کتابخانه مرکزی مشهد شبانه روزی می‌شود


کتابخانه مرکزی مشهد شبانه روزی می‌شود

شهرآرا آنلاین (../../) - یلدا مهدوی - افزایش ساعات...


شهرآرا آنلاین - یلدا مهدوی - افزایش ساعات کاری کتابخانه مرکزی مشهد تا ساعت ١١ شب، خبری است که مدیرکل نهاد کتابخانه های خراسان رضوی اعلام می کند. حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در گفت وگو با شهرآرا، افزایش ساعت کاری کتابخانه مرکزی را خواسته و مطالبه مردم و دانش آموزان می داند و می گوید: پیگیری هایی صورت گرفت و در نهایت دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با افزایش ساعت کاری این کتابخانه تا ساعت ١١ شب موافقت کرد.

وی بیان می کند: برای رفاه حال دانش آموزان، ساعت کاری کتابخانه مرکزی در روزهای پنجشنبه نیز که در یک شیفت کاری و تا ساعت ۵/١ ظهر بود، تا ١١ شب افزایش یافت. علاوه بر آن جمعه ها نیز که شیفت تعطیل کتابخانه مرکزی بود، در آستانه کنکور به نوبت های کاری این کتابخانه افزوده شد. به گفته حجت الاسلام سبزیان در حال حاضر جمعه ها نیز دانش آموزان می توانند تا ساعت ۵/١ از سالن های مطالعه کتابخانه مرکزی مشهد استفاده کنند.

وی در ادامه، خبری جدید درباره ساعت کاری این کتابخانه بیان می کند. او می گوید: با توجه به ظرفیت کتابخانه مرکزی مشهد در نظر داریم این کتابخانه را تا دو الی سه ماه آینده شبانه روزی کنیم.

او همچنین به افزایش ساعت کاری چند کتابخانه دیگر اشاره می کند و می گوید: کتابخانه فردوسی، کتابخانه طبرسی در قاسم آباد و کتابخانه شهدای مدافع حرم نیز تا ٩ شب پذیرای دانش آموزان کنکوری هستند.

به گفته حجت الاسلام سبزیان در حال حاضر بیشترین ظرفیت اشغال صندلی های قرائت خانه ها و سالن های مطالعه در اختیار دانش آموزان کنکوری است.

وی به آسیب کنکور نیز اشاره می کند. او معتقد است اگر کنکور حذف شود، دانش آموزان وقت بیشتری دارند تا صرف مطالعه آزاد کنند.

او می گوید: کنکور صنعت شده است. در حال حاضر خانه های کنکوری شکل گرفته اند تا دانش آموزان را از فضای خانه دور کنند و بتوانند فضایی آرام برای مطالعه آنان فراهم کنند؛ بی شک در قبال این خدمات مبالغی نیز دریافت می کنند. این آسیب کنکور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟