بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر


بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

تابستان بهترین زمان سفر به گرجستان است و به همین دلیل، تورهای گرجستان در تابستان پرفروش‌ترند. گرجستان نیز با تفریحاتی پرهیجان، میزبان مسافران است.

اگر دوست دارید فرصت بیشتری برای سفر به سراسر گرجستان را داشته باشید، ماه‌های تابستان بهترین زمان برای سفر به این کشور است. به همین دلیل است که در تابستان تور گرجستان در فهرست پرفروش‌ترین تورهای خارجی ایرانیان قرار می‌گیرد.

به غیر از دیدن روستاهای دوردست و خلوت، پیاده‌روی در پارک‌های ملی و لذت بردن از سواحل دریای سیاه، گردشگران می‌توانند در فستیوال‌های بین‌المللی موسیقی متعدد نیز شرکت کنند. با این حال توجه داشته باشید که بهتر است زمان زیادی را در تفلیس سپری نکنید، چون در طول ماه جولای و آگوست، هوای پایتخت به شدت گرم می‌شود. در ادامه می‌خواهیم فهرستی از بهترین کارها و تفریحاتی را که می‌توانید در سفر تابستانی به گرجستان تجربه کنید، به شما پیشنهاد کنیم.

اگر دوست دارید در تابستان به گرجستان سفر کنید و از تفریحات تابستانی متنوع آن در این فصل لذت ببرید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای گرجستان زمینی و هوایی، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

در یک فستیوال موسیقی در تفلیس شرکت کنید

فستیوال «Tbilisi Open Air» یکی از پرطرفدارترین فستیوال‌های موسیقی این کشور است. این جشنواره که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می‌شود، بیشتر روی ژانر موسیقی الکترونیک و راک تمرکز دارد. از سال ۲۰۰۹ برگزارکنندگان این رویداد، هنرمندان مشهوری از سراسر جهان را دعوت می‌کنند تا در این جشنواره اجرا داشته باشند.

این جشنواره ۳ الی ۴ روز به‌طول می‌انجامد و خارج از مرکز شهر برگزار می‌شود. کسانی که علاقه دارند در طول این چند روز کاملا نزدیک به محل برگزاری فستیوال باشند، می‌توانند در کمپ‌هایی که برپا می‌شود، اقامت کنند.

یک‌روزه به گوری سفر کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

دلیل اصلی سفر گردشگران به این شهر این است که گوری زادگاه جوزف استالین است

شهر کوچک گوری در ۸۶ کیلومتری تفلیس قرار دارد و به‌راحتی می‌توانید در سفری یک روزه از آن دیدن کرده و از گرمای شدید پایتخت فرار کنید.

دلیل اصلی سفر گردشگران به این شهر این است که گوری زادگاه جوزف استالین است و خانه او در آن قرار دارد که امروزه به موزه‌ای تبدیل شده و اسناد و حقایق مهمی در مورد زندگی او را به نمایش گذاشته است. اینجا حتی می‌توانید واگن قطار شخصی که استالین با آن سفر می‌کرده را نیز ببینید.

به تماشای دریاچه‌های Abudelauri بروید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

این دریاچه‌ها سه رنگ مختلف دارد و به همین دلیل شهرت یافته است: سبز، آبی و سفید. دریاچه‌های Abudelauri در منطقه خوسورتی (Khevsureti)، نزدیک روستای روشکا (Roshka) واقع شده و ارتفاعش از سطح دریا ۲۸۱۲ متر است. شما در طول یک روز می‌توانید به این محل صعود کنید؛ اما باید شب را در روستا بمانید یا اینکه کنار دریاچه سبز، چادر بزنید.

از کلیسای ترینیتی گرگتی در استپان تسمیندا دیدن کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

این شهر که در پایین کوه کازبگی قرار دارد، مناظر بی‌بدیلی از کوه‌ها و کلیسا دارد

یکی دیگر از جاهایی که در طول تابستان باید به آن سفر کنید، شهر استپان تسمیندا و کلیسای ترینیتی گرگتی است که ارتفاعش از سطح دریا ۲۱۷۰ متر است.

این شهر که در پایین کوه کازبگی قرار دارد، مناظر بی‌بدیلی از کوه‌ها و همچنین کلیسا را پیشکش چشمان گردشگران می‌کند. برای رسیدن به کلیسا از شهر، مسیر کوتاهی را باید در ارتفاعات پیاده بروید؛ همچنین می‌توانید سوار تاکسی‌های delica شوید و به بازدید از کلیسا بروید.

به کمپینگ بروید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

اگر از طرفداران کمپینگ هستید، حتما عاشق گرجستان می‌شوید، چون در مورد اینکه چادرتان را کجا به پا کنید، محدودیتی نخواهید داشت. با این حال توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید چشم‌اندازهای زیبایی از طبیعت را به تماشا بنشینید، باید کمی در ارتفاعات دره‌نوردی کنید. به همین دلیل بهتر است با کوله‌پشتی سفر کنید. برای کمپینگ در گرجستان انتخاب‌های متعددی پیش روی شما است.

در جشنواره جاز دریای سیاه شرکت کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

در ماه جولای در شهر ساحلی باتومی پر از مردم محلی است که می‌خواهند به تماشای اجرای ستاره‌های جاز جهان بنشینند. با این حال تمرکز این جشنواره فقط روی این سبک موسیقی نیست؛ در طول سال‌ها دامنه فعالیت این فستیوال گسترش یافته و هنرمندان مشهور جهان در سبک‌های مختلف در جشنواره جاز دریای سیاه شرکت می‌کنند. اگر شما هم عاشق فستیوال‌های موسیقی، مخصوصا سبک جاز هستید، باید در ماه جولای به‌سراغ تورهای باتومی بروید.

از زیباترین دریاچه‌های این کشور دیدن کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

گرجستان به کشور کوه‌های زیبا شهرت دارد، اما این کشور همچنین میزبان دریاچه‌های بی‌بدیلی است که در سراسر کشور پراکنده‌اند. بسته به اینکه چند روز سفرتان طول بکشد، می‌توانید به یک یا دو تا از زیباترین دریاچه‌های این کشور بروید و آن‌ها در برنامه سفر خود بگنجانید. به این پیشنهاد ما اعتماد کنید، قطعا ناامید نمی‌شوید.

در دره مارتویلی گشت و گذار کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

بازدید از دره مارتویلی (Martvili) که به‌خاطر رودخانه سبز زمردین آباشا (Abasha) شهرت دارد، باید در برنامه سفر تابستانی‌تان به گرجستان قرار گیرد. اینجا یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی این کشور است که در منطقه Samegrelo واقع شده است. شما می‌توانید برای لذت بردن از مناظر زیبای باشکوه طبیعی با پای پیاده به این دره بروید یا اینکه با پرداخت هزینه کمی، سوار قایق شوید.

در مناطق دورافتاده گرجستان گردش کنید

تابستان بهترین زمان برای رفتن به گردش و پیاده‌روی در مناطق دوردست و خلوت گرجستان است

ماه‌های تابستان بهترین زمان برای رفتن به گردش و پیاده‌روی در مناطق دوردست و خلوت این کشور است، چون در جاده‌ها خبری از برف نیست و هوا در طول روز گرم و مطلوب است.

گرجستان بهشت علاقه‌مندان به گردش و پیاده‌روی محسوب می‌شود؛ چون در سراسر کشور به امکانات متعددی در این زمینه دسترسی دارید، از پارک‌های ملی تا دریاچه‌ها و کوه‌های یخی. اگر تازه‌کار هستید، نگران نباشید؛ در این کشور مسیرهایی وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را بپیمایید.

ورزش‌های هیجان‌انگیز و پرماجرا را تجربه کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

گرجستان فقط در کوه‌ها، گردش و پیاده‌روی و غذا خلاصه نمی‌شود. افراد ماجراجو می‌توانند ورزش‌های هیجان‌انگیزی مثل پاراسیلینگ، پاراگلایدینگ و قایق‌رانی در آب‌های خروشان را در گرجستان تجربه کنند. معمولا تابستان بهترین زمان برای انجام این ورزش‌ها و بالا رفتن آدرنالین است.

در فستیوال موسیقی الکترونیک در آناکلیا شرکت کنید

یکی دیگر از شهرهای ساحلی که در امتداد دریای سیاه قرار دارد، آناکلیا (Anaklia) است که فستیوال موسیقی الکترونیک به نام «Gem Fest» در آن برگزار می‌شود و هنرمندان مشهوری از سراسر جهان برای اجرا در مقابل حضار محلی به این شهر می‌آیند. اگر دوست دارید در یک فستیوال موسیقی شرکت کنید و سبک الکترونیک، سبک مورد علاقه‌تان است، می‌توانید در ماه آگوست به گرجستان سفر کنید.

به سوانتی و توشتی سفر کنید

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

سوانتی به‌عنوان یکی از روستایی‌ترین مناطق گرجستان شناخته می‌شود

منطقه سوانتی به‌عنوان یکی از روستایی‌ترین مناطق گرجستان شناخته می‌شود. در این منطقه ۱۰ قله از بلندترین قله‌های قفقاز واقع شده‌اند و اینجا می‌توانید به بازدید از برج‌های دفاعی قرون وسطایی و مرتفع‌ترین سکونتگاه اروپا (اوشگولی) بروید. علاوه بر این، موزه‌های مهم منطقه محل مناسبی برای تماشای زندگی و فرهنگ مردم محلی به‌شمار می‌رود.

بهترین تفریحات تابستانی گرجستان در سفر

یکی از جذاب‌ترین مناطق گرجستان، توشتی است که بازدید آن را نباید از دست بدهید. این منطقه معمولا به‌خاطر مسیر طولانی و جاده باریک، خاکی و مارپیچ‌اش که به گذرگاه کوهستانی Abano منتهی می‌شود، مورد توجه گردشگران محلی و خارجی قرار نمی‌گیرد.

این منطقه از لحاظ زیست‌محیطی، یکی از متنوع‌ترین جاها در این کشور محسوب می‌شود

برای بازدید از این منطقه باید چند روز زمان صرف کنید و اکثر گردشگران معمولا زمان کافی برای بازدید از آن را ندارند. اگر برنامه سفرتان به گرجستان کمی طولانی‌تر است، می‌توانید از این منطقه از گرجستان دیدن کنید؛ جایی که گردشگران کمی دور و برتان می‌بینید.

این منطقه از لحاظ زیست‌محیطی، یکی از متنوع‌ترین جاها در این کشور محسوب می‌شود و از سال ۲۰۰۷ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زیبایی بی‌رحمانه با برج‌های دفاعی قرون وسطایی که مشرف بر هر روستا است، حتما شما را محو خود می‌کند.

اگر شما هم علاقه دارید گرجستان را در تابستان تجربه کنید، باید از حالا به فکر برنامه‌ریزی برای سفرتان باشید. اگر می‌خواهید جاذبه‌های گردشگری این کشور را بشناسید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدن گرجستان را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر