راه اندازی گروه ادبیات/ جریان های ادبی و فکری را بررسی می کنیم


راه اندازی گروه ادبیات/ جریان های ادبی و فکری را بررسی می کنیم

سلگی گفت: با راه اندازی گروه های فرهنگ مکتوب و ادبیات و شعر در نظر داریم که جریان های ادبی و فکری را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد سلگی» عصر امروز یکشنبه 19 خرداد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد ضمن خیر مقدم به علیرضا مختارپور، رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و هیئت همراه گفت: تقریبا فعالیت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در حوزه پژوهش است که در دوره های مختلف در زمینه کتاب نیز فعالیت داشته و طبیعتا این فعالیت ها فراز و فرودهایی داشته است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات در زمینه پژوهش مطالعات کتاب کار جدی و گسترده ای نشده است، عنوان کرد: در یک سال گذشته گروه فرهنگ مکتوب را راه اندازی کردیم و قرار است که گروه ادبیات شعر را نیز راه اندازی کنیم. مطالعات در زمینه کتاب در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات بیشتر نظرسنجی هایی بوده که در حوزه نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفته است. دو پژوهش نیز در زمینه ممیزی داشتیم، درصددیم یک سری پروژه و طرح تحقیق در مورد موضوعات مختلف کتاب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه های چاپ کتاب است. در زمینه های فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کتاب دارد اما علاقه مند هستیم که به حوزه فناوری های کتاب ورود یابیم، بر این اساس با خانه مذاکراتی در مورد کتاب و فناوری های کتاب داشتیم تا در این خصوص کتاب هایی را ترجمه کنیم. یکی از کارهایی که دایما در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می شود، نقد و رونمایی از کتاب است. سنت ما نقد کتاب هایی بوده که در خود پژوهشگاه چاپ می شود اما اخیرا وارد نقد کتاب های موثر در کشور شدیم. انتظار داریم که در حوزه ادبیات بتوانیم جریان های حوزه ادبی، شعر و جریان های فکری را بررسی کنیم.

سلگی با اشاره به اینکه حوزه کتاب از حوزه های مهم است، اظهار داشت: علاقه مندیم که پیشنهادات در این حوزه را بپذیریم چه در زمینه نظرسنجی و چه از نظر پیمایش های کشوری. همکاران ما در حال انجام پیمایش موج سوم مصرف کالاهای فرهنگی هستند که یکی از سرفصل های آن کتاب است. علاقه مندیم زمینه های جدیدی را آغاز و از پیشنهادات استفاده کنیم. در بحث ممیزی نیز کارهایی را شروع کردیم. در تلاش ایم که نتیجه طرح های ما در کتابخانه پژوهشگاه به صورت مکتوب قابل استفاده شود. امیدواریم امضای تفاهم نامه میان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با نهاد کتابخانه های عمومی زمینه ساز برای هم افزایی و همکاری دو مجموعه باشد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟