دوئل تگزاسی‌ها با کاخ سفید/ ترامپ به چندقدمی پرتگاه رسید!


دوئل تگزاسی‌ها با کاخ سفید/ ترامپ به چندقدمی پرتگاه رسید!

مطابق نظرسنجی‌های جدید، محبوبیت ترامپ در ایالت تگزاس که به طور سنتی به جمهوریخواهان رأی می دهند و آرای التکرال قابل توجهی دارد رو به کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بسیاری از تحلیلگران مسائل آمریکا معتقدند ایالت تگزاس، لانه جمهوریخواهان و یکی از پایگاههای سنتی مهم این حزب محسوب می شود، به ویژه آنکه؛ پس از ایالت کالیفرنیا، ایالت تگزاس دارای بیشترین امتیاز الکترال (۳۸ رای) در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

با این حال، چنانچه رای ایالت کالیفرنیا طی دهه های اخیر به سود دموکراتها به گردش در آمده است، رای الکترال ایالت تگزاس نیز طی ۴ دهه اخیر همواره به سبد جمهوریخواهان و نامزد نهایی این حزب در انتخابات واریز شده است.

از سویی؛ دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی، پیروزی قابل پیش بینی و راحتی در ایالت تگزاس داشت و ۳۸ رای الکترال این ایالت را به خود اختصاص داد. با این حال نتایج نظرسنجی های جدید در ایالت تگزاس، وحشت ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را دوچندان ساخته است.

بنابر این گزارش؛ پس از آنکه رسانه های آمریکایی از کاهش محبوبیت ترامپ در ایالات کلیدی و خاکستری پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و اوهایو خبر دادند، اینک نظرسنجی ها نشان می دهد که او محبوبیت خود را در لانه جمهوریخواهان نیز از دست داده است!

از سوی دیگر؛ نظرسنجی اخیر دانشگاه «کوئینیپیاک» نشان می دهد که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا از محبوبیتی ۴۴ درصدی در تگزاس برخوردار است. این در حالی است که اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ برگزار شود، جو بایدن رقیب احتمالی ترامپ قادر به کسب ۴۸ درصد آرای ساکنان و رای دهندگان در تگزاس خواهد بود.

این نظرسنجی اما، شوک سختی را به ترامپ و همراهانش وارد کرده است. طی دو سال و نیم اخیر، برخی منابع خبری و تحلیلی اخیر، از کاهش محبوبیت ترامپ در نزد تعداد زیادی از رای دهندگان جمهوریخواه خبر داده بودند.

نظرسنجی های صورت گرفته در سرتاسر آمریکا (خصوصاً در ایالاتی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آنها به پیروزی رسیده بود) چنین واقعیتی را به خوبی نشان می دهد.

منبع:مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی