نظام بهره‌وری خراسان رضوی برای رسانه‌ها قابل رصد شود


نظام بهره‌وری خراسان رضوی برای رسانه‌ها قابل رصد شود

استاندار خراسان رضوی گفت: باید نظام بهره‌وری استان را برای رسانه‌ها قابل رصد کنیم تا ببینند که هزینه فایده ادارات استان چگونه است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‎حسینی شب گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در محل دفتر استاندار، اظهار کرد: ما در شرایط ویژه اقتصادی قرار داریم، منابع دولت در سال جاری باید ما را به بخش غیر دولتی استان سوق دهد.

وی افزود: باید روند کار شرکت‌هایی که داوطلب فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله امور زیربنایی هستند را تسریع کنیم. هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهیم، فشارهایی که امروز انجام می‌گیرد، کمتر خواهد شد و می‌توانیم زیان آن را کمتر کنیم.

رزم‎حسینی با اشاره به بازدید خود از پارک ملی تندوره، تصریح کرد: ثروت‌هایی در منطقه وجود دارد که به دلیل عدم هماهنگی در سطح استان حداکثر استفاده را از آن نمی‌کنیم. بهره‌برداری از این مناطق می‌تواند ظرفیت گردشگری را افزایش دهد و این مناطق را حفظ کند. در منطقه تندوره ۲۵۰ لیتر در ثانیه در آب وجود دارد که بسیاری از این مناطق در استان هست که به وسیله آن‌ها می‌توانیم بحث آبی که گرفتار آن هستیم را مدیریت کرده و صرفه اقتصادی ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید نظام بهره‌وری استان را برای رسانه‌ها قابل رصد کنیم، عنوان کرد: رسانه‌ها باید ببینند که هزینه- فایده ادارات استان چگونه است. ما استان را گران اداره می‌کنیم. ما قصد نداریم مدیران را تضعیف کنیم، بلکه می‌خواهیم نظام بهره‌وری استان را افزایش دهیم. می‌توانیم با داشته‌های خود مدیریت بهتری را به انجام برسانیم. این نظام باید در معرض رسانه‌ها قرار گیرد و مدیریت خوب استان در معرض دید مردم قرار داده شود که در این صورت می‌تواند پاسخگوی مطالبات مردمی باشد.

وی در خصوص اعتبارات پژوهشی، گفت: این اعتبارات باید تجمیع شده و بعد بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی پروژه‌های اولویت‌دار استان در این زمینه به کار گرفته شود. شبکه دانشگاهی کار خوبی بود که آقای رشیدیان انجام دادند، باید ظرفیت دانشگاه‌ها را در مدیریت استان دخالت دهیم تا به صورت پروژه‌محور وارد موضوعات اجرایی استان شوند، این پروژه‌ها باید اجرایی بوده و بتوان به صورت عملیاتی آثار آن را دید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس