راهنمایی شکم گردی در تفلیس


راهنمایی شکم گردی در تفلیس

غذا‌های گرجستان یکی از محبوب‌ترین و لذیذ‌ترین غذا‌های دنیا است. غذا‌های محلی نیز در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. گردشگران می‌توانند غذا‌های محلی را هم در رستوران‌های لوکس، هم در فست‌فود‌ها و هم در غرفه‌های غذایی در خیابان بیابند. حال با برخی از این غذاهای محبوب محلی و محل سرو آنها، آشنا خواهیم شد.

غذا‌های گرجستان یکی از محبوب‌ترین و لذیذ‌ترین غذا‌های دنیا است. غذا‌های محلی نیز در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. گردشگران می‌توانند غذا‌های محلی را هم در رستوران‌های لوکس، هم در فست‌فود‌ها و هم در غرفه‌های غذایی در خیابان های تفلیس بیابند. حال با برخی از این غذاهای محبوب محلی و محل سرو آنها، آشنا خواهیم شد.

راهنمایی شکم گردی در تفلیس

ماچاخلا (Machakhela) را نباید فراموش کنید
خاچاپوری، یکی از غذاهای معروف و محبوب گرجستانی است که بدون خوردن آن جایز نیست گرجستان را ترک کنید. مثل این می‌ماند که به رم سفر کنید و آنجا را بدون بازدید از تماشاخانه معروف کولوسئوم ترک کنید. در این میام محبوب‌‌ترین مکانی که بهترین خاچاپوری گرجستان را سرو می‌کند، رستوران ماچاخلا است.

راهنمایی شکم گردی در تفلیس

رستوران سامیکیتنو (Samikitno)
سامیکیتنو، یکی دیگر از رستوران‌های معروف گرجی است که دارای بهترین غذا‌ها با منویی گسترده است. این رستوران در مرکز شهر و در میدان آزادی واقع شده است و هر نوع غذایی متناسب با بودجه‌ی مسافران را دارا است.

راهنمایی شکم گردی در تفلیس

خانه خینکالی (Khinkali House)
خانه خینکالی دارای شعبه‌های زیادی در گرجستان است و کار سختی است که از میان آنها یکی را انتخاب کنید. خانه خینکالی یک رستوران یا کافه نیست، بلکه قسمت مهمی از فرهنگ این شهر است. خینکالی نیز یکی دیگر از غذاهای محلی و معروف گرجستان است که بهترین نوع آن با خاص‌ترین دستور‌العمل پخت در خانه خینکالی سرو می‌شود.

راهنمایی شکم گردی در تفلیس

وتزلز پرتزلز (Wetzel’s Pretzels) بهترین برگر کلاسیک و دونات
یکی از غذا‌های خیابانی محبوب در گرجستان، برگر کلاسیک و دونات است که در مکان‌های زیادی در مرکز شهر‌ها و تفلیس سرو می‌شود. اما بهترین مکانی که می‌توانید این غذا‌های کلاسیک و پرطرفدار را در آن بیابید و هیچگاه طعم بی‌نظیر آنها را فراموش نکنید، کافه کوچکی در مرکز شهر با نام وتزلز پرتزلز است.

راهنمایی شکم گردی در تفلیس

مکدونالد
زمانی که در مرکز شهر در حال گشت و گذار هستید، قطعا چشمتان به مکدونالد خواهد خورد. برندی که در هرکجای دنیا به خوبی شناخته شده است. پس اگر بخواهید بهترین و خوش طعم‌ترین برگر دنیا را امتحان کنید، می‌دانید که باید به کجا بروید.

راهنمایی شکم گردی در تفلیس

میوه و ابمیوه در مغازه‌های کوچک
شاید در هرجایی نشود به راحتی غذا‌های خیابانی را امتحان کرد اما در تفلیس ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با خیال راحت غذای خود را بخورید. بعد از خوردن تمامی غذاهایی که معرفی کردیم حال نوبت آن رسیده که خوردن میوه تازه، میوه خشک و انواع و اقسام نوشیدنی‌ها را امتحان کنید. نوشیدنی‌ها معمولا در هر کجایی از تفلیس در مغازه‌های کوچک یافت می‌شود.

مترجم: سحر مردانه | منبع: mygeotrip.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403