وحشتناک‌ترین ابری که تابحال دیده بودید! + عکس


 وحشتناک‌ترین ابری که تابحال دیده بودید! + عکس

عکسی که در ادامه خواهید دید، مربوط به یکی از تراژیک‌ترین لحظات تاریخ است؛ زمانی که امریکا دومین بمب…

عکسی که در ادامه خواهید دید، مربوط به یکی از تراژیک‌ترین لحظات تاریخ است؛ زمانی که امریکا دومین بمب اتمی خود را روی شهر ناکازاکی انداخت. عکس با نام «مرد چاق» معروف است

عکس به یادمانده از بمباران اتمی هیروشیما

حمله اتمی ژاپن در نهم آگوست سال ۱۹۴۵ در ساعت ۱۱:۰۱ دقیقه صبح به وقت ژاپن توسط امریکا در هیروشیما و ناکازاکی صورت گرفت و در لحظه ۴۰ هزار نفر را از بین برد. تصویر ابر قارچی نیز عکسی از دومین بمب باران فاجعه بار امریکا علیه ژاپن در ناکازاکی است. این عکس بلافاصله به عکسی منحصر به فرد در دنیا تبدیل شد که میزان شدت این فاجعه انسانی را به مردم یادآوری می‌کند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در سال ۱۹۴۵ در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت امریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله سه روز روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر را موجب شد.

حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیو اکتیو جان خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.

اما عکسی که در ادامه خواهید دید، مربوط به یکی از تراژیک‌ترین لحظات تاریخ است؛ زمانی که امریکا دومین بمب اتمی خود را روی شهر ناکازاکی انداخت. عکس با نام «مرد چاق» معروف است.

 وحشتناک‌ترین ابری که تابحال دیده بودید! + عکس
عکس معروف به «مرد چاق» از بمباران ناکازاکی

این عکس ابر قارچی میزان مهلک بودن بمب باران اتمی ژاپن را به خوبی نشان می‌دهد و تصور اینکه چگونه این حمله اتمی به راحتی جان بیش از ۸۰ هزار نفر را گرفته آسان می‌سازد.

عکس «مرد چاق» توسط لئونتن چارلز لوی که در مأموریت دومین بمباران هسته‌ای ژاپن شریک جرم بوده، به ثبت رسیده است. این عکس تصویر نمادینی است که خوفناکی جنگ را به ما یادآوری می‌کند. ابری که در عکس می‌بینیم آن چیزی نبود که در شرایط عادی لبخند را به روی لب‌های ما بیاورد؛ چراکه در حقیقت وحشتناک‌ترین ابری بود که بشر می‌توانست در عصر مدرن آن را تصور کند. این ابر قارچی پس از یک حمله اتمی از زمین بلند شد و تا ۱۸ کیلومتر بالاتر از زمین به هوا برخاست. این تصویر به ما یادآوری می‌کند که اگر به درستی در استفاده از امکانات حاصل از پیشرفت علمی برخورد نکنیم چه عواقب جبران‌ناپذیری می‌تواند پیش بیاید.

بیشتر بدانید : 9 عکس جنگی که جهان را برای همیشه تغییر دادند!! (+عکس)

بیشتر بدانید : نظر سینماگران در رابطه با فاجعه اتمی هیروشیما و ناکازاکی

بیشتر بدانید : مشهورترین عکس‌های جهان!!

بیشتر بدانید : عکس های فوق العاده کمیاب و قدیمی که نگاه شما به گذشته را تغییر خواهد داد! قسمت دوم


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403