تولید ابرخودرو جدید گوردون موری تا سال 2022
گوردون موری، طراح افسانهای و خالق خودرو سوپراسپرت مکلارن F1، ابرخودرو 3.8 میلیون دلاری فوقالعاده سبکوزنی با ظرفیت سه سرنشین طراحی کرده که تا سال 2022 رونمایی خواهد شد. موری معتقد است این ابرخودرو میتواند ازنظر کاربرد و فناوری پیشرفته، تمام رقبای خود ازجمله استون مارتین والکری و مرسدس AMG One را شکست دهد. ابرخودرو جدید با تیراژ سالانه 100...
جزئیات خبر
تولید ابرخودرو جدید گوردون موری تا سال 2022
1398/3/19
گوردون موری مشغول طراحی ابرخودرو بسیار سبکوزنی است که میتواند تمام رقبای خود ازجمله استون مارتین والکری را شکست دهد.
گوردون موری، طراح افسانهای و خالق خودرو سوپراسپرت مکلارن F1، ابرخودرو 3.8 میلیون دلاری فوقالعاده سبکوزنی با ظرفیت سه سرنشین طراحی کرده که تا سال 2022 رونمایی خواهد شد. موری معتقد است این ابرخودرو میتواند ازنظر کاربرد و فناوری پیشرفته، تمام رقبای خود ازجمله استون مارتین والکری و مرسدس AMG One را شکست دهد. ابرخودرو جدید با تیراژ سالانه 100 دستگاه را شرکت گوردون موری اتوموتیو (Gordon Murray Automotive) تولید خواهد کرد و از فناوری انقلابی «فن کار» (Fan Car) برای تولید نیروی آیرودینامیکی و بهبود چسبندگی در پیچ بهره میبرد. فناوری «فن کار» شبیه به سیستمی است که گوردون موری اولینبار در خودرو فرمول یک بحثبرانگیز BT46B در سال 19۷8 استفاده کرد و برندهی تنها جایزهی بزرگ خود قبل از بازنشستگی شد.ابرخودرو جدید بهنام گوردون موری T.50 شناخته میشود تا یادآور نیمقرن سابقهی طراح بریتانیایی خود باشد و از پیشرانهی میانی و سیستم محرک عقب و ساختار کاملا فیبرکربنی است. T.50 با ۴.۴ متر طول، کمی بزرگتر از مکلارن F1 است که گوردون موری در سال 1993 طراحی کرد؛ اما هنوزهم طول کمتری درمقایسهبا پورشه 911 دارد.همچنین، T.50 بهطرز درخورملاحظهای سبک است و تنها 980 کیلوگرم وزن دارد. مکلارن F1 از پیشرانهی خورجینی 12 سیلندر بیامو بهره میبرد و حدود 120 کیلوگرم سنگینتر از T.50 است؛ درحالیکه خودروهای سوپراسپرت کنونی بین ۴00 تا ۶00 کیلوگرم از این ابرخودرو سنگینتر هستند.T.50 از پیشرانهی 3.9 لیتری V12 با قدرت ۶۴1 اسببخار بهره میبرد که GMA با همکاری کازورث (Cosworth) آن را ساخته است. نیروی این پیشرانه ازطریق جعبهدندهی دستی ۶ سرعته Xtrac به چرخها میرسد. اگرچه T.50 از سیستم الکتریکی ۴8 ولت برای حرکتدادن فن به قطر ۴00 میلیمتر و ایجاد نیروی دانفورس بیشتر استفاده میکند، این خودرو از فناوری هیبریدی بهره نمیبرد؛ زیرا احساس موری این است که آن را سنگین و پیچیده میکند. بهگفتهی موری، دلیل اصلی کارایی T.50 طراحی سبکوزن آن است.
اولین نفری باشید که دیدگاه ارسال می نماید.
منبع خبر : پرشین خودرو
دیدگاه جدید