اختصاص بیش از 10 هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل لرستان


اختصاص بیش از 10 هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل لرستان

استاندار لرستان گفت: دولت 10 هزار و 350 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت های سیل در حوزه‌های مختلف به استان اختصاص داده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید موسی خادمی روز یکشنبه گفت: به همین منظور در حوزه مسکن چهار هزار و ۹۰۰ میلیاردریال، بخش کشاورزی ۲ هزار و و ۹۵۰ میلیاردریال و بخش عمرانی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در حوزه راه‌ها و بخش انرژی نیز نیازمند اعتبار هستیم که در صورت تعیین و تصویب آن، کارهای اساسی‌تری انجام خواهد شد.

وی به توزیع اقلام توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰ هزار بسته در استان توزیع خواهد شد که طبق آخرین گزارش تاکنون ۸۰۰ مورد در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفته است.

بررسی مشکلات از روستا به روستا

استاندار لرستان تصریح کرد: در این بخش نواقصی وجود دارد که برای رفع آن باید به طور حضوری و میدانی روستا به روستا را بررسی کرد تا افرادی که مستحق دریافت این اقلام هستند مشخص شوند.

خادمی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در این قرارگاه، تمامی بانک‌ها ابلاغیه را از بانک های مرکز دریافت کرده و در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن و کشاورزی باید تسریع کنند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در معرفی افراد واجد شرایط از طرف بنیاد مسکن افزود: جهاد کشاورزی نیز در سامانه سجاد پرونده‌ها را وارد کرده و نسبت به معرفی کشاورزان آسیب دیده به بانک‌ها اقدام کند.

استاندار لرستان افزود: مردم باید تا پایان خرداد ماه نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند چراکه افرادی که بعد از تاریخ مقرر ثبت نام نکنند از لیست خارج شده و نمی تواند از امکانات دولتی استفاده کنند.

سیل ۸۰ هزار میلیارد ریال به زیرساختهای لرستان خسالرت زده و خسارت بخش کشاورزی نیز ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

۴۶

کد خبر 1268097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !