فرمول‌های خانگی برای پاکسازی ریه‌ها


فرمول‌های خانگی برای پاکسازی ریه‌ها

برای پاک‌سازی ریه‌ها هرچند وقت یک بار می‌توانید با برخی گیاهان بخور دهید. بخور گرفتن با گیاهان اکسپکتورانت بهترین روش برای سم‌زدایی از ریه‌ها است. ]]>

سم‌زدایی از ریه ها با مواد طبیعی

فرمول‌های خانگی برای پاکسازی ریه‌ها
برای پاک‌سازی ریه‌ها هرچند وقت یک بار می‌توانید با برخی گیاهان بخور دهید. بخور گرفتن با گیاهان اکسپکتورانت بهترین روش برای سم‌زدایی از ریه‌ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرمول‌های خانگی برای پاکسازی ریه‌ها

مردی چهل‌ساله هستم که اخیراً دچار تنگی نفس شده‌ام. لطفاً جهت پاک‌سازی ریه‌ام راهنمایی‌ام کنید.

از آن جا که ریه های ما هر لحظه در حال کار کردن هستند، پاکسازی کردن آن ها نیز اهمیت زیادی دارد. پاکسازی ریه ها به صورت منظم باعث می شود که این اندام به درستی کار کند. برای پاک‌سازی ریه‌ها هرچند وقت یک بار می‌توانید با برخی گیاهان بخور دهید. بخور گرفتن با گیاهان اکسپکتورانت بهترین روش برای سم‌زدایی از ریه‌ها است. برای این کار به ازای هر دو لیوان آب یک قاشق برگ خشک گیاهانی مانند اکالیپتوس یا نعنا استفاده کنید. آن را روی حرارت قرار دهید و زمانی که آب به جوش می‌آید صورت خود را روی بخار گرفته و بخور بگیرید.

این ترکیب خانگی بسیار مفید است:

مواد لازم:
چند سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه
400 گرم عسل
2 قاشق سوپ‌خوری زردچوبه
400 گرم پیاز
یک لیتر آب

طرز تهیه:
آب را بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید.
ریشه‌های زنجبیل را رنده کرده، پیازها را خردکرده و به آب جوش اضافه کنید.
زمانی که جوش می‌خورد زردچوبه را نیز اضافه کنید و بگذارید نصف بیشتر آب آن تبخیر شود.
پس از خنک شدن آن را در شیشه‌ای تمیز ریخته و در یخچال بگذارید و هرروز دومرتبه دو قاشق از آن را با شکم خالی میل کنید.

از دیگر مواد غذایی سیر است که به پاک‌سازی ریه کمک می‌کند:

سیر و آویشن برای پاک‌سازی ریه‌ها

این ترکیب درمانگر باعث سم‌زدایی از ریه‌ها می‌شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی‌کننده آویشن سلامت ریه‌ها را ارتقا می‌دهد.

مواد لازم:
سیر 10 حبه
آویشن تازه 3 شاخه
روغن‌زیتون به میزان لازم

روش تهیه:
حبه‌های سیر را در هاون بکوبید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس برگ‌های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و روی آن روغن‌زیتون بکر بریزید به‌طوری‌که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک‌شب کامل بماند.

روش استفاده:
حال که داروی خانگی سیر و آویشنتان یک‌شب به‌خوبی در روغن‌زیتون خیس شده است می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از آن را به‌صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می‌توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه‌ها و دیگر ارگان‌ها خواهید دید.

شربت زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکر

تأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات سم‌زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می‌شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه‌ها می‌شوند.

مواد لازم:
آب نیم لیتر
شکر 200 گرم
پیاز نیم کیلو
ریشه‌ی زنجبیل تازه 1 تکه
زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
سیر له‌شده 3 حبه

روش تهیه:
آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گرم‌کنید. سپس پیازهای پوست‌کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له‌شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف‌کرده و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید شربت به‌دست‌آمده را در یخچال نگهداری کنید.

روش مصرف:
می‌توانید هرروز صبح به‌صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می‌توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته‌ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.

در هر دو صورت سیر ترکیب اصلی داروی خانگی‌تان برای پاک‌سازی ریه‌ها محسوب می‌شود.

بهترین مواد غذایی که اثرات مثبت بر سلامت ریه‌ها دارند

بروکلی
ترکیبی به نام سولفورفان در بروکلی وجود دارد که به مقابله با برخی بیماری‌های مزمن ریوی کمک می‌کند. به نظر می‌رسد مصرف بروکلی میزان سولفورفان در بدن را افزایش می‌دهد و از پیشرفت بیماری مزمن انسدادی ریه پیشگیری می‌کند.

لوبیاها
لوبیاها منبع خوبی برای پروتئین هستند. افزون بر این، آن‌ها از ویژگی‌های ضد التهابی سود می‌برند. التهاب عاملی بسیار مضر برای اندام‌های مانع بدن، مانند پوست و ریه‌ها، محسوب می‌شود که می‌تواند به بروز مشکل در اندام‌ها و اختلال در عملکرد آن‌ها منجر شود. لوبیاها برای کاهش کلسترول، فشارخون و چربی احشایی نیز خوب هستند.

توت‌ها
توت‌ها منابع خوبی برای برخی ترکیبات مفید مانند آنتی اکسیدان ها، مولکول‌های ضد التهابی، اسید فنولیک، فلاوونوئیدها، تانن ها، اسید آسکوربیک و دیگر عناصر گیاهی هستند. به طور خاص، آنتی اکسیدان ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند زیرا به مبارزه با بیماری‌های عفونی، پیشگیری از اثرات مضر التهاب، محافظت از قلب و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کنند.

ترکیبی به نام سولفورفان در بروکلی وجود دارد که به مقابله با برخی بیماری‌های مزمن ریوی کمک می‌کند. به نظر می‌رسد مصرف بروکلی میزان سولفورفان در بدن را افزایش می‌دهد و از پیشرفت بیماری مزمن انسدادی ریه پیشگیری می‌کند.


عدس
حبوبات منبع خوبی برای فیبر هستند. آن‌ها به کاهش وزن، کنترل سطوح انسولین، کاهش خطر بیماری قلبی و برخی بیماری‌های دیگر کمک می‌کنند و تمام این عوامل می‌توانند تعاملات منفی با دستگاه تنفسی داشته باشند.

بادام
پژوهش‌های جدید پیوند بین خطر سرطان و بادام را نشان داده‌اند. سرطان ریه یکی از انواع شایع سرطان در جهان است و ویتامین E، اسید فولیک و فیبر موجود در بادام می‌تواند به پیشگیری از این شرایط و البته سرطان روده بزرگ، و سرطان دهانه رحم کمک کند. همچنین، محتوای آنتی اکسیدانی بادام برای حفظ و بهبود سلامت انسان مفید است.

کنگر فرنگی
مواد مغذی موجود در کنگر فرنگی برای مقابله با برخی از شایع‌ترن انواع سرطان مفید است. سرطان ریه یکی از آن‌ها محسوب می‌شود و آنتی اکسیدان های موجود در کنگر فرنگی با اثر ضد سرطانی خود می‌توانند به پیشگیری از این بیماری کمک کنند. همچنین، کنگر فرنگی از خواص ضد التهابی سود می‌برد که به محافظت از ریه‌ها در برابر اثرات بلندمدت آلرژی‌ها و محرک‌های عمومی کمک می‌کند.

سیر
سیر سرشار از آلیسین است که این ترکیب مسئول بسیاری از فواید سلامت سیر در نظر گرفته می‌شود. مصرف سیر به از بین بردن ریزجانداران مضر کمک کرده، خواص ضد سرطانی ارائه داده و فشار خون را کاهش می‌دهد.

زردچوبه
زردچوبه ادویه‌ای است که از خواص ضد التهابی سود می‌برد و بر همین اساس می‌تواند سلامت ریه‌ها را تقویت کند.

زنجبیل
زنجبیل موارد استفاده مختلفی دارد. جینجرول، ماده فعال موجود در زنجبیل، مسئول اثرات مفید این ماده غذایی بر برخی بیماری‌های تنفسی مانند آسم، سرماخوردگی، میگرن و پرفشاری خون است و همچنین عامل مزه خاص زنجبیل محسوب می‌شود.

طالبی
طالبی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و همچنین یک ماده غذایی خوب برای پیشگیری از سرطان ریه به واسطه اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. مواد غذایی سرشار از ویتامین C مانند پرتقال و لیمو برای افراد مبتلا به آسم و دیگر مشکلات تنفسی مفید هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مشاوره

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی