آیت الله نعیم آبادی: جای صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه خالی است


آیت الله نعیم آبادی: جای صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه خالی است

شفقنا- رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: ارتباط با صحیفه انسان را به اوج می رساند و جای آن در حوزه های علمیه خالی است. به گزارش شفقنا، آیت الله نعیم آبادی امروز در دیدار برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) و مسئولان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه با دکتر […]

آیت الله نعیم آبادی: جای صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه خالی است

شفقنا- رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: ارتباط با صحیفه انسان را به اوج می رساند و جای آن در حوزه های علمیه خالی است.

به گزارش شفقنا، آیت الله نعیم آبادی امروز در دیدار برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) و مسئولان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه با دکتر عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام در ۹سال گذشته با پیام مکتوب و تصویری مراجع عظام تقلید در هرمزگان برگزار شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام افزود: این کنگره با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان های مختلف کشور برنامه های فاخری اجرا نموده است.

او ادامه داد: دریافت بیش از هزار مقاله. چاپ ۱۴ جلد کتاب. برگزاری بزرگداشت مقام امام سجاد علیه السلام در بیش از ۲۶ کشور جهان. راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و تربیت ۱۲۰ صحیفه پژوه در قم با همت طلاب و فضلای هرمزگان و خیرین بصورت مردمی برگزار شده است.

آیت الله نعیم آبادی صحیفه سجادیه که در مقطعی در هندوستان بعنوان کتاب درسی در مدارس تدریس می شد را از سرمایه های بزرگ جهان اسلام دانست که نتوانسته ایم به خوبی آن را در جهان عرضه و معرفی کنیم.

او ادامه داد: ارتباط با صحیفه انسان را به اوج می رساند و جای آن در حوزه های علمیه خالی است.امیدواریم با همکاری جامعه المصطفی موجبات شکوفایی معارف صحیفه در سراسر جهان باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام افزود: ما باید با ارائه و معرفی مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، جهان را از سرگردانی نجات دهیم و در این مسیر، حوزه علمیه مسئول است.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: آنچه که در صحیفه سجادیه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، معارف الهی است؛ زیرا اگر ایمان به خدا فطری است، عالی ترین تفسیر آن در صحیفه سجادیه است که به صورت قابل فهم، شفاف و عالی بیان شده است.

او با بیان این که ما در صحیفه سجادیه همه چیز می‌توانیم پیدا کنیم، افزود: مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه این ظرفیت را دارد که جامعه را از نظر اخلاقی متحول کند.

شرکت سالانه ۴۰۰ جوان در دوره صحیفه سجادیه

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان هم در سخنانی گفت: اگر کار علمی با حوزه و روحانیت پیوند نخورد، کار بیهوده ای است و ثمری ندارد، به همین دلیل، با ایجاد مرکز تخصصی امام سجاد(ع)، پیوند حوزه علمیه با کنگره بین المللی امام سجاد(ع) صورت گرفته است.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه افزود: در مدت ۹ سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، هر سال ۴۰۰ جوان در دوره صحیفه سجادیه شرکت می‌کردند.

او ادامه داد: اعزام ۴۰۰نفر جوان که ۱۴۰نفر از ائمه جماعات مساجد و مبلغین طرح هجرت هستند به دوره آموزشی سفیران ولایت از جمله فعالیت ها در این خصوص بوده است.

لبخندان افزود: تیم پژوهشی مرکز تخصصی تا روز کنگره ۵جلد کتاب حاوی نکات کاربردی ادعیه کوتاه صحیفه را آماده خواهند کرد که چاپ و در کنگره رونمایی خواهد شد.

او تمرکز بر تولیدات رسانه های دیجیتال اعم از فیلم کوتاه.موشن گرافی. انیمیشن و. ..با کمک مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد ، گسترش فعالیت های عرصه بین‌الملل با کمک مراکز زیرربط اعم از مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام. جامعه المصطفی و معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه افزود:گسترش طرح صحیفه خوانی در مساجد، تشویق نوجوانان و جوانان به حفظ صحیفه سجادیه بعد از حفظ قرآن ، راه اندازی جلسات ثابت صحیفه سجادیه در مرکز و سایر شهرستان ها، ترویج سیره اجتماعی آن حضرت در کمک به نیازمندان وخدمات اجتماعی نظیر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از جمله دیگر فعالیت ها در خصوص امام سجاد(ع) است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر