکید برنی سندرز بر تلاش برای جلوگیری از جنگ با ایران


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir)، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت نهایت تلاشش را خواهد کرد تا مانع از افرادی مثل دونالد ترامپ و جان بولتون شود و نگذارد که آنها با ایران وارد جنگ شوند.

برنی سندرز سناتور ایالت و رمانت نامزد حزب دموکرات در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره مخالفت با جنگ طلبی های دولت آمریکا گفت: من نه تنها در مخالفت با جنگ عراق رای دادم بلکه نهایت تلاش خود را کردم تا مطمئن شوم که آمریکا به عراق حمله نمی کند. من با گفته های دیک چنی موافق نبودم و آنها را قبول نداشتم, من گفته های جان بولتون را قبول نداشتم, من گفته های دولت بوش را قبول نداشتم. من معتقدم بودم که آنها دروغ می گویند و اگر به سابقه رای دادن من نگاه کنید و به سخنرانی های من در صحن مجلس نمایندگان توجه کنید متوجه می شوید. من مخالفت کرده بودم.
برنی سندز گفت: من نه تنها با جنگ عراق مخالفت کردم بلکه افتخار می کنم که در مجلس سنا به همراه دیگر سناتورها پیشتاز تلاش برای پایان دادن موفقیت آمیز به مشارکت آمریکا در جنگ وحشتناک یمن بودم , جنگی که باعث شده است بدترین فاجعه انسانی در جهان شکل بگیرد.
برنی سندرز افزود: من نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا مطمئن شوم که ترامپ یا جان بولتون یا دولت ترامپ ما را وارد جنگ با ایران نمی کنند که به نظر من این جنگ , حتی بدتر از جنگ عراق خواهد بود.
مجری گفت: شما به ایران اشاره کردید. شما در رقابت های انتخاباتی در این باره زیاد صحبت می کنید. شما می گوئید که دولت ترامپ دارد زمینه جنگ با ایران را آماده می کند. شما بارها مخالفت خود را با جنگ های عراق و افغانستان بیان کردید. هم اکنون آمریکا هزاران نظامی خود را در خاورمیانه دارد . اگر شما به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شوید, این نظامیان چقدر سریع به کشور بازخواهند گشت؟
برنی سندز در پاسخ گفت: در اسرع وقت که ممکن باشد. اکنون در وضعیتی هستیم که من نمی خواهم شاهدش باشم. ما درگیر جنگ دائمی در این منطقه هستیم. ما در جنگ افغانستان بودیم که طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا است. جنگ عراق یک فاجعه بود. اگر شما معتقدید که جنگ در عراق فاجعه بود (بدانید) که جنگ در ایران حتی بدتر خواهد بود. وظیفه رئیس جمهور آمریکا این نیست که از عربستان سعودی جانبداری کند. عربستان سعودی یک رژیم استبدادی , خودکامه و آدم‌کش است. آنها دوستان ما نیستند. آنها در هیچ ارزشی با ما اشتراک ندارند. ایران نیز نقش بسیار بدی را در این منطقه بازی کرده است و از سازمان های تروریستی حمایت کرده است. نقش آمریکا این نیست که از عربستان سعودی حمایت و جانبداری کند بلکه نقش آمریکا این است که عربستان سعودی و ایران را دور هم جمع کند و کمک کند تا توافقنامه دیپلماتیک بدست آید! من نمی خواهم شاهد جنگ دائمی در این منطقه باشم طوری که فرزندان, نوه ها و نتیجه های ما همچنان در این منطقه در جنگ باشند و ما نیز تریلیون ها دلار در منطقه خرج کنیم درحالیکه باید این پول در داخل آمریکا خرج شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر